szarpanie, brak mocy i inne problemy 1Z TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: bioly05011 » pt mar 13, 2015 06:26

na pompie koło przewodu zasilającego jest zaworek ,a drugi jest wkręcony w pokrywkę nastawnika...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: rejczel97 » czw mar 19, 2015 10:09

okej, sprawa ma się tak, wtrysk sterujący podobno trochę podlewa, zamontowałem je z powrotem, odpaliłem po 2 minutach, albo brak reakcji silnika albo tak ledwo zaskakuje i gaśnie. W końcu odpalił i zaczął pracować, wzięłem, poluzowałem śrubki na nastawniku i ustawiłem tak że dawka skacze między 2.0 a 4.0 - zabrudzony nastawnik i szarpie, silnik dostał ładnego kopa, ale sprawa odpalania wciąż mnie męczy, dzisiaj rano, gdzie w nocy było na minusie odłączyłem wtyczkę od temperatury cieczy, pogrzał świece jakieś poł minuty po czym odpalił po 2 obrotach wspinając się na obrotach i mając opóźnioną reakcję na gaz, kopcił na biało-siwo, po chwili jechał lecz nie pełną mocą jaką dostaje po rozgrzaniu. Co robić dalej? Chciałbym żeby odpalał tak jak powinien i reagował na gaz od razu po odpaleniu - bo chyba tak powinno być nie? :-)



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: VW_seller » czw mar 19, 2015 10:37

rejczel97 pisze:Co robić dalej? Chciałbym żeby odpalał tak jak powinien
zaprowadzić do kogos ogarniętego ,znając życie godzina pracy i auto będzie jezdzić i odpalac z poł obrotu


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: rejczel97 » śr mar 25, 2015 22:52

wskoczył nowy rozrusznik, bo tamten co chwilę wyskakiwał i był w opłakanym stanie, teraz kręci jak wiertara :D ale problem dalej jest, po chwilce pojawia się biały dymek a po jakiś 15 sekundach kręcenia zaczyna zaskakiwać, jak odłączę czujnik temperatury i pogrzeje świece te 20 sekund to dużo łatwiej jest mu odpalić, lecz i tak kopci i powoli wspina się po obrotach, na ciepłym działa tak jak powinien, bez zastrzeżeń, na dotyk pali. Dodam że po odpaleniu na zimnym, silnik ma troszeczkę mniej mocy ale 10 sekund i jest wszystko okej.



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: ja4rqu » czw mar 26, 2015 20:03

ewidentnie jest coś nie halo z wtryskami. Korekcje masz tragiczne, dobrze by było gdybyś mógł z kimś się zamienić wtryskami. Skąd kolega jest? Jak się uporasz z wszystkim to staraj się nie wykorzystywać pełnej mocy na zimnym. Silniki tego nie lubią. Dodatkowo sprawdź świece żarowe, chociaż przy takich temperaturach to niewiele mają do roboty.



Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: rejczel97 » czw mar 26, 2015 20:26

po ustawieniu dawki na nastawniku około 3mg korekcje mieszczą się w zakresie -2 do 2 więc chyba okej a do tego sprawdzone były i są niby okej, mogą jeszcze pracować.
Najbardziej martwi mnie jednak to odpalanie.
do tego dzisiaj sprawdziłem że poleci 140km/h może by te 150 wycisnął z bólem, dużo za mało, co może go trzymać?
i w jakoś na 3100 obrotach jest sekundowa dziura w ciągnięciu i potem mułowato trochę dlatego ten v-max taki oraz myślę że ten katalizator go trzyma
z Mielca, na Podkarpaciu jestem :D



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: bioly05011 » czw mar 26, 2015 22:19

kolego ,kat swoje właściwości spełnia do 150tys.ja u brata w audi 2000r. ,jak go wywalalem z bańki,sadza waliła jak z komina ,wywal i sprzedaj jeszcze zarobisz,a i auto też pewnie ożyje,ogólnie z logów można by to stwierdzić ,bo nie pompuje jak potrzeba,ja bym go spróbował oszukać diodą ,wpiąć zamiast przepływki,zracji tego iż może przepływka tnie dawke paliwa...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: VW_seller » czw mar 26, 2015 22:47

o ile sie juz nie wypalil . u mnie kat nie ruszany a w srodku pusto . w ostatnim tlumiku byly siatki z kata.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: VW_seller » czw mar 26, 2015 22:49

o ile sie juz nie wypalil . u mnie kat nie ruszany a w srodku pusto . w ostatnim tlumiku byly siatki z kata.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: rejczel97 » czw mar 26, 2015 23:43

Dobrze dobrze panowie, sprawdze to, ale podpowiadajcie co moze byc z tym odpalaniem nie tak? :-(



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: bioly05011 » pt mar 27, 2015 06:23

paliwo może sie cofać...weź butelkę,zrób otwór w zakrętce,nalej paliwa,podłącz bezpośrednio pod pompe,odwróć do góry dnem i powieś pod macha tak by było wyżej jak pompai sprawdź ,zapal niech zassie,zgaś i zobacz potem...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: rejczel97 » pt mar 27, 2015 20:58

paliwo się nie cofa, sprawdzone, do tego widać że dostaje paliwo bo jak kręci to dymi na biało i dopiero po chwili zaczyna zaskakiwać, rano jadę do znajomego sprawdzić sprężane, oby wszystko było jak należy, zaczynam się denerwować na ten samochód :? znajomy się dzisiaj przejechał i stwierdził że nie ma na pewno tych 90KM a jakieś 70 max, co też widzę porównując osiągi innych seryjnych 1Z. Jadę jutro w trasę, podłączę laptopa i zrobię dynamiczne logi to mam nadzieję że postawicie diagnozę co z tą mocą i czekam wciąż na sugestie dot. odpalania na zimnym, da się jakoś zrobić żeby zawsze podgrzewał trochę świece? bo jak odłączę ten czujnik i pogrzeją się te 20 sekund to po max 10 obrotach rozrusznika już odpalony i chodzi równo, a podczas kręcenia cały czas łapie tylko mu cięzko... :-(

Dodam że jak kąt wtrysku był kompletnie źle ustawiony - wartość 255 - przyśpieszony to odpalał na mrozie na 2-3 obroty - znośnie i zadowalająco, teraz wręcz z tym to masakra...



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: VW_seller » sob mar 28, 2015 08:30

rejczel97 pisze:kąt wtrysku był kompletnie źle ustawiony - wartość 255
albo zle ustawiona pompa o żabek i tak bedzie albo na maksa przesunieta do silnika


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

szarpanie, brak mocy i blokada prędkości 1Z TDI

Post autor: rejczel97 » sob mar 28, 2015 13:39

Nie czaje tego samochodu, kompresja wysza tak :
1 cylinder 26
2 cylinder 28
3 cylinder 28
4 cylinder minimalnie mniej niz 26, a gdy kapnelem troche oleju to wyszlo cos blisko 28,
Jadac na trasie i butujac do okolo 4k obrotow podczas robienia logow dynamicznych ktore wrzuce jak wroce do domu, wyskoczyl bląd kąta wtrysku ktory skakal do 120 podczas deptania. Na wolnych jest okolo 52. I dalej jak odlacze czujnik temp i nagrzeje swiece to odpala, czasami zgasnie i potem juz odpali, potelepie tak jakby ktorys garnek nie odpalil do konca i smiga, bez grzania tylko kopci na bialo/siwo i moze po pol minuty by zaczął zaskakiwac.
Czekam na dalsze sugestie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 218 gości