Strona 4 z 5

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: sob cze 04, 2011 16:41
autor: Q_mac
Ja bym powiedział że od 3 tys. zaczyna się coś dziać w końcu to TD. Niemniej musisz zwiększyć tą dawkę. Nie wiem o który kołnierz Ci chodzi. Ja odkręcałem kontrę (klucz 13) i śrubokrętem w prawo. Tu wszystko jest napisane: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101123" onclick="window.open(this.href);return false;

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: sob cze 04, 2011 17:06
autor: malyktos
tam jest taki metalowy kołnierz (opaska) śrubę można odkręcić ale dokręcić się nie da

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: sob cze 04, 2011 20:50
autor: Q_mac
Istnieje ryzyko, że skończyła się regulacja. Oznaczało by to że pompa jest zbyt mało wydajna (zastana). Ale to musiałby ktoś potwierdzić co mocno siedzi w pompach

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: sob cze 04, 2011 22:44
autor: malyktos
Raczej nie chodzi o to że ta pompa jest mało wydajna bo wykręciłem dawkę o około pół obrotu a teraz nie mogę jej wkręcić o te pół obrotu z powrotem ale nie wiem czy to wina tego kołnierza czy coś siedzi w pompie co blokuje możliwość wkręcenia tej śrubki.

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: sob cze 04, 2011 22:45
autor: malyktos
Kurcze a niedawno przeszła mi koło nosa taka pompka z LDA za 70zł

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: sob cze 04, 2011 22:49
autor: malyktos
Panowie posiada ktoś z was jakąś prostą instrukcję dotyczącą wymiany rozrządu w silniku 1v? bo mam przewidzianą wymianę za niecałe 3 tysiące km. Mam napisane jak to zrobić w książce sam naprawiam ale tam są używane specjalistyczne blokady itp.

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: ndz cze 05, 2011 10:13
autor: Q_mac
Płaskownik 4mm do blokady wałku rozrządu, jakaś rurka/pręt (nie pamiętam jakiej średnicy) do blokady pompy wtryskowej i oko do znaku na kole zamachowym. No i "pazurki teściowej" do napięcia napinacza. Na forum :bylo:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: śr cze 15, 2011 00:48
autor: malyktos
Zwiększenie dawki nie przyniosło oczekiwanego efektu, auto zaczęło trochę kopcić ale przyrostu mocy brak (no może taki minimalny ledwie wyczuwalny). Czy powodem problemów opisanych przeze mnie w temacie może być przyśpieszony lub opóźniony czas wtrysku?

Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: śr cze 15, 2011 09:43
autor: Q_mac
Było na pierwszej stronie pisane, żebyś to sprawdził :bajer:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: czw cze 16, 2011 18:09
autor: malyktos
Panowie z tego co mi wiadomo czas wtrysku ustala się pozycjonując pompę względem silnika, za pomocą czujnka zegarowego. Widziałem na forum temat o tym jak regulowac obroty dawkowanie itp na pompie, ale nie znalazłem tematu dotyczącego regulacji czasu wtrysku, macie może dla mnie jakieś cenne wskazówki jak to zrobic, o czym naley pamiętać?

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: czw cze 30, 2011 17:04
autor: malyktos
Panowie winowajcą ociężałości samochodu i dużego spalania jest prawdopodobnie turbina, Niezależnie od tego czy regulacja w gruszce jest wkręcona do oporu czy nie, turbina wkręca się do około 0.3-0.35 bar. Zwiększanie dawki również nie spowodowało wzrostu ciśnienia. Pomimo że jest to turbina k14 to jakiekolwiek ciśnienie zaczyna wytwarzać przy około 2800-3000 obr./mina wspomniane wyżej ciśnienie wytwarza przy około 4 tys obr/min. Co ciekawe po oglądnięciu stwierdzić można że turbina i węże są wewnątrz jedynie dobrze tłuste, a wirnik ma tylko minimalny luz poprzeczny( prawie nie wyczuwalny).

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: pt lip 01, 2011 11:47
autor: malyktos
Obecnie turbinę mam podkręconą już chyba na maxa bo przy próbie dalszego wkręcania śruby regulacyjnej czuję opór a pomimo to turbina nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia 0.4 bar.

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: pt lip 01, 2011 11:53
autor: arwam
najpierw termmostat do zmiany, w silnikach 1.6TD powinien się nagrzać nawet jak stoi na wolnych obrotach i to dość szybko.
potem kąt wtrysku i wtryskiwacze.
w ostateczności sprawdź kompresję w silniku

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

: sob lip 02, 2011 11:46
autor: malyktos
Grzał się wolniej gdyż była zmniejszona dawka, teraz silnik uzyskuje odpowiednią temperaturę raz dwa.