Strona 4 z 4

: pt wrz 08, 2006 16:31
autor: dziomal
Mam czujnik ciśnieni MPX4250. Posprawdzałem go dokładnie i mam wersje która mierzy ciśnienie względne, czyli jego zakres kończy się na 2.5 bara doładowania. Myślałem troche nad tym układem konwertera napięcia na PWM. Ten układ będzie regulował tylko najpierw będzie go trzeba "dopasować", wyregulować do turbiny. Ponieważ czas regulacji, bezwładność kierownic, całego układu nie jest mi znana nie moge dokładnie dopasować napięć w układzie. Można tak zaprojektować układ regulacji żeby turbina szybko wkręcała się i miała odpowiednie ciśnienie ale mogą wystąpić przeładowania ze względu na bezwładność kierownic, całego układu.

ventil pisałeś że chcesz dołożyć pompe od tdi, masz elektroniczny gaz. Dlatego najlepszym rozwiązaniem by był układ na uP tak jak proponował dziechu. Mikroprocesorem można wszystko ładnie opanować, regulować a koszt nie będzie większy tylko trzeba program napisać .

Trochim pisze:dziomal, a masz moze dojście do takich czujników?

http://www.fifth-r.com/cssoh1/pressure/npc-410.pdf
Strona nie działa, ale niestety nie mam dostępu do takich czujników.

: pt wrz 08, 2006 20:07
autor: Trochim
dziomal, a po wiela miasz te czujniki?

: pt wrz 08, 2006 20:12
autor: dziomal
Mam tylko kilka sztuk mpx4250, niska cena do uzgodnienia.

: pt wrz 08, 2006 20:45
autor: ventil
Witam.
dziomal, chętnie zakupię dwa takie czujniki, daj znać na maila jaka cena i dogadamy przesyłke. Piszesz o mikroprocesorowym sterowniku ale ja niestety nie piszę programów więc odpada - nie mam też czasu by jeździć i szukać kogoś kto zrobi to. Pisałeś że częstotliwość zasilania el-magnesu dawki to 200 Hz więc spróbuje zastosować taki sam sterownik do regulacji dawki. Przeładowanie turbiny (jeśli takowe wystąpi) nie ma znaczenia - nic nie "złapie" błędu. Sterowanie turbo to oddzielna sprawa a dawka oddzielna. Pozostaje jeszcze kąt wtrysku ale wydaje się mi że można zastosowac sterownik w zależności od obrotów i ewentualnie położenia pedału "gazu". W starych td-kach kąt sam sie "regulował". Nie będzie przeszkadzał mi "batory". Nie musi byc ograniczenia dawki w zależności od obrotów - mam przecież obrotomierz. Z zimnym silnikiem też potrafie się obchodzic więc nie będą potrzebne ograniczenia dawki ew mała korekta by przy gęstym oleju utrzymac 1000 obr. biegu jałowego.

: pn wrz 11, 2006 20:54
autor: euglen
Takie coś znalazłem na www.vwdiesel.net:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Czyli VNT sterowane ciśnieniem i linką "gazu"...
Niestety strona w języku francuskim i zbyt duzo nie można zrozumieć :crazy:
Golf II TDI + VNT20

: pn wrz 11, 2006 22:09
autor: ventil
euglen - sdzieki za zdjęcia. troche to skomplikowane mechanicznie - ja raczej juz nastawiłem się na sterowanie elektroniczne za pomoca n75. W ostateczności jeśli nie będzie mi to działać prawidłowo to zastosuje manipulację z przeróbka gruchy podciśnieniowej od VNT na nadciśnieniową. Czekam na sterowniki elektroniczne które chyba będą za 10 dni, n75 juz mam no i jeśli dziomal będzie miał czujnik ciśnienia to będę miał juz komplet do prób. Poszukuje jeszcze blach która jest pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem pod kołem zamachowym ale nie ta dolna do skrzyni tylko górna - jest taka sama w 1.9td ja w 1.9tdi, w golfie oczywiście. Moze ktos ma to proszę o info.

: ndz cze 03, 2007 20:06
autor: Apsik
euglen, niezła rzeźba z tym silnikiem :)
ventil, ja tam elektroniki unikam chciaż zdaję sobie sprawę z tego ze czasami jest pomocna przy sterowaniu ze względu na kalibrację ustawień wzgledem danych (z czujników), ale do VNT to sam użyje nadciśnieniowej gruszki :D - czasami najprostsze rozwiązania mogą się okazać trafne

: ndz lip 29, 2007 15:45
autor: adam16v
Czy ma ktoś fotki z przeróbki gruszki podciśnieniowej na nadciśnieniową?

: ndz lip 29, 2007 16:11
autor: zaprzal
adam16v pisze:Czy ma ktoś fotki z przeróbki gruszki podciśnieniowej na nadciśnieniową?
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... sc&start=0
w tym topicu na pierwszych paru stronach masz foty

: ndz lip 29, 2007 16:43
autor: adam16v
Wielkie dzięki zaprzal :D