Strona 4 z 6

: pn lut 19, 2007 22:36
autor: RobertP
pisałem wczesniej o śrubach Victor Reinza za 84zł, ale to śruby do 6 cylindrowego silnika
czyli do pojemności 2,5 ?, czyli jest ich 14szt,
więc pytanko czy to są takie same jak do 1,9TD ? - chodzi o długość bo gwint napewno
jest ten sam czyli M12
Cinek pisze:
RobertP pisze:Elwing
ERLING :bigok:
dzięki już wiem, a dokładniej Elring ale to nie ma znaczenia wiemy o co chodzi :pub: :bigok:
dodam że dowiedziałem się są dwa rodzaje tych Elringów taka zwyklejsza
i to ona kosztowała 98zł bez rabatu, i jest jeszcze piękna metalowa za 120zł
identycznie taka jak na fotkach z linku od zaprzala poniżej :bigok:
zaprzal pisze:http://www.kotinet.com/matti.farm/Audi/ to adres serwera, rozne fotki audi, silnik, wykresy
uszczelka na tych fotkach jest od najprawdopodobniej od 1,9TDI i to jest chyba Elring
zastanowiło mnie to co z tymi kanalikami które są w połowie zaryte
czy coś się może stać przy zwiększonych ciśnieniach ...
Obrazek
Obrazek

: pn lut 19, 2007 22:40
autor: zaprzal
RobertP pisze:uszczelka na tych fotkach jest od najprawdopodobniej od 1,9TDI i to jest chyba Elring
zastanowiło mnie to co z tymi kanalikami które są w połowie zaryte
czy coś się może stać przy zwiększonych ciśnieniach ...
uszczelka nie jest od tdi tylko od 1.9 TD i to nie jest raczej elring. Te kanaly sa zakryte bo to 1,6 td z zaworami sterowanymi na plytki i tam nie ma jednego kanalu olejowego, dlatego rzezba.

U mnie z hydrauliczna glowica wszystko pasuje jak w 1.9td (uszczelka goetze za 80zl)

Obrazek

: pn lut 19, 2007 22:49
autor: RobertP
zaprzal pisze:uszczelka nie jest od tdi tylko od 1.9 TD i to nie jest raczej elring.
heh, a dałbym głowe że elring, ale skoro tak mówisz to co innego :bigok:
zaprzal pisze:Te kanaly sa zakryte bo to 1,6 td z zaworami sterowanymi na plytki i tam nie ma jednego kanalu olejowego, dlatego rzezba.

U mnie z hydrauliczna glowica wszystko pasuje jak w 1.9td (uszczelka goetze za 80zl)

Obrazek
thx :pub:

: pn lut 19, 2007 22:58
autor: zaprzal
RobertP pisze:heh, a dałbym głowe że elring, ale skoro tak mówisz to co innego :bigok:
moze masz racje, wiem tylko, ze teraz on Reinza stosuje

: wt lut 20, 2007 10:50
autor: RobertP
zacytuje sam siebie :kac:
RobertP pisze:pisałem wczesniej o śrubach Victor Reinza za 84zł,
ale to śruby do 6 cylindrowego silnika czyli do pojemności 2,5 ?, czyli jest ich 14szt,
więc pytanko czy to są takie same jak do 1,9TD ? - chodzi o długość bo gwint napewno
jest ten sam czyli M12
nie chce ARP bo silnik i tak już mało co wytrzymuje ;-)
to jak z tymi śrubami i ich długością, czy jest taka sama jak w 6cylindrowym ?

