Osiągi silnika 1Z i pozostalych 90KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Anusia
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn lut 06, 2006 13:25
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: Anusia » śr maja 10, 2006 10:00

cowboy, ooo ..jaki mądry ... 6tys. w dieslu? :mlotek:


[url=http://www.wunschkinder.net][img]http://www.wunschkinder.net/forum/ticker/tick/08/01/2008/47/26/Julian/0/153/0/51.png[/img]
[/url]

Projekt mk2 gti ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&start=900

Awatar użytkownika
yellow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lis 23, 2004 19:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: yellow » śr maja 10, 2006 12:21

Brawo Anusia, tu go zagiąłaś :bigok:


Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz

Awatar użytkownika
granite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: granite » ndz maja 14, 2006 01:06

yellow pisze:A jak rozwiązujesz problem toczenia się w korku? Na zasadzie doskoków (jedyneczka, gaz, dojazd, hamulec), czy też toczenie się na 2 na półsprzęgle?
Książkowo wygląda to w ten sposób, że jedynka służy tylko i wyłącznie do ruszania. Samochód powinien pokonać na jedynce około jednej długości pojazdu poczym powinien być zmieniony bieg na dwójkę. Natomiast stojąc w korkach i tak spalisz masę cennego paliwa, więc masz tutaj dużą dowolność i możesz polecieć sobie z fantazją :grin:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz maja 14, 2006 01:36

zawer pisze:Niewiem ale moje zdanie jest takie że kupcie sobie pojazd zasilany PB a nie ON wtedy będzie mowa o osiągach chyba zapomnieliście że klekotki do tego nie służą
zdziwiłbyś się :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz maja 14, 2006 09:23

zawer pisze:Niewiem ale moje zdanie jest takie że kupcie sobie pojazd zasilany PB a nie ON wtedy będzie mowa o osiągach chyba zapomnieliście że klekotki do tego nie służą
To opinia sprzed 20 lat, nie ma sie nijak do nowoczesnych silnikow TDI. Przyklad - TDI 66kW ma moment 202Nm, podczas gdy benzynowy o tej samej pojemnosci i mocy 74kW ma tylko 132Nm. Nie darmo te same modele samochodow z silnikami TDI sa kilka-kilkanascie tysiecy drozsze niz z silnikami benzynowymi o podobnej pojemnosci. Silnik TDI np. 90KM mozna stuningowac do ok. 120 KM bardzo prosto (elektronicznie), do ok. 150 wymieniajac dodatkowo wtryski i turbine. Nie wiem czy benzynowy 90KM da sie tak latwo tuningowac az do takich wartosci.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz maja 14, 2006 12:52

dziechu pisze:Silnik TDI np. 90KM mozna stuningowac do ok. 120 KM bardzo prosto (elektronicznie), do ok. 150 wymieniajac dodatkowo wtryski i turbine. Nie wiem czy benzynowy 90KM da sie tak latwo tuningowac az do takich wartosci.
He he zapomniales ze w benzynach duzo mocy daja spojlery :rotfl:

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
granite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: granite » ndz maja 14, 2006 23:05

Witam, dzisiaj sprawdziłem i stwierdzam, że patrząc po wypowiedziach innych mój golfik zachowuje się podobnie jak większość - przy 2000 obrotów na piatym biegu osiąga około 90 km/h, a przy 3000 około 140 km/h.



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » pn maja 15, 2006 09:09

granite pisze:Witam, dzisiaj sprawdziłem i stwierdzam, że patrząc po wypowiedziach innych mój golfik zachowuje się podobnie jak większość - przy 2000 obrotów na piatym biegu osiąga około 90 km/h, a przy 3000 około 140 km/h.
Mój Golfik również tak samo się zachowuje.

