Strona 4 z 4

: wt kwie 11, 2006 12:41
autor: inek01
dziechu pisze:W koncu podobno TDI ma swiece do podgrzewania plynu chlodzacego, wiec to rozgrzewanie jest wspomagane na jalowym.
Nie wszystkie to mialy...

[ Dodano: Wto Kwi 11, 2006 13:34 ]
dziechu pisze:Sprawa ma sie inaczj w zimie, przy -20, moze wtedy dobrze jest jednak na jalowym potrzymac z 2min?
W kazdej instrukcji chyba o tym pisza...
Pirwsza kolumn ana dole - http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?36,0

TDI dluzej sie rozgrzewaja, bo *#cenzura#* idzie w moc, a nie w powietrze...
Sprobuj przy -20st.C nagrzac silnik do 90st.C jadac jadac tak, ze predkosc obrotowa silnika nie bedzie przekraczac 2000obr/min.
Jak nie dostanie powietrza doladowujacego to raczej dlugio sie bedzie grzal.

: wt kwie 11, 2006 14:09
autor: Corvax
inek01 pisze:Sprobuj przy -20st.C nagrzac silnik do 90st.C jadac jadac tak, ze predkosc obrotowa silnika nie bedzie przekraczac 2000obr/min.
mało tego spróbuj przy temp rzedu -20stC przy rozgrznym silniku zatrzymac sie zostawić auto na wolnych obrotach i właczyc sobie ciepły nawiew np na 3 i poczekac pare minut :).

: wt kwie 11, 2006 15:41
autor: cowboy
dziechu pisze:No nie probowalem przy -20. Natomiast obstaje przy odczekaniu kilkunastu sekund od uruchomienia zimnego silnika w celu rozprowadzenia oleju. Chyba gorszy od zimnego oleju jest jego calkowity brak. A w instrukcji jest napisane - ruszac od razu, sam wielokrotnie przytaczalem ten fragment:)
wszystko trzeba rozsądnie - wiadomo że nikt przy -20 nie ma wrzuconej 1 i od razu jak silnik zaskoczy puszcza sprzęgło :P

Napisze pare słów jak to robi normalny biały człowiek:
Biały człowiek wsiada do auta, przekręca kluczyk, grzeją się świece żarowe - strzał odpala od połowy obrotu...wyciąga z kieszeni panel do radia, wkłada puszcza ulubiony music lub radio, zapina pasy (albo i nie).... pozostaje jeszcze tylko podrapac się po jajach (w tym czasie mija około 15 sekund) i zapina jedyne - w droge !! zrazu ostrozne wyjeżdża z osiedlowej drogi uważając na dzieci, silnik wesoło terkocze i toczy sie powoli..wyjeżda na ulice spokojnie jedzie do trasy/obwodnicy - temperatura łapie powyżej 80 st i ogień - od 2500 do 3500 i ma juz 5 bieg... 3000 obr/min ... 140 na liczniku :) daje głośniej music i leci :)

: wt kwie 11, 2006 15:49
autor: dziechu
tak, tak, tylko gdzie te trasy/obwodnice (na palcach jednej reki zliczysz), 90% drog to jak te osiedlowe z garbami.

: wt kwie 11, 2006 16:17
autor: cowboy
dziechu pisze:tak, tak, tylko gdzie te trasy/obwodnice (na palcach jednej reki zliczysz), 90% drog to jak te osiedlowe z garbami.
aaa to Panie już temat na oddzielną dyskusję... w tej kwestii może założe topic w dziale inne, bo mam pomysła, który mnie po głowie chodzi od dłuższego czasu....

trasa do dla mnie wypad na gierkówke z Wawy ... do Wrocka raz na 2 tygodnie robie taką trasę golfikiem :)... po Wawie turlam sie słuzbową Corolką ...

: wt kwie 11, 2006 16:25
autor: Corvax
dziechu pisze:No nie probowalem przy -20. Natomiast obstaje przy odczekaniu kilkunastu sekund od uruchomienia zimnego silnika w celu rozprowadzenia oleju.
ja odczekuje jedynie wtedy gdy jest naprawde bardzo zimno - jak np w te zimę:), ale czekam tylko do momentu kiedy silnik zejdzie z podwyzszonych obrotów biegu jałowego - czyli kilka max 10 sek