Strona 4 z 5

: pt sie 04, 2006 20:52
autor: cowboy
mirass pisze:seria mialem wentyle przód - min rozmiar felgi 14" do tyłu załozylem również tarcze koszt - 400zł za wszystko
AFN ma w serii z tyłu tarczowe.. na przodzie 256mm średnicy wentylowane 20 mm grubości

: sob sie 05, 2006 00:10
autor: mirass
cowboy pisze:
mirass pisze:seria mialem wentyle przód - min rozmiar felgi 14" do tyłu załozylem również tarcze koszt - 400zł za wszystko
AFN ma w serii z tyłu tarczowe.. na przodzie 256mm średnicy wentylowane 20 mm grubości
chyba nie zrozumieliśmy sie - wszystko przy dłubaniu da sie zrobić tanio z 1Z żeby uzyskać takie przyrosty mocy poza pompą wtryskową, bo ta kosztuje
seria czy przeróbka - jeden diabeł - tyle że mnie to duuuuzo mniej kosztowało w sensie pieniędzy

: pt sie 11, 2006 02:19
autor: Johny1984
cowboy pisze:tylko to wielkie pole do manewrów to minimu 5000 ze swapem...

a te manewry to kolejne 3000...

tak czy śmak moja opinie jest taka..albo kupić mk3 z 1Z i robic mody jak mirras za ca 3-3,5 tys albo kupic AFN-a i walnąć dobry soft+FIMC za 1,5 i tez sie ma 140/330..różnica w cenie aut jest minimum 2, 3 tys ale każdy AFN ma np lepsze hamulce chyba że ktos kupi 1Z w wersji GT TDI..
wiesz, jakbym chciał te 130-140 ps to AFN po madach pasowałby mi...
jak zmieniać to już na 1,9 tdi 131 ps (z paska B6 albo Mk4) albo 150 ps (z Mk4) i podkręcic któryś z nich na ponad 200 ps :hmm:
wiem, że koszt spory, ale warto prawdopodobnie poświęcić "trochę" środków finansowych i własnego czasu na TO.

moim skromnym zdaniem, lepiej wpakować w Mk3 kilka tyś. (powiedzmy 4-6 tyśli + hajze z własnych sprzedanych klamotów) niż sprzedać Mk3, dołożyć taki sam hajze i kupić gołe Mk4

pzdr

: pt sie 11, 2006 02:47
autor: aw69
Naprawde niema różnicy który silnik PD czy VP robić na 200 KM. Koszty są przybliżone a nawet ze swapem na PD koszty są o wiele wiele wyższe. A pozatym nic nie jest takie kolorowe jak się wydaje. W większości to tylko teoria. Porozmawiajcie z ludźmi którzy takie mody robili i popytajcie sie o koszta. Przy takich zabawach podnoszeniu mocy w okolicach 200 KM różne rzeczy lubią płatać figle, a wtedy koszta robią się naprawde wysokie. Coś o tym wiem i moge się podzielić infromacjami. Silnik silnikowi nie równy i w jednym egzemplarzu moc bardzo gładko idzie w góre a w niektórych pod górkę. A założenia czysto teoretyczne mozna sobie wsadzić w d.u.p.e.

: pt sie 11, 2006 08:32
autor: cowboy
aw69 pisze:Naprawde niema różnicy który silnik PD czy VP robić na 200 KM. Koszty są przybliżone a nawet ze swapem na PD koszty są o wiele wiele wyższe
hmmm no wiesz jeśli masz ARL-a to praktycznie mocnym softem załatwiasz sprawe - swoją drogą musze gdzieś poszukać wykresu ARL-a ale 190 km bankowo sie wyciąga w białych rękawiczkach...

jeśli mowa o mk3 to nie ma sensu robic swapa na PD i potem dodatkowo wymienać osprzęt... lepiej od razu BIG Turbo, zakuć silnik, hybrydy+pompa, BIG FMIC i modlić sie żeby coś z tego wyszło..

inna sprawa, że nie słyszałem żeby ktoś z VP zrobił 200 - przypadkiem compsport nie chwalił sie najmocniejszą pompą ?

: pt sie 11, 2006 15:39
autor: spons
Koszt zrobienia PD na ~200ps jest sporo nizszy niz w VP, nawet zrobienie ATD (100pd) na 200ps wychodzi taniej niz np. 110 ASV i to dosc sporo taniej. Pozatym w dlubnietym VP bardzo szybko rosnie EGT przy palowaniu i czesto trzeba odpuszczac zeby sie troszku silnik ostudzil.

Cowboy, na tdiracing jest do sprzedania 215 konny ASV, robiony wlasnie przez compsport :wink:

: pt sie 11, 2006 15:54
autor: cowboy
spons pisze: Cowboy, na tdiracing jest do sprzedania 215 konny ASV, robiony wlasnie przez compsport
sorki za OT: ciekawe ile krzyczy za to? obok ciekawa Ibi z 2001 na setupie 150km za jedyne 15 kPLN...

