Elastycznosc TD vs TDI (90KM)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 17, 2007 20:17

td oszczedny? :O chyba 1.6, bo 1.9 to tak srednio na jeza, choc przyznaje, ze da sie osiagnac jakies 7 po miescie, ale przy muskaniu gazu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

arwam

Post autor: arwam » czw maja 17, 2007 20:31

Kolego Sympatyczny.
Przczytaj opis mojego auta w moim profilu.
To coś pali na trasie przy delikatnej jeździe nawet 4 litry, a na mieście do 6-6,5 litra,
Przy super ciężkiej nodze i jeździe 100-150km/h nawet do 12 litrów on ULTIMATE



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw maja 17, 2007 20:37

arek wamej pisze:Osobiście wybieram TD lub TDi z pompą wtryskową od TD bo to od niej zależy w głównej mierze charakter pracy silnika.
nie czaje, a są jakieś inne pompy wtryskowe do td albo tdi ?? chyba że chodzi o pompowtryskiwacze.
pozatym nie wiadomo o jakich silnikach mówisz - TD rozumiem, natomiast TDi to w domyśle TD z intercolerem, więc w konstrukcji nie ma żadnej różnicy, jedynie w osprzęcie, a TDI to wtrysk bezpośredni a to zupełnie inna bajka - tak przynajmniej mnie uczyli.
diesel musi być głośniejszy niż benzyna, to związane jest z samozapłonem i inną konstrukcją silników.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 20:40

arek wamej pisze:To coś pali na trasie przy delikatnej jeździe nawet 4 litry, a na mieście do 6-6,5 litra,
Przy super ciężkiej nodze i jeździe 100-150km/h nawet do 12 litrów on ULTIMATE
No to dokladnie jak u mnie, ale 12/100 jeszcze mu sie nie zdarzylo, max jakie zarejestrowalem to niecale 8/100, a jazda to byla po miescie, gaz jednobitowy;) czyli albo wlaczony (podloga) albo puszczony, zima i do tego chip (ok. 120KM). Gdyby mi spalil 12L to od razu pojechalbym do warsztatu:)

[ Dodano: 17 Maj 2007 20:44 ]
arek wamej pisze:lub TDi z pompą wtryskową od TD
Nie da sie przelozyc, bo w TDI pompa jest sterowana elektrycznie (komputer) a w TD mechanicznie.



arwam

Post autor: arwam » czw maja 17, 2007 20:53

Kolego Drogi.
Przekładasz całą pompę od TD i sterowanie pedału gazu z elektronicznego na mechaniczne.
Ot cała filozofia większe zawirowania są jak dojdziemy do sterowania ciśnieniem doładowania.



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » czw maja 17, 2007 20:54

arek wamej ale ty masz MK2, a MK3 jest o dobre 100kg cięższy. Siłą rzeczy pali więcej.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 20:55

arek wamej pisze:Przekładasz całą pompę od TD i sterowanie pedału gazu z elektronicznego na mechaniczne.
Tylko powiedz mi po co? Bo sa rozne pompy w TD, moze nie chodzi ci o pompe z 'jakiegos' TD, tylko konkretnie o pomy wiekszej wydajnosci z tlokiem np. 10 czy 11mm, bo o ile wiem wiekszosc pomp z TD maja taka sama wydajnosc jak w TDI.



arwam

Post autor: arwam » czw maja 17, 2007 20:56

P.S. Niedługo sprubuję się zmierzyć Garrettem GT20 we własnym autku.

[ Dodano: 17 Maj 2007 21:00 ]
dziechu pisze:
arek wamej pisze:Przekładasz całą pompę od TD i sterowanie pedału gazu z elektronicznego na mechaniczne.
Tylko powiedz mi po co? Bo sa rozne pompy w TD, moze nie chodzi ci o pompe z 'jakiegos' TD, tylko konkretnie o pomy wiekszej wydajnosci z tlokiem np. 10 czy 11mm, bo o ile wiem wiekszosc pomp z TD maja taka sama wydajnosc jak w TDI.
Mniejszy koszt podkręcania silnika, sporo mniejsze spalanie przy spokojnej jeżdzie,
i prawie całkowity brak turbodziury.
Wiem bo z kolegą już to przerabiałem.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 21:04

arek wamej pisze:Mniejszy koszt podkręcania silnika, sporo mniejsze spalanie przy spokojnej jeżdzie,
i prawie całkowity brak turbodziury.
Zupelnie nie czaje o co ci chodzi - chcesz TDI przerobic na mechaniczne sterowanie????

A jaki to ma zwiazek z turbodziura? Turbodziura to wylacznie sprawa turbiny i objetosci miedzy turbo a kolektorem wlotowym, co z tym wspolnego ma pompa???



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw maja 17, 2007 21:06

arek wamej pisze:Kolego Drogi.
Przekładasz całą pompę od TD i sterowanie pedału gazu z elektronicznego na mechaniczne.
Ot cała filozofia większe zawirowania są jak dojdziemy do sterowania ciśnieniem doładowania.
dziękuje za wyjaśnienie. robiłeś to kiedyś czy tylko czytałeś ?
pozatym TDi mają pompe mechaniczną i pedał gazy na linke. dopiero TDI mają elektronike :bajer:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

arwam

Post autor: arwam » czw maja 17, 2007 21:13

A przepraszam bardzo.
Przecież mówię że z elektronicznego na mechaniczne.
Przecież TDi ma elektroniczny pedał gazu,
a jak niewierzysz to powiedz prosto z mostu a nieposądzaj kogoś o brak wiedzy.
A tak na przyszłość czytaj dokładnie czyjeś posty.
Pozdrowionka. :wazniak:



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 21:19

arek wamej pisze:Przecież mówię że z elektronicznego na mechaniczne.
Co ty 'pintolisz'???? To moze lepiej od razu przerobic na dwusuw??? Komputer to cala sila TDI. Jezeli sie na tym znasz, to bierzesz WinOLS i robisz z silnikiem co chcesz (o ile tylko to wytrzyma) i to za darmo (odnosnie 'wiekszych' kosztow) i w bialych rekawiczkach. A jezeli sie nie znasz to... to lepiej kup jakiegos TD a nie zeby wywalac elektronike z TDI. Pierwszy raz widze takie bzdury.

[ Dodano: 17 Maj 2007 21:21 ]
arek wamej pisze:Przecież TDi
Poza tym pisz TDI, TDi to tu taki przyjety nieformalnie skrot od TD z intercoolerem.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw maja 17, 2007 21:25

arek wamej pisze:Przecież TDi ma elektroniczny pedał gazu
nie ma.
elektronika zaczęła się dopiero w TDI... widzisz różnice ?? duże "i" a małe?? bo małe oznacza intercooler a duże bezpośredni wtrysk.
nie posądzam cie o brak wiedzy, ale trzymaj sie prawidłowych nazw. a posty czytam dokładnie jaki widać :bigok:
mechaniczny TDI jeździ na tym forum, ja też kiedyś miałem taki zamiar, więc troche sie orientuje w temacie, nie wiem tylko po co takie zmiany do cywilnej jazdy. tdziura i tak bedzie, bo jest zależna od wielkości turbiny i obiętości układu, może nie bedzie opóźnienia przy dodaniu gazu, i moc silnika ( ilość paliwa ) nie bedzie ograniczana przez elektronike. tylko żeby to działało fajnie ( czytaj z dużą mocą ) do tego wypada założyć ine turbo, najlepiej z TDI a jeszcze lepiej ze zmienną geometrią, a to już stwarza pewne problemy przy sterowaniu. więc w takim wypadku lepiej kupić ( włożyć ) TDI, bo potencjał ma jednak większy, co by nie mówić - i tak też u siebie zrobiłem


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości