Strona 4 z 4

: pt cze 23, 2006 21:27
autor: eldorado84
no dobra poszukam rur kwasowych (i chyba wiem gdzie kupie :bigok: ) i podłącze mniej węży (kolanek i złączek) sylikonowych, i znajde płaski intercooler o małej grubości

a co do odmy to Kris-THC mnie zaskoczył, i zastanowie sie nad tym

: pt cze 23, 2006 22:27
autor: Kris-THC
Pracuje w fabryce silników diesela więc w kwesti odmy napisałem tyle co sam zauważyłem, nie są to tylko domysły. Fakt że często mamy szerokie pole popisu przy polepszaniu tego co zrobiła fabryka ale jakiś umiar należy zachować. Nie problem wywalić odmę ale pytanie co zyskamy? Możesz zawsze wykonać taki myk na próbę i opisać swoje obserwacje. W kabinie testowej podczas testów silnika z odmy napierdziela zdrowo ale też warunki pracy [obciążenie] jest nieporównywalnie większe niż to jakie możemy wywołać w samym aucie. Fakt że po odpięciu odmy odgłos pracy silnika ma nieco inny dźwięk wiec musi ona mieć spory wpływ na jego pracę.

: pt cze 23, 2006 22:36
autor: souler
hmm tak sobie mysle o tym co piszesz Kris i stwierdzam ze zwlaszcza w silnikach doladowanych podlaczenie odmy do dolotu ma sens, bo rzeczywiscie panuje tam podcisnienie, ktore wplywa na szybkosc odpowietrzenia silnika. z drugiej strony na necie mozna spotkac silniki z zamontowanymi malymi filterkami do odmy. co do nowych silnikow walacych z odmy olejem - badziewie :D nie ma to jak stare dobre td i tdi.

: sob cze 24, 2006 02:03
autor: Kris-THC
No właśnie nowe tak już mają. Z TDI to samo. Kumpel ma paska B6 130KM i 60tys. najechane i od nówki tak olej łyka że szok. Na 1000km zdaeza się 500ml dolać jak ciśniesz przez niemcy. Dlatego chyba wymianę serwis zaleca w nowych co 30k km. Cały czas dolewamy wtedy świeży :bigok:

: sob cze 24, 2006 02:59
autor: twardy
Kumpel mi mówił że czytał o jakimś oleju z USA i producent zaleca wymiane co 50k km
:bajer:

: sob cze 24, 2006 07:49
autor: eldorado84
czyli można wywnioskować że nie ma sensu robić czegoś takiego we wszystkich dieslach ????

: śr sie 02, 2006 09:58
autor: cowboy
aw69 - jaką masz odległość pomiędzy chłodnica a IC ? Pytam bo nie wiem czy u mnie się to jeszcze zmieści - mam chłodnice od klimy dodatkowo...

planuje wstawić FIMCa od BMW 325 TDS a chciałbym uniknąć cięcia tych poprzeczek w zdesiu..

: śr sie 02, 2006 19:35
autor: Rafit
cowboy pisze:a chciałbym uniknąć cięcia tych poprzeczek w zdesiu..
Raczej niemożliwe aby tego uniknąc. Ja nie mam klimy a musiałem ciąć.

: śr sie 02, 2006 20:32
autor: cowboy
no to cóż bedzie się ciąc i krzesać iskry jak w monster garage...

patrzyłem dzisiaj za rurami z kwasówki - jutro podzwonie o dowiem sie co i po ile ..

: śr sie 02, 2006 23:09
autor: mirass
Rafit pisze:
cowboy pisze:a chciałbym uniknąć cięcia tych poprzeczek w zdesiu..
Raczej niemożliwe aby tego uniknąc. Ja nie mam klimy a musiałem ciąć.
pokaż jak ci wszedl ten IC z merca...no i czekam na komentarz na allegro a tu nic :grrr: