Strona 4 z 4

: ndz gru 20, 2009 18:38
autor: 7
O.K. Czyli na 99% leję tym razem półsyntetyk 10W40 - mobil czy castrol?

: ndz gru 20, 2009 18:41
autor: oldstaszek
7 pisze:O.K. Czyli na 99% leję tym razem półsyntetyk 10W40 - mobil czy castrol?
Na jakim jeździłeś?
Firma producent ma mniejsze znaczenie(zakładając że olej bazowy jest ten sam i krajowe tu odpadają) - znaczenie mają dane techniczne oleju.

: ndz gru 20, 2009 19:16
autor: 7
Przez ostatnie 40 tyś. na 15W40 (mineralny). Od 185tyś. do 215tyś. mobil, potem (regeneracja turbiny) do stanu obecnego 225tyś castrol. Klasa(?) oleju CF. Jaki był wcześniej? Nie wiem.

: ndz gru 20, 2009 19:19
autor: bongo
To jest prawdziwa teza - minerały zostawiają dużo osadów ze zwęglonego/skoksowanego oleju, szczególnie w miejscach silnie obciążonych termicznie a turbo jest tym miejscem.
To jak wytłumaczysz to,że mój klekot na minerale ma przejechane blisko 270tys,oleju bierze litr na 10tys,silnik chodzi jak zegareczek,przy minus 20st pali od kopa?Cuda?
Popatrz na techniczne,nowe,zalewane syntetykiem fury nie palą na mrozie,znów cuda?
Na deklu mojego SB pisze:
Olej ma spełniać normę VW 505 00,i mobil 15W40 którego leję taką normę spełnia :bajer:
Ludzie mają silniki szroty,szlag go trafi to zwala na olej.
dziś nawet byłem palić na kable peugeota HDI z 2008r,biedaczysko zdechł...

: ndz gru 20, 2009 20:05
autor: oldstaszek
@BONGO
Daj spokój - nie porównuj dwóch epok w osprzęcie diesla. Twój pojedzie nawet na transformatorowym jako paliwo.
Turbo nie jest czymś nowym i taki SW 680 czy 6CT107 też miał a jeździł na superolu...
Porównaj parametry techniczne(wydajność, obciążenia termiczne...) turbin a także taki śmieszny jak "wydajność z masy turbiny".
Temat nie jest tak oczywisty i prosty... :pub:

: ndz gru 20, 2009 21:15
autor: bongo
oldstaszek pisze:nie porównuj dwóch epok w osprzęcie diesla
Nie porównuję.Ale szlag mnie trafia jak ktoś pisze że w starym JR w mkII minerał zabija silnik,a takich "opini" jest na forum całe stado.
Pozdrawiam :pub:

: ndz gru 20, 2009 21:31
autor: NATHAN
nie no Panowie silniki JP,1V,JR,SB to jeszcze stare dobre TD które faktycznie na mineralu mogą sporo przelatać,niemniej jednak jak ktoś zaleje półsyntetyka to silnikowi to przecież nie zaszkodzi,a TDI już powinny wg mnie śmigać minimum na półsyntetyku,choć powiem Wam że znajomy znajomego ma Sharana z AFNem i jeździ do niemiec (robi 10 tys. miesięcznie) i zrobił na silniku ponoć prawie 800 tys. a pompa wcale nie wyglądała żeby miała tyle przelatane,turbine zmieniał 2 albo 3 razy dokładnie nie pamiętam,a jeździł właśnie na Mobilu mineralnym 15W40 no i na niemieckim paliwie przeważnie,silnik bez modów a jazda spokojna bez katowania,więc jak widać można,mimo to ja do swojego AFNa leje X-Cessa 8100 i nie zamieniam zmieniać nawet na półsyntetyk.
Pozdro

: ndz gru 20, 2009 21:45
autor: oldstaszek
Można jeździć nawet na niegdysiejszym superolu ale pod warunkiem że ma się wiedzę w temacie eksploatacji - też dużo namota bez specjalnych problemów.
Ale - trzeba mieć wiedzę... :pub:
Tak samo można zadziałać w drugą stronę - do muzealnika dać 0W-50 SM/CF ale wiedza teoretyczna poparta praktyką jest niezbędna aby stosować takie rozwiązania.... :pub: