: śr maja 10, 2006 10:00
cowboy, ooo ..jaki mądry ... 6tys. w dieslu? ![mlotek :mlotek:](./images/smilies/hammer_2.gif)
![mlotek :mlotek:](./images/smilies/hammer_2.gif)
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Książkowo wygląda to w ten sposób, że jedynka służy tylko i wyłącznie do ruszania. Samochód powinien pokonać na jedynce około jednej długości pojazdu poczym powinien być zmieniony bieg na dwójkę. Natomiast stojąc w korkach i tak spalisz masę cennego paliwa, więc masz tutaj dużą dowolność i możesz polecieć sobie z fantazjąyellow pisze:A jak rozwiązujesz problem toczenia się w korku? Na zasadzie doskoków (jedyneczka, gaz, dojazd, hamulec), czy też toczenie się na 2 na półsprzęgle?
zdziwiłbyś sięzawer pisze:Niewiem ale moje zdanie jest takie że kupcie sobie pojazd zasilany PB a nie ON wtedy będzie mowa o osiągach chyba zapomnieliście że klekotki do tego nie służą
To opinia sprzed 20 lat, nie ma sie nijak do nowoczesnych silnikow TDI. Przyklad - TDI 66kW ma moment 202Nm, podczas gdy benzynowy o tej samej pojemnosci i mocy 74kW ma tylko 132Nm. Nie darmo te same modele samochodow z silnikami TDI sa kilka-kilkanascie tysiecy drozsze niz z silnikami benzynowymi o podobnej pojemnosci. Silnik TDI np. 90KM mozna stuningowac do ok. 120 KM bardzo prosto (elektronicznie), do ok. 150 wymieniajac dodatkowo wtryski i turbine. Nie wiem czy benzynowy 90KM da sie tak latwo tuningowac az do takich wartosci.zawer pisze:Niewiem ale moje zdanie jest takie że kupcie sobie pojazd zasilany PB a nie ON wtedy będzie mowa o osiągach chyba zapomnieliście że klekotki do tego nie służą
He he zapomniales ze w benzynach duzo mocy daja spojlerydziechu pisze:Silnik TDI np. 90KM mozna stuningowac do ok. 120 KM bardzo prosto (elektronicznie), do ok. 150 wymieniajac dodatkowo wtryski i turbine. Nie wiem czy benzynowy 90KM da sie tak latwo tuningowac az do takich wartosci.
Mój Golfik również tak samo się zachowuje.granite pisze:Witam, dzisiaj sprawdziłem i stwierdzam, że patrząc po wypowiedziach innych mój golfik zachowuje się podobnie jak większość - przy 2000 obrotów na piatym biegu osiąga około 90 km/h, a przy 3000 około 140 km/h.
no ja mierzyłem takie coś zimą:marekos pisze:Teraz można by było porównać czasy przyspieszanie np od 80 do 120,140 km/h na V biegu. Wydaje mi się że takie zestawienie mogłoby już coś więcej powiedzieć o kondycji silnika.
To akurat jest niemożliwe - chyba że między pomiarami licznik się "zepsuł"zenonpl pisze:Co dziwne czy na boxie czy na serii było 4200rpm. tylko prędkość inna czemu ?? nie wiem
to fakt - rzeczywista predkosc po zmianie kol bedzie inna, ale wskazania predkosci takie same, bo predkosciomierz tak naprawde nie mierzy wcale predkosci samochodu wzgledem asfaltu, tylko predkosc obrotowa kol - a ta przy danym biegu (jezeli nie zmieniales skrzynki) jest zawsze taka sama wzgledem obrotow silnika - nie ma na to wplywu moc silnika, zedne boxy itp...krzychGTD pisze:bo nawet jak byś jeszcze koła zmienił na inny rozmiar, to fakt - prędkość mógłbyś mieć inną, ale obroty również