Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miki15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn mar 27, 2006 22:51
Lokalizacja: Mińsk maz
Kontakt:

Post autor: miki15 » ndz kwie 23, 2006 21:46

MK3 silnik 2E. Podczas jazdy gdy delikatnie wcisnę pedał sprzęgła wyczuwalne są drgania które nasilają się przy dodaniu gazu a przy odpuszczeniu giną. Pojawił się także olej pomiędzy skrzynią a silnikiem, pewnie jakiś uszczelniacz puścił z powodu tych drgań. Co to może być? Może ktoś się z tym spotkał? Czego się spodziewać po rozbiórce?



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pn kwie 24, 2006 15:26

Corvax pisze:A ja z kolei jestem bardzo ciekaw jak taka naprawa wygląda i na czym polega bez wyjmowania wału i swoją droga na jak długo wystarczy?
Ja zrobiłem to bez wyciągania wału a raczej mój mechanik. Przerobił poprostu końcówkę wału na taką jaką ma silnik TDI i założył kółko takie jak ma TDI czyli nie klin tylko półksiężyc. Narazie przejechałem około 6000 km i kółko chdzi równo. A naprawa..........270 zł. (200 zł robocizna + kółko zębate 30 zł + oringi od strony rozrządu 40 zł.) Już pisałem jeżeli ktoś chciałby to mogę dać namiary. woj śląskie.Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » pn kwie 24, 2006 15:52

ja bym chciał!! daj namiary bo chyba też przydałoby mi się coś takiego



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pn kwie 24, 2006 16:01

Tyrna Władysław Harbutowice 57 (koło Skoczowa) na drodze z Katowic do Wisły tel.033 853 43 42.



Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » pn kwie 24, 2006 16:07

dzięki :pub:



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pn kwie 24, 2006 18:29

A ja mam pytanie. Jak lepiej zrobić w przypadku uszkodzenia klina na wale? Czy napawać wał, czy przerabiać na koło zębate od TDI? Czy jeszcze jakieś inne pewne rozwiązanie? Najlepiej bez wyciagania wału z silnika. Słyszałem cos jeszcze o wycinaniu na wale drugiego miejsca na klin? Doradźcie coś bo mi już ręce opadają!



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn kwie 24, 2006 18:32

Michnik pisze:Czy napawać wał, czy przerabiać na koło zębate od TDI?
to wszystko zalezy jak mocno uszkodzone jest czoło walu, a przerobic na tdi warto bo to lepsze rozwiazanie

[ Dodano: Pon Kwi 24, 2006 6:33 pm ]
Michnik pisze:Słyszałem cos jeszcze o wycinaniu na wale drugiego miejsca na klin?
Jak masz wychetane czoło wału to nic nie da


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pn kwie 24, 2006 18:52

Corvax pisze:
Michnik pisze:Czy napawać wał, czy przerabiać na koło zębate od TDI?
to wszystko zalezy jak mocno uszkodzone jest czoło walu, a przerobic na tdi warto bo to lepsze rozwiazanie

[ Dodano: Pon Kwi 24, 2006 6:33 pm ]
Michnik pisze:Słyszałem cos jeszcze o wycinaniu na wale drugiego miejsca na klin?
Jak masz wychetane czoło wału to nic nie da

Ale żeby przerobic na koło od TDI co trzeba zrobić? Tez chyba trzeba napawać, a potem spasować jakoś z kołem? Bo nie wiem co polecić mechanikowi żeby robił? Które rozwiązanie będzie najpewniejsze? Już mniejsza z kosztami. Ma być pewnie bo ten samochód ma jeszcze sporo mnie powozić ;)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn kwie 24, 2006 18:56

jesli mniejsza o koszta to napawanie + przeróbka na tdi


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

g_siekierda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 10, 2006 19:08
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: g_siekierda » pn kwie 24, 2006 19:50

mam prośbę: jesli ktoś zna moment dokręcania tej śruby trzymającej koło zębate na wale korbowym dla silnika 1,9 TD AAZ rok 1993 to uprzejmie propszę o podanie (nie wiem czy jest 90 Nm + 90stopni czy 90 Nm + 180stopni). z góry dzięki. co do napawania wału to warto by sprawdzić czy ten czop nie jest w trakcie produkcji hartowany lub w jakiś inny sposób utwardzany powierzchniowo, bo w takim przypadku napawanie spowoduje spadek jego twardości



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn kwie 24, 2006 19:52

g_siekierda pisze:90 Nm + 90stopni
jest w tdi
g_siekierda pisze:90 Nm + 180stopni
to nie wiem czy sie tak da dokrecić :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn kwie 24, 2006 22:46

Dziś wymieniałem rozrząd niezle sie wpieniłem :grrr: niedość
że nie mam klina na kółku tylko wał jest szlifnięty na płask z jednej strony.
To mam zaokrąglony ten szlif i z stąd bicie na kole pas. Będe to napawał
Tigiem dritem 60hrc i szlfne dopasowując do kółka. Jak myślicie uda się bez wyciagania wału? spawanie punktowo i chłodzenie wałka można to zrobić.? :okej:
Trzymajcie kciuki :bigok: :pub:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pn kwie 24, 2006 23:46

Corvax pisze:jesli mniejsza o koszta to napawanie + przeróbka na tdi
A czy po takim napawaniu nie bezie problemu z rozhartowaniem wału? Nie utraci swoich właściwości? Ewentualnie jak to zrobić?



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » wt kwie 25, 2006 08:14

Michnik pisze:Ale żeby przerobic na koło od TDI co trzeba zrobić? Tez chyba trzeba napawać, a potem spasować jakoś z kołem? Bo nie wiem co polecić mechanikowi żeby robił? Które rozwiązanie będzie najpewniejsze? Już mniejsza z kosztami. Ma być pewnie bo ten samochód ma jeszcze sporo mnie powozić
Ja miałem czoło wału dosyć mocno zniszczone(ten gość co mi to robił twierdził że jeszcze takiego nie widział) I wystarczył mi tylko szlif. Tylko koło pasowe na którym jest pasek do alternatora nieco sie przesunęło bliżej silnika i teraz nie mam rozmiaru paska 6 pk tylko 5 pk czyli węższy. A tak poza tym git. Wszystkim borykającym sie z tym problemem radzę przerobić to na TDI. Jest to napewno pewniejsze rozwiązanie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości