jaki olej silnikowy do silnika 1,9 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » śr kwie 01, 2009 20:37

Ja też mam pytanko odnośnie oleju mam obecnie Mobila Super S Turbo Diesel 10w/40 półsyntetyk a autko to VP i mam już nalatane prawie 260 tyś. km jak myślicie można zmienić na coś lepszego czy ten jest w zupełności wystarczy???



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » śr kwie 01, 2009 20:51

stanley24 pisze:Mam zalany Castrol EDGE 5W40 czy moge przejść na Motula 10w40 lub na Castrpl TXT...??? przebieg 147tys
Może kotś mi doradzi???
po co chcesz zmieniać olej z syntetyku na półsyntetyk? Masz silnik na pompowtryskach więc musisz lać olej z normą 505.01 lub 507.01 (ten drugi dotyczy trybu Long Life), a tak pozatym tą normę spałniają praktycznie tylko syntetyczne oleje. Jeśli chcesz zmienić Castrola na Motula to kup: Motul Specific 505.01 5W-40. Pozdro



Awatar użytkownika
stanley24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 10:59
Lokalizacja: Puławy

Post autor: stanley24 » śr kwie 01, 2009 21:20

a jeszcze mam pytanko co ile wymieniać olej??? bo tak jak się dowiedziałem to co 15 tys??



xyzzyx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 20:26
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: xyzzyx » śr kwie 01, 2009 21:21

Mój motor to 1.9TDI-ASV 110KM. Jeżdżę na oleju"Castrol EDGE Sport 10W-60 ". Według posiadanych informacji jest to b. dobry olej jednak nie jestem pewien co ile (przebieg) go wymieniać. Jeżeli ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenia z tym olejem lub wiedzę na jego temat bardzo proszę o podzielenie się wiedzą. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » śr kwie 01, 2009 23:18

stanley24 pisze:a jeszcze mam pytanko co ile wymieniać olej??? bo tak jak się dowiedziałem to co 15 tys??
co 15tys. jeśli jest to syntetyk :grin:



cinek18-86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: sob sie 22, 2009 15:37
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: cinek18-86 » ndz paź 11, 2009 20:30

Witam.Z tego co dowiedziałem sie na temat oleju do vw na pd polecane są 2:Mobile 1 5w30 ze specyfikacją do pompowtryskiwaczy i castrol 5w40,ja smigam na tym drugim i jak narazie ok,pozdro


Zapraszam do oceny http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=358401

banan1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt lis 18, 2008 09:45
Lokalizacja: lublin

Post autor: banan1 » ndz paź 11, 2009 20:40

A ja smigam na SHELLu HELIX ULTRA EXTRA 5W/ 30 i jestem zadowolony, oczywiscie paliwo tez SHELLa



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » ndz paź 11, 2009 21:55

banan1 pisze:A ja smigam na SHELLu HELIX ULTRA EXTRA 5W/ 30 i jestem zadowolony, oczywiscie paliwo tez SHELLa

:gora: powiedz jeszcze jaką furę masz


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
milosz884
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 19:29
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Kontakt:

Post autor: milosz884 » pn paź 12, 2009 22:06

Nie znalazłem na forum więc chciałbym poznać wasze opinie na ten sam temat ale dla silnika ALH.
Czym więcej się pytam i czytam na forum, tym więcej mam wątpliwości i zamęt w głowie.

Moj ALH zalewany był do tej pory syntetykiem, dziś zmieniłem na 1/2 syntetyk shell plus.
Jak myślicie, dobre rozwiązanie?
Można przy następnej wymianie wrócić na pełen syntetyk tej samej firmy?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn paź 12, 2009 22:21

milosz884, a po co? trza było kontynuować syntetyk



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn paź 12, 2009 22:25

milosz884 pisze:Można przy następnej wymianie wrócić na pełen syntetyk tej samej firmy?
zawsze mozna, ale to raczej Ci sie nie oplaci. jak nalales pol-synt to juz taki lej, bo jak zalejesz full syntet to moze Ci zaczac olej znikac...
oczywiscie moze, a nie musi


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn paź 12, 2009 22:30

bez jaj, po jednym zalaniu pol-synt mozesz smialo powrocic do syntetyku



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn paź 12, 2009 22:33

a czy ja pisze ze nie moze ? :D
pewnosci nie masz ze bedzie dalej wszystko dzialac idealnie


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn paź 12, 2009 22:41

spokojnie może wrócić do full, po jednym zalaniu (a nawet sporo więcej) nic się nie stanie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 106 gości