Strona 4 z 8

: śr maja 10, 2006 10:00
autor: Anusia
cowboy, ooo ..jaki mądry ... 6tys. w dieslu? :mlotek:

: śr maja 10, 2006 12:21
autor: yellow
Brawo Anusia, tu go zagiąłaś :bigok:

: ndz maja 14, 2006 01:06
autor: granite
yellow pisze:A jak rozwiązujesz problem toczenia się w korku? Na zasadzie doskoków (jedyneczka, gaz, dojazd, hamulec), czy też toczenie się na 2 na półsprzęgle?
Książkowo wygląda to w ten sposób, że jedynka służy tylko i wyłącznie do ruszania. Samochód powinien pokonać na jedynce około jednej długości pojazdu poczym powinien być zmieniony bieg na dwójkę. Natomiast stojąc w korkach i tak spalisz masę cennego paliwa, więc masz tutaj dużą dowolność i możesz polecieć sobie z fantazją :grin:

: ndz maja 14, 2006 01:36
autor: Corvax
zawer pisze:Niewiem ale moje zdanie jest takie że kupcie sobie pojazd zasilany PB a nie ON wtedy będzie mowa o osiągach chyba zapomnieliście że klekotki do tego nie służą
zdziwiłbyś się :P

: ndz maja 14, 2006 09:23
autor: dziechu
zawer pisze:Niewiem ale moje zdanie jest takie że kupcie sobie pojazd zasilany PB a nie ON wtedy będzie mowa o osiągach chyba zapomnieliście że klekotki do tego nie służą
To opinia sprzed 20 lat, nie ma sie nijak do nowoczesnych silnikow TDI. Przyklad - TDI 66kW ma moment 202Nm, podczas gdy benzynowy o tej samej pojemnosci i mocy 74kW ma tylko 132Nm. Nie darmo te same modele samochodow z silnikami TDI sa kilka-kilkanascie tysiecy drozsze niz z silnikami benzynowymi o podobnej pojemnosci. Silnik TDI np. 90KM mozna stuningowac do ok. 120 KM bardzo prosto (elektronicznie), do ok. 150 wymieniajac dodatkowo wtryski i turbine. Nie wiem czy benzynowy 90KM da sie tak latwo tuningowac az do takich wartosci.

: ndz maja 14, 2006 12:52
autor: Gitner
dziechu pisze:Silnik TDI np. 90KM mozna stuningowac do ok. 120 KM bardzo prosto (elektronicznie), do ok. 150 wymieniajac dodatkowo wtryski i turbine. Nie wiem czy benzynowy 90KM da sie tak latwo tuningowac az do takich wartosci.
He he zapomniales ze w benzynach duzo mocy daja spojlery :rotfl:

Pozdro
Gitner

: ndz maja 14, 2006 23:05
autor: granite
Witam, dzisiaj sprawdziłem i stwierdzam, że patrząc po wypowiedziach innych mój golfik zachowuje się podobnie jak większość - przy 2000 obrotów na piatym biegu osiąga około 90 km/h, a przy 3000 około 140 km/h.

: pn maja 15, 2006 09:09
autor: marekos
granite pisze:Witam, dzisiaj sprawdziłem i stwierdzam, że patrząc po wypowiedziach innych mój golfik zachowuje się podobnie jak większość - przy 2000 obrotów na piatym biegu osiąga około 90 km/h, a przy 3000 około 140 km/h.
Mój Golfik również tak samo się zachowuje.

Teraz można by było porównać czasy przyspieszanie np od 80 do 120,140 km/h na V biegu. Wydaje mi się że takie zestawienie mogłoby już coś więcej powiedzieć o kondycji silnika.

: pn maja 15, 2006 09:21
autor: cowboy
marekos pisze:Teraz można by było porównać czasy przyspieszanie np od 80 do 120,140 km/h na V biegu. Wydaje mi się że takie zestawienie mogłoby już coś więcej powiedzieć o kondycji silnika.
no ja mierzyłem takie coś zimą:

Moje pomiary TDI-AFN

80-120 km/h - IV bieg - 6,5 s

80-120 km/h - V bieg - 8,6 s

120-160 km/h - V bieg - 12,3 s

0-120 km/h - 10,2 s

na kołach zimówkach 175/65/14..Po zamianie kołek na letnie alusy 195/50/15 pewnie sie troszke poprawie bo są jakby mniejsze :)

Aha- dane ORIENTACYJNE mierzone stoperem wg wskazań licznika...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=100

jechałem w 2 osoby - dane baaardzo orientacyjne :)

Ja ostatnio sprawdziłem u siebie na trasie

: ndz maja 21, 2006 00:09
autor: zenonpl
MK.3 1Z seria na wtryskach od 110 vmax 190km/h po dłuuugim bucie, normalnie do 180 idzie a potem trzeba go dociągnąć jak miałem boxa szedł do 195 szybko a potem dociągął do 200 równo. Co dziwne czy na boxie czy na serii było 4200rpm. tylko prędkość inna czemu ?? nie wiem

Re: Ja ostatnio sprawdziłem u siebie na trasie

: ndz maja 21, 2006 00:45
autor: krzychGTD
zenonpl pisze:Co dziwne czy na boxie czy na serii było 4200rpm. tylko prędkość inna czemu ?? nie wiem
To akurat jest niemożliwe - chyba że między pomiarami licznik się "zepsuł" :), bo nawet jak byś jeszcze koła zmienił na inny rozmiar, to fakt - prędkość mógłbyś mieć inną, ale obroty również... :D

: ndz maja 21, 2006 10:23
autor: dziechu
krzychGTD pisze:bo nawet jak byś jeszcze koła zmienił na inny rozmiar, to fakt - prędkość mógłbyś mieć inną, ale obroty również
to fakt - rzeczywista predkosc po zmianie kol bedzie inna, ale wskazania predkosci takie same, bo predkosciomierz tak naprawde nie mierzy wcale predkosci samochodu wzgledem asfaltu, tylko predkosc obrotowa kol - a ta przy danym biegu (jezeli nie zmieniales skrzynki) jest zawsze taka sama wzgledem obrotow silnika - nie ma na to wplywu moc silnika, zedne boxy itp...

Nie wiem koła są te same

: ndz maja 21, 2006 20:12
autor: zenonpl
wszystko to samo tylko że już tylko 190 a nie 200 sam tego nie rozumiem ale tak obecnie jest no chyba że na obrotomierzu różnica nie była zauważalna?? może to ja się myliłem jak spojrzałem ale prędkość faktycznie zmieniła sie.

Golf 3 1,9 GT TDI (1Z)

: pn maja 22, 2006 11:23
autor: Razal
W sobote jechałem z Gliwic do Wrocławia - nie wiem czy to co ujżałem na liczniku jest możliwe, ale w pewnym momęcie miałem na liczniku 195km/h i ok. 4200 obr - pierwszy raz tak go pocisnołem - a powyżej 160/h to bardzo żadko jade ... Mam koła w rozmiarze 15" na oponkach 195/50R15 i tak się zastanawiam czy to nie czasem jakieś przekłamanie - dodam jeszcze tylko, że nie miałem pedału wciśniętego do "deski" - był zapas !! Licznik mam do max 200/h i prawie był już zamknięty brakło 5km/h (na pokładzie 300kg w ludziach ;))

Co do biegów 1 i 2 to faktycznie używam też ich do max 2000 i zmiana (nie ma sensu katować silnika) - najlepiej ciągnie na tych wyższych ;)

Autko jest z 96 roku - rok temu sprowadzone (nie mam bladego pojęcia czy ma jakiegoś boxa czy nie )

Pozdrawiam :pub: