Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
GranTorino
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 18:45
Post
autor: GranTorino » śr cze 05, 2013 19:31
2nax8 pisze:bongo, już to sprawdzałem i wszystko mam dokręcone. Ale dziękuję za zainteresowanie się moim problemem.
Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły i miał podobny problem?
Kolego, a może wysypały Ci się tuleje wewnątrz uchwytu napinacza?
Koszt ok. 20 zł/szt.
-
mikolo
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: mikolo » śr paź 08, 2014 11:44
Widzę, że temat umarł juz jakiś czas temu, ale właśnie męczę się z dobraniem sprzegiełka do mojego alternatora.
Czy ktoś zakładał sprzęgiełko do alternatora Valeo 037 903 023 G. 55471 ani 55472 nie pasują bo oryginalne kółko ma dystans i jak zakładam to ze sprzęgiełkiem to opiera sie o obudowę. Już w dwóch sklepach rozgryzali temat i ja tez szukam informacji na forum, ale jak się pojawia wątek tego alternatora to temat umiera bez konkretnej odpowiedzi.
Czy jest osoba, która poradziła sobie z tym tematem bo nie chcę zmieniać dobrego altenatora .
-
Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
- Silnik: Zły!
-
Kontakt:
-
mikolo
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: mikolo » czw paź 09, 2014 12:34
Ciężko z niego coś przeczytać ale podaje to co mi się udało
2541815 0/9 (ostatnia cyfra to 0 albo 9)
A13YI124
Michał_1977 z góry dzięki Ci za zainteresowanie bo już dobrych paręnaście godzin spędziłem na szukaniu tego koła i ciągle tylko krążę.
-
Rafał 21
- Forum Master
- Posty: 1329
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
- Lokalizacja