Ty masz na pompowtryskach zatem musi spełniać normę VW 505.01stanley24 pisze:Właśnie jaki olej bo ja mam zalany CASTROL EDGE 5W40 na jaki moge zmienić i dobry???
Jaki olej, z jakiego zrodla?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- miroslaw-pilip
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: wt maja 05, 2009 14:40
- Lokalizacja: LB....
- Kontakt:
Witam. Mam takie pytanko...odkad mam swojego golfika robilem dwie wymiany oleju, lałem 15W40 mobila, poprzedni własciciel na zawieszcze mial tez 15W40...ale zastanawiam sie nad zmiana na 10W40, co o tym myslicie?? w zimie przy naprawde duzych mrozach troche słabo palił...Silnik 1.9TD, przebieg to 143000 (ale to nie ma co na niego patrzec)...od wymiany do wymiany co 10tys dolewam z 500-600ml. Byłbym wdzięczny za podpowiedź.
VAG zawsze i wszędzie... VAG był, jest i będzie :)
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Osobiście zalałbym 10w40 [pół/semi syntetyki, na bazie olejów mineralnych], jedni chwalą mineralne, uważam że najlepsze są syntetyki zwłaszcza jak sie katuje silnik, wystarczy poczytać własności fizykochemiczne.
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 23:12 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
- miroslaw-pilip
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: wt maja 05, 2009 14:40
- Lokalizacja: LB....
- Kontakt:
dokladnie taki sam mam dylematmiroslaw-pilip pisze:Hmm..korci mnie żeby przejść z 15W40 na 10W40..ale troche się boję...nie wiem czy nic się nie stanie silnikowi..
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Hmm, to ja teraz mam pytanie odnośnie tego właśnie tematu...Piasek pisze:Tak - spełnia normę 505.01stanley24 pisze:mam zalany olej castrol edge 5w40 chce zmienic na valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 czy tak moge i czy to dobry wybór??? porszę o podpowiedź
Też w tym momencie mam zalane Castrol Edge 5w40 i zastanawiałem się nad zmianą na Durablend, bo z wszelkich opinii wydaje się być zdecydowanie lepszy... Tylko, że Castrol jest olejem syntetycznym, a Durablend półsyntetycznym... Przy 180kkm na liczniku nie ma chyba sensu jeszcze zmieniać na półsyntetyk, zwłaszcza jeśli mi nie łyka oleju.
Oczywiście nad Durablend myślałem jako alternatywą dla Motula...
Jak to jest z tą syntetycznością?
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 13:03 przez yoyek, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5616][img]http://www.motostat.pl/user_images/5616/icon1.png[/img][/url]
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
podobno jest 5 grup:
wszystkie półsyntetyki są robione bazie mineralnych III gr.
IV grupa to syntetyki hydrocrakowane np. edge
V grupa syntetyki np mobil 1
dla dociekliwych polecam forum:
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php
wszystkie półsyntetyki są robione bazie mineralnych III gr.
IV grupa to syntetyki hydrocrakowane np. edge
V grupa syntetyki np mobil 1
dla dociekliwych polecam forum:
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 13:31 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 140 gości