: pt sie 11, 2006 16:21
autor: Johny1984
ja już mam dość tego 1Z i wkrótce zmienie go z osprzętem na AWX'a :hmm:
mam też pytanie na ile da się zrobić ps i nm 1Z???
jakie powinno być ciśnienie na turbinie w serii???

pzdr

: pt sie 11, 2006 17:22
autor: bzykla
Johny1984 pisze:ja już mam dość tego 1Z i wkrótce zmienie go z osprzętem na AWX'a :hmm:
mam też pytanie na ile da się zrobić ps i nm 1Z???
jakie powinno być ciśnienie na turbinie w serii???

pzdr
a co masz konkretnie do 1Z??
zle sie sprawuje czy slabo "kreci"??

: pn sie 14, 2006 11:11
autor: Turbonalepa
Witam. Kupiłem ostatnio z niemiec audi B4 (1995) z silnikiem 1.9 TDI jak przypuszczam 1Z 90 PS. Auto wcale "nie jechało" a zasłone dymną stawiało taką, że policja numerów by nie dojżała. Niemcy wymienili przepływomierz i zaworek sterowania weastgate (stare w aucie leżą) ale to nie pomogło. Zacząłem oglądać i się okazało, że wąż doprowadzający powietrze od turbiny do IC pękł. Kupno używki czy zamiennika okazało się praktycznie niemożliwe a serwis w Guben 170 Euro zawołał. No i wtedy pomyślałem, że sam coś wydumam. W miejsce pęknięcia wstawiłem kawałek, dł. 8 cm, cienkościennej rurki stalowej dopasowanej średnicą. Poskładałem to wszystko odłączyłem aku, żeby się błędy skasowały i po odpaleniu auto troszkę jeszcze podymiło przez chwilę aż wkońcu przestało. Idzie teraz jak wściekłe aż się chce deptać. Pytanie jest następujące: czy ta rurka może spowodować jakieś nieprzyjemne konsekwencje dla silnika??

: pn sie 14, 2006 18:03
autor: Johny1984
bzykla pisze:a co masz konkretnie do 1Z??
zle sie sprawuje czy slabo "kreci"??
wiesz, w miarę jedzenia apetyt rośnie...
u mnie tak jest z jazdą... w miarę jazdy apetyt na moc, prędkość i przyspieszenie rośnie... :) a nie oszukujmy się - 1Z do demonów tych parametrów nie należy :(
może w latach 90' to był szczyt techniki, ale teraz ... no cóż...


pzdr

: pn sie 14, 2006 19:28
autor: bzykla
no widzisz
a kolega powyzej pisze :
Turbonalepa pisze: Idzie teraz jak wściekłe aż się chce deptać.
zalezy kto czego oczekuje od silnika :)
mi 90KM prawie wystarcza ("prawie" robi wielka roznice :))
kiedys jechalem wersja 110km i czulem sie jak w rakiecie
jesli swojemu zapodam chipa to bede w siodmym ze swoimi 118 konikami :)
pozdro

: pn sie 14, 2006 23:33
autor: dziechu
Ja mam 1Z z programem. Wybieram sie na hamownie, wtedy napisze dokladnie ile przybylo. Na razie moge napisac tylko tyle - zmiane programu czuc bardzo mocno, auto poprzednio szlo do 100/h 14 sek. (kombi, nieco wolniejszy), teraz 10sek. Cisnienie doladowania wzroslo z 1800 do ponad 2300 mBar (logi z VAGComa). 90% aut (tak na oko:) zostaje w tyle na swiatlach. Autko jest duzo bardziej elastyczne, gdyby nie zwiekszone zuzycie sprzegla jedynka bylaby zbedna, mozna ruszac z piskiem opon z 2. Ogolnie (juz kiedys o tym pisalem) przyspieszenie przeskoczylo o 1 bieg - na 2 jest jak bylo na 1, na 3 jak bylo na 2 itd...

: wt sie 15, 2006 11:19
autor: Johny1984
dziechu pisze:Ja mam 1Z z programem. Wybieram sie na hamownie, wtedy napisze dokladnie ile przybylo. Na razie moge napisac tylko tyle - zmiane programu czuc bardzo mocno, auto poprzednio szlo do 100/h 14 sek. (kombi, nieco wolniejszy), teraz 10sek. Cisnienie doladowania wzroslo z 1800 do ponad 2300 mBar (logi z VAGComa). 90% aut (tak na oko:) zostaje w tyle na swiatlach. Autko jest duzo bardziej elastyczne, gdyby nie zwiekszone zuzycie sprzegla jedynka bylaby zbedna, mozna ruszac z piskiem opon z 2. Ogolnie (juz kiedys o tym pisalem) przyspieszenie przeskoczylo o 1 bieg - na 2 jest jak bylo na 1, na 3 jak bylo na 2 itd...
u mnie obecnie jest 11.23s 0-100 km/h, ale z doborem programu może być problem... znacie temat??? cena i gdzie??? najlepiej w Wawie i okolicach :hmm:

pzdr