: wt lut 20, 2007 11:04
autor: McFafik
zaprzal,
w silniku SB jaka jest regulacja luzu zaworowego ...... hydrauliczna czy płytkami ?? bo nigdzie sie nie doszukłem takiej informacji

i ponowie pytanie
przy zdejmowaniu głowicy i zakaldaniu nowej uszczelki (wiem ze juz metalowej od 1,9 TD :) ) co jeszcze sprawdzic ??? wtryski ? moze ciśnienie spręzania ??
bo jak juz robic ............... :)

: wt lut 20, 2007 11:07
autor: zaprzal
RobertP, 12mmx 1.75 pitchx 115mm takie sa te sruby ARP, chyba takie same jak w tdi

McFafik, hydrauliczna, najlatwiej to poznac, ze stojac przed autem na glowicy masz dodatkowy kanal, w starych tego nie ma. Mozesz poznieniac wszystkie uszczelniacze itp Cisnienie i wtryski mozesz sprawdzic bez zdejmowania glowicy

: wt lut 20, 2007 11:17
autor: RobertP
zaprzal pisze:Mozesz poznieniac wszystkie uszczelniacze
uszczelniacze warto zmienić, koszt nie wielki bo z 20 30zł
a i warto wcześniej przed zmianą uszczleniaczy lekko dotrzeć choćby troszkę zawory
zaprzal pisze:Cisnienie i wtryski mozesz sprawdzic bez zdejmowania glowicy
heh a ktoś tak robił, że po zdjęciu głowicy
nalewał nafty na tłoki i za jakiś czas kilka godzin patrzył czy znika ?
wtedy podobno wykrywa sie czy pierścienie całe..., osobiście tego nie robiłem ale słyszałem i czytałem kilka lat temu na necie ...

: wt lut 20, 2007 12:23
autor: McFafik
zaprzal pisze:Cisnienie i wtryski mozesz sprawdzic bez zdejmowania glowicy
tak tak :) wiem :)
tyko pytam co zrobic zeby bylo zrobione jak nalezy zey za kilka km znow nie rozbierac

: śr lut 21, 2007 00:25
autor: RobertP
zaprzal pisze:uszczelka nie jest od tdi tylko od 1.9 TD i to nie jest raczej elring. Te kanaly sa zakryte bo to 1,6 td z zaworami sterowanymi na plytki i tam nie ma jednego kanalu olejowego, dlatego rzezba.

U mnie z hydrauliczna glowica wszystko pasuje jak w 1.9td (uszczelka goetze za 80zl)

Obrazek
zaprzal wiesz powiem Ci że uszczelka od TDI do mojego 1,9 AAZ TD pasuje,
to i pewnie do Twojego także
różni się tylko dwoma otworami centrującymi, które są w uszczelce TD a w TDI ich nie ma
szkoda że mój aprat zaszwankowął bo zrobiłbym fotke obu i widać bylo by tą drobną różnicę nie robiącą róznicy :-) :jezor: :bigok: :smoke:
po zdjęciach tego kolesia teraz stwierdzam że uszczelka jest od TD bo wiedzę te otwory centrujące, które mieszczą się u niego po lewej stronie, a u Ciebie od strony grodzi.
więc uszczelka jest u Was obu od TD :pub: :bigok:
Moje stwierdzenia są takie ze w dniu dzisiejszym po południu zdejmowałem u siebie
głowicę i będę zmieniał tą uszczelkę na tą Elringa metalową ale to nie wszystko .... :-(

Nie dawno wróciłem do domu i mam kilka pytań bo książki o AAZ-tach pod ręką nie mam
bo została w pracy :-(
- Czy może mi ktoś powiedzieć jaką siłą dokręcać śruby od głowicy w AAZ (czy to napewno jest 90Nm? - wale z pamięci :-) )
- drugie pytanko bardzo ważne jakie pierścienie byście zaproponowali, jakiej firmy
i jakie są ich ceny (dość dobrej jakości podobno ok 270zł, ale firmy nie znam)
jak macie pod ręką jakieś doświadczenie to proszę o podpowiedź

dzisiaj zrobiłem osobiście próbę z nafta i niestety wyszło że kicha aż szkoda gadać .... :(
zaprzal pisze:RobertP, 12mmx 1.75 pitchx 115mm takie sa te sruby ARP, chyba takie same jak w tdi
tak to już wiem dzięki ! :pub: :pub: , wykręciłem swoje ... :bigok:

: śr lut 21, 2007 00:44
autor: zaprzal
RobertP, 40nm 60nm 90 stopni 90 stopni, chyba ;)
sprawdzales wczesniej kompresje czy tylko ta "probe"?