Teraz można by było porównać czasy przyspieszanie np od 80 do 120,140 km/h na V biegu. Wydaje mi się że takie zestawienie mogłoby już coś więcej powiedzieć o kondycji silnika.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 15, 2006 09:21

marekos pisze:Teraz można by było porównać czasy przyspieszanie np od 80 do 120,140 km/h na V biegu. Wydaje mi się że takie zestawienie mogłoby już coś więcej powiedzieć o kondycji silnika.
no ja mierzyłem takie coś zimą:

Moje pomiary TDI-AFN

80-120 km/h - IV bieg - 6,5 s

80-120 km/h - V bieg - 8,6 s

120-160 km/h - V bieg - 12,3 s

0-120 km/h - 10,2 s

na kołach zimówkach 175/65/14..Po zamianie kołek na letnie alusy 195/50/15 pewnie sie troszke poprawie bo są jakby mniejsze :)

Aha- dane ORIENTACYJNE mierzone stoperem wg wskazań licznika...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=100

jechałem w 2 osoby - dane baaardzo orientacyjne :)



zenonpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 22:49
Lokalizacja: Łódź

Ja ostatnio sprawdziłem u siebie na trasie

Post autor: zenonpl » ndz maja 21, 2006 00:09

MK.3 1Z seria na wtryskach od 110 vmax 190km/h po dłuuugim bucie, normalnie do 180 idzie a potem trzeba go dociągnąć jak miałem boxa szedł do 195 szybko a potem dociągął do 200 równo. Co dziwne czy na boxie czy na serii było 4200rpm. tylko prędkość inna czemu ?? nie wiem



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Re: Ja ostatnio sprawdziłem u siebie na trasie

Post autor: krzychGTD » ndz maja 21, 2006 00:45

zenonpl pisze:Co dziwne czy na boxie czy na serii było 4200rpm. tylko prędkość inna czemu ?? nie wiem
To akurat jest niemożliwe - chyba że między pomiarami licznik się "zepsuł" :), bo nawet jak byś jeszcze koła zmienił na inny rozmiar, to fakt - prędkość mógłbyś mieć inną, ale obroty również... :D


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz maja 21, 2006 10:23

krzychGTD pisze:bo nawet jak byś jeszcze koła zmienił na inny rozmiar, to fakt - prędkość mógłbyś mieć inną, ale obroty również
to fakt - rzeczywista predkosc po zmianie kol bedzie inna, ale wskazania predkosci takie same, bo predkosciomierz tak naprawde nie mierzy wcale predkosci samochodu wzgledem asfaltu, tylko predkosc obrotowa kol - a ta przy danym biegu (jezeli nie zmieniales skrzynki) jest zawsze taka sama wzgledem obrotow silnika - nie ma na to wplywu moc silnika, zedne boxy itp...



zenonpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 22:49
Lokalizacja: Łódź

Nie wiem koła są te same

Post autor: zenonpl » ndz maja 21, 2006 20:12

wszystko to samo tylko że już tylko 190 a nie 200 sam tego nie rozumiem ale tak obecnie jest no chyba że na obrotomierzu różnica nie była zauważalna?? może to ja się myliłem jak spojrzałem ale prędkość faktycznie zmieniła sie.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Golf 3 1,9 GT TDI (1Z)

Post autor: Razal » pn maja 22, 2006 11:23

W sobote jechałem z Gliwic do Wrocławia - nie wiem czy to co ujżałem na liczniku jest możliwe, ale w pewnym momęcie miałem na liczniku 195km/h i ok. 4200 obr - pierwszy raz tak go pocisnołem - a powyżej 160/h to bardzo żadko jade ... Mam koła w rozmiarze 15" na oponkach 195/50R15 i tak się zastanawiam czy to nie czasem jakieś przekłamanie - dodam jeszcze tylko, że nie miałem pedału wciśniętego do "deski" - był zapas !! Licznik mam do max 200/h i prawie był już zamknięty brakło 5km/h (na pokładzie 300kg w ludziach ;))

Co do biegów 1 i 2 to faktycznie używam też ich do max 2000 i zmiana (nie ma sensu katować silnika) - najlepiej ciągnie na tych wyższych ;)

Autko jest z 96 roku - rok temu sprowadzone (nie mam bladego pojęcia czy ma jakiegoś boxa czy nie )

Pozdrawiam :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości