Strona 4 z 5

Problem z odpaleniem

: ndz mar 06, 2016 21:47
autor: adrian89
Tak, jest to niezależne od tego czy ciepły czy zimny. Wg kompa to chyba parametry sa ok, kąt synchronizacji z tego co wyczytałem powinien być jak najbliższy 0 u mnie lata od -0.27 do 0,51 a ktos napisal ze ogolnie powinien sie miescić w -3 do 3. Tydzien temu zczytalem bledy autocomem i wypadl blad 16705 - czujnik obrotow silnika - sygnal nieprawidlowy, blad nieciagly. Po skasowaniu troche jezdzilem i sie blad nie pojawil ponownie.

Przed chwila ponownie nagralem filmik z odpalania, jeszcze ciekawszy bo tym razem bylo gorzej:

https://www.youtube.com/watch?v=DyPna0eqj8E" onclick="window.open(this.href);return false;

Od 1:57 jest po 2 minutowej przerwie no i to juz zupelnie jakis cyrk obroty na obrotomierzu na maksa i czulem ze podczas tego strzalu nie odpali, chwila przerwy i poszedl, co to moze byc bo dorpowadza mnie do szalu ;/

Problem z odpaleniem

: pn mar 07, 2016 08:14
autor: pironet
ja szukał bym usterki elektroniki.wczesniej pisałem o sprawdzeniu rozrządu ale teraz bardziej skłaniam się do elektroniki.Najpierw wywala abs potem wskazówka obro. i dodatkowo czujnik poziomu oleju chyba.nie masz na podmiankę czujnika połozenia wału?on też jak słaby sygnał daje to może świrować.Przychodzi mi jeszcze przekażnik do głowy.

Problem z odpaleniem

: pn mar 07, 2016 09:21
autor: adrian89
Dzisiaj jeszcze raz podpinam autocoma, na smierc zapomnialem dodac zaraz po kupnie zczytalem bledy i pokazalo blad 16705 - czujnik obrotow silnika - sygnal nieprawidlowy - blad nieciagly, pousuwalem wszystko i jezdzilem i nigdy wiecej juz ten blad sie nie pojawil moze faktycznie to to, po takiej probie wczorajszej podepne go dzisiaj raz jeszcze i zobacze co wyrzucilo i dam znac :-)

Problem z odpaleniem

: pn mar 07, 2016 23:50
autor: adrian89
Podpialem jeszcze raz kompa i tak jak sie spodziewalem znowu wywalilo blad 16705 Czujnik obrotow silnika - sygnal nieprawidlowy, blad staly (poprzednio byl blad nieciagly). Zrobilem tez kilka zdjec z odpalania w autocomie wygenerowalem wykres (jesli chodzi o wykres to krecenie rozrusznika zaczalem od 5 sekundy wykresu):



Obrazek

Obrazek

Drugi wykres wydaje mi sie wyraznie przedstawia problem z czujnikiem lub jego polaczeniem z ECU

Podczas kręcenia rozrusznikiem predkosc obrotowa wynosi zero a chyba powinno pokazac jakies obroty na wykresie? Dzisiaj akurat taka dlugosc krecenia rozrusznikiem udalo mi sie zarejestrowac ale jak w filmach ktore zamieszczalem widac ze jest i 6 sekund krecenia. Jakies opinie na temat tego wykresu? Jak mozna zdiagnozowac czujnik? Chodzi mi o jakis pomiar jego lub wtyczki czy po prostu podmianka da tylko pewnosc ?

Problem z odpaleniem

: wt mar 08, 2016 08:10
autor: pironet
niestety ale tym autocomem nie zdiagnozujesz tego.jedynie musiał byś znalezć taki moment w którym uto kręci z 5-10 sekund i nie odpala i obserwować obroty czy pokazuje autocom. jeśłi 0 to czujnik świruje jeśli widac obroty rozrusznika jakieś 200-300 to nie czujnik.czujnik doagnozować raczej tlko wymiana i to raczej na ori.jedyne co możesz sprawdzić to napiecie na czujniku o ile pamiętam ma być 5v

Problem z odpaleniem

: wt mar 08, 2016 09:28
autor: adrian89
No wlasnie jeden jak i drugi wykres pokazuja ze podczas krecenia rozrusznikiem pokazuje 0 obrotow. Tak jak napisalem krecenie rozrusznika zaczalem w 5 sekundzie wykresu w pierwszym wypadku potrzeba bylo okolo 2 sekund zeby wykres wszedl na obroty rozrusznika (okolo 250) i zaraz po tym odpalil a w drugim przypadku to wogole jakis zeswirowane dane bo pokazuje ze przekrecilo go do ponad 5 tys obrotow co bylo bzdura bo caly czas bylo krecenie rozrusznikiem i nie odpalil i chwile przed 20 sekunda dalem spokoj zeby rozrusznika nie meczyc. Dla mnie to tak wyglada ale moze sie myle ?

Prosze o jakies opinie na ten temat? Czy na pewno tylko da sie napiecie zmierzyc na czujniku? Jakby od kostki czujnika do kompa (wiazka) byla gdzies przerwana to jak mozna to zdiagnozowac ?

Problem z odpaleniem

: wt mar 08, 2016 11:07
autor: Casey
Witam. Przez jakiś czas było dobrze, nie było problemów.
Dziś po 2 dniowym postoju ide do garażu ( 5 stopni ) odpalam a tu zonk jeszcze gorzej niż przedtem.
Stało się tak po dłuższej trasie ok 50 km średnia prędkość ok 130
Jak już załapał i pochodził, po zgaszeniu odpala już normalnie.

Wrzucam film ( już raz kręciłem rozrusznikiem bez nagrywania ) zwróćcie uwagę na głośną prace pompki paliwa na początku filmu
Dodam że rozrząd wymieniony sprawdzałem vagiem i jest w granicach 0.0 - 0.6 ( czasem 1.1 ) więc dobrze

https://youtu.be/am_Qg2wU0TI

Co sądzicie? Pomoże ktoś? nie chce na następny dzień rano znów go tak kręcić ;X
Moim zdaniem paliwo cofa się do baku, sądzę tak, ponieważ gdy za 1 razem ide odpalać, to słychać głośno pracę pompy z tyłu samochodu jak pcha paliwo z powietrzem ku filtrowi paliwa.
Mam uszczelki zaworu zwrotnego ( dostałem do filtra ) i filtr paliwa, wymieniać? czy najlepiej kupić cały nowy zawór zwrotny

Problem z odpaleniem

: wt mar 08, 2016 12:31
autor: kamikadzebm
To nie jest zawór zwrotny. Tylko tzw. Podgrzewacz paliwa. Uszczelki powinienes wymienić czesto są z nim problemy. Najlepiej załóż przezroczysty wąż paliwowy i niech ktoś odpala a Ty patrz czy idą pęcherzyki.

Problem z odpaleniem

: wt mar 08, 2016 18:32
autor: Casey
Wymieniłem cały filtr paliwa razem z nowym "podgrzewaczem paliwa"
A czy jest lepiej to sie jutro okaże. Mam nadzieje że to było to.

ogl, u każdego ta pompa przy baku wydaje takie odgłosy?

Problem z odpaleniem

: wt mar 08, 2016 19:04
autor: adrian89
U mnie w golfie w baku nie ma elektrycznej pompki wiec nie slychac ale mam tez Ibize z PD i tam jest pompka i mam taki sam dzwiek dosc glosny jak podaje paliwo wiec tak ma byc, dobrze ze dziala niz by miala nie dzialac :)

Daj znac jak po wymianie filtra paliwa

Problem z odpaleniem

: wt mar 08, 2016 21:23
autor: kamikadzebm
U mnie też to słychać. Oleju Ci nie przybywa? Według mnie to siadły oringi na pompkach. Miałem parę lat temu taką sytuację jak Ty. Dokładnie tak samo palił. Jeden wtrysk miał wartość 0.80 i oddałem wszystkie do sprawdzenia i okazało się że jeden wadliwy i był regenerowany. Po wymianie i ustawieniu wszystko ustało. A było tak jak i u Ciebie. Te logi statyczne grup 013, 018. 023 Mógłbyś zrobić przy odpalaniu tzn. Włączasz program, przekręcasz kluczyk, włączasz robienie logów, wciskasz strat i dopiero odpalasz auto. Wtedy będziemy mieli pełny zarys tego co się dzieje po odpaleniu.

Przy takim przypadku zrobione logi podczas takiego odpalania jak wrzuciłeś w ostatnim filmie powinno dużo wyjaśnić

Problem z odpaleniem

: wt mar 08, 2016 23:12
autor: Casey
Zobacze co sie będzie z tym działo. U mnie logi na ciepłym silniku są dobre tzn mieszczą się w granicach. Więc regenerować pompowtrysków mam nadzieje nie będę musiał, a jeśli chodzi o oringi na pompkach to masz na myśli te wszystkie z zestawu np tutaj http://allegro.pl/bosch-zestaw-naprawcz ... 79813.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? :D

Re: Problem z odpaleniem

: śr mar 09, 2016 00:39
autor: asko78
Ewidentnie problem z układem zasilania. Przewody przezroczyste i NAPRZÓD

Re: Problem z odpaleniem

: śr mar 09, 2016 10:24
autor: kamikadzebm
Casey pisze:Zobacze co sie będzie z tym działo. U mnie logi na ciepłym silniku są dobre tzn mieszczą się w granicach. Więc regenerować pompowtrysków mam nadzieje nie będę musiał, a jeśli chodzi o oringi na pompkach to masz na myśli te wszystkie z zestawu np tutaj http://allegro.pl/bosch-zestaw-naprawcz ... 79813.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? :D
Tak. Te tutaj. Koszt nie duży a może Ci bardzo pomóc. Zrób logi przy odpalaniu.