: śr lut 21, 2007 01:09
autor: RobertP
zaprzal pisze:RobertP, 40nm 60nm 90 stopni 90 stopni, chyba ;)
sprawdzales wczesniej kompresje czy tylko ta "probe"?
no tak z tymi siłami tak ma być, faktycznie przypomniało mi się jak napisałeś, THX ! :pub: :bigok:
nie sprawdzałem nie robiłem żadnej próby olejowej :-(
bo dopiero z kuzyniakiem patrzymy jakie przyrządy kupić
ale olej wpierzał że szok do tego turbina także bo jest mokro :-(,
powiem Ci że luzy są znaczne i odczuwalne oraz widoczne,
po zalaniu w ciągu kilkunastu minut w 1 i 4 nafta zniknęła
więc luz jest, to i ciśnienie też byłoby do d..y, ale powiem Ci że maszyna chodzi
jak głupia, czuje że idzie bardzo dobrze odpala ma kopa i wogóle ...
jutro wywalę tłoki korbowody panewki i zobaczę co dalej bo może i szlif się szykuje ...
z tymi pierścionakami oraz uszczleniaczami to było tak, że kiedyś mi się zagrzał
wentylator sie nie włączył bo termostat nie otworzył obiegu a dawałem dość ostro ...
no inagle buchnęło spod maski, żona myślała że się pali , stanąłem zaraz
po przejechaniu ok. 250m, tam odczekałem kilkadziesiąt zdrowasiek, bo żona cały
czas była i najpierw suszyła mi głowę ale później już przestała bo w gardle zaschło :jezor:
i później z tego miejsca już bez wody po całkowitym ostygnięciu po ok 1,5 godzinie
pojechałem bez wody ok. 350m do warsztatu (deczko rozpędzałem samochód wyłączałem
silnik i na luzie na wyłączonym silnika doturlałem się do kumpla i tam naprawiłem usterkę
pękł gumowy wąż pomiędzy pompą a rurką metalową i chłodniczką oleju
i od tamtej pory jak pamiętam silnik zaczął łykać olej, więc na bank pomyślałem
że uszczelniacze szlag trafił, a tu widzę teraz że i pierścionku szlag trafił ...

tylko jeśli pierścienie to jakie ja mam kupić, nie muszą być super wypasione ale żeby były dobre i jaka jest ich cena ...

: śr lut 21, 2007 01:44
autor: zaprzal
RobertP, spytaj cinka

: śr lut 21, 2007 10:14
autor: Cinek
oj bez wody to poważny błąd. pierścionki mogły popękać, no i uszczelniacze upiec. nie chce myśleć o pękniętym bloku ( jest taki cienki kanał wodny, ale jak nie ma oleju ani kompresji w wodzie ) czy przyszlifowanych tłokach, ale jak mówisz że teraz chodzi to nie jest źle. bez wody lubi pękać głowa, ale jak trzyma kompresje a tylko nafta ucieka to dół nie halo, a na dole są tylko pierscienie, olejowe są słabego dycha, mogły popękać albo sie przysmażyć do tłoka
przed rozebraniem zrób jeszcze kompresje próbą olejową, bo nafta cieniutka jest i przelatuje lekko :) jak zdejmiesz głowice to zobacz czy są jaja i progi na tulejach. bo jak są to szlif jest potrzebny, pierścienie nie utrzymają, jeżeli w ogóle odpali. a co do pierścionków, hmm ja mam komplet mahle kupiony w intercarsie za 160 zł po zniżce i jest git, nie miałem deczka progu, więc szlifu nie robiłem.