M-TDI w mkII syncro

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr paź 04, 2006 12:10

troche to dziwne bo stare półośki powinny pasować a te od mkII raczej powinny być za krótkie :-k


Nissan Patrol K160

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr paź 04, 2006 12:57

Trochim pisze:troche to dziwne bo stare półośki powinny pasować a te od mkII raczej powinny być za krótkie :-k
ale tak było jak napisałem, bo sam robiłem, być może wcześniej u niemiaszków już z nim działali :crazy:



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr paź 04, 2006 14:38

ok to żeby rozwiać moje wątpliwości to napisz czy te fabryczne były za krótkie do tej skrzyni czy za długie a może przeguby nie pasowały.


Nissan Patrol K160

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr paź 04, 2006 15:00

Trochim pisze:ok to żeby rozwiać moje wątpliwości to napisz czy te fabryczne były za krótkie do tej skrzyni czy za długie a może przeguby nie pasowały.
u mnie fabryczna (chyba że modzili w niemczech) była za długa
aha i wymieniłem ją na z mk2 wraz z wewnętrzym przegubem odkręcając tylko przegubik z flanszy



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn paź 09, 2006 09:20

cholera co to za zmiany nazwy tematu?

pozatym podsumawoania jeszcze żadnego nie było, bo auto jeszcze na centymert sie nie ruszyło :P

jak narazie świece zarowe do wymiany (wszystkie padnięte), popracowanie na instalacją silnika co by zaczoł palić z kluczyka, orurowanie do ic.

a tak z bonusów to zopatrzyłem się w poł turbiny k24 (część "zimną" z wirnikiem) i całą k14 od SB razem z kolektorem wydechowym. Zobaczymy czy bedzie się dało połączyc te dwie turbiny i pózniej hybryda k24 z k14 (o ile bedzie to sprawne i spasuje) idzie do zamontowania do tego silnika ale to nie wcześniej jak na wiosne.


Nissan Patrol K160

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn paź 09, 2006 11:10

Trochim pisze:cholera co to za zmiany nazwy tematu?
Sorry ale twoj temat w zadnym stopniu nie opisywal tego co przekazujesz wiec poprawilem.. na przyszlosc precyzuj jak i pozostali - bedzie porzadek na forum.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn paź 09, 2006 13:16

Gitner pisze:
Trochim pisze:cholera co to za zmiany nazwy tematu?
Sorry ale twoj temat w zadnym stopniu nie opisywal tego co przekazujesz wiec poprawilem.. na przyszlosc precyzuj jak i pozostali - bedzie porzadek na forum.

Pozdro
Gitner
w takim razie zmieniam na coś bardziej pasującego.


:pub:


Nissan Patrol K160

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn paź 09, 2006 14:12

Trochim pisze:
Gitner pisze:
Trochim pisze:cholera co to za zmiany nazwy tematu?
Sorry ale twoj temat w zadnym stopniu nie opisywal tego co przekazujesz wiec poprawilem.. na przyszlosc precyzuj jak i pozostali - bedzie porzadek na forum.
w takim razie zmieniam na coś bardziej pasującego.
:pub:
OKI :pub:

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn paź 09, 2006 23:06

jak jeszcze kogoś to interesuje to problem z półosiami rozwiąże podobnie jak Ventil.

czyli zakładam komplet z mkIII.

aha lewa lewa półoś w "normalnym" mkII syncro (nie G60 i rallye) ma długość 510 mm i jest to taka sama jak w mkIII, passatach B3 i B4 oczywiście od wersji syncro. Także jak sie komuś ukręci to bedzie już wiedział czego szukać, w audi 100 (nie quatro) jedna z półosi też ma taka długość i powinna pasować


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn paź 09, 2006 23:25

A ja właśnie wróciłem z warsztatu. Dzis jako ciekawostke wklejam to zdjęcie:Obrazek
To sterownik z potencjometrem od pedału "gazu". Potencjometr jest z MKII TDI 1Z. Sterownik to układ zamieniający napięcie na szerokość impulsu - po dyskusjach w któryms temacie na forum zdecydowałem że nada się do sterowania pompą, turbina VNT i kątem wtrysku. Dzis pierwszy test - sterowanie pompą juz nie "na sucho" ale realnie na silniku. Motor udało mi się odpalić, na razie bez turbiny i z pompa wstępnie ustawioną "na oko". Nie ma jeszcze sterowania kątem wtrysku ale to już będzie dość proste. Ponizej zapodaję link do filmu - jest dość kiepskiej jakości bo z komórki ale przekonwertowałem go z .3gp do .avi. Dźwięk jest minimalnie po tym przekonwertowaniu niezsynchronizowany ale nie potrafiłem sobie z tym poradzic. Autko po przekręceniu potencjometru wkręca się "jak głupie" na obroty. Nie podłączony jest jeszcze układ chłodzenia. Auto zapaliło bez podgrzewania świec.
FILMIK PIERWSZY START
Pozdrawiam i życzę udanej dłubaniny przy Waszych potworach
Trochim - gdybys zdecydował sie na zamiane pompy z mechanicznej na elektroniczną to służę pomocą. Kożyści to przede wszystkim brak ograniczenia dawki w górnych obrotach, dowolna regulacja z kabiny np. ograniczenie mocy (economic, hehe) itd.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt paź 10, 2006 09:26

ładnie zagadał, moje gratulacje :pub:

narazie chcę sie pobawić z tą pompą ale może kiedyś :D

wczoraj ustawiałem początek wtrysku w silniku, znaczy próbowałem bo wyregulować moę na maks 0.85 mm. Porównywałem płytki kułaczkowe z tej pompy co mam i z pompy od tdi ta moja ma bardziej ostrzejsze i krótsze podejście wzniesienia na tej płytce. więc mam małe pole do popisu z ustawieniem początku wtrysku, a o dynamicznym jeszcze nie wspominam hehe :P


mój też palił bez świec bo wszystkie spalone hehe

tu mam pytanie czy w TDI świece zarowe włączją się tylko jak zapala się kontrolka czy włączają sie też bez informowania? Bo muszę jakieś sterowanie tego wymyśleć i chcę zastosować przekaźnik od mkII oczywiście ze zmienionami temp i czasami.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » wt paź 10, 2006 09:30

Trochim pisze:tu mam pytanie czy w TDI świece zarowe włączją się tylko jak zapala się kontrolka czy włączają sie też bez informowania? Bo muszę jakieś sterowanie tego wymyśleć i chcę zastosować przekaźnik od mkII oczywiście ze zmienionami temp i czasami.
w tdi grzeja tylko gdy temperatura spada ponizej chyba 9 stopni i zawsze jest to sygnalizowane kontrolka



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr paź 11, 2006 22:14

małe update

kawałek wydechu juz jest. Jak bedę wstawiał inna turbine to uspawamy cosik lepsiejszego :jezor: wiadomo początki trudne :D


a reszta to troche do porzodu i do tyłu --> pekła chlodnica i trza nową :kac:


ale jak on ryczy :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm:


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » śr paź 11, 2006 22:33

Witam.
Trochim - musisz zastosować tam kawałek tej rury elastycznej z siatka bo inaczej to będzie pękac jak silnik będzie pracował na poduszkach. Ja znów dzis poniosłem porażke bo alternator mi nie pasuje do łapy - ciągle schody ale jutro to jakos rozwiążę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 169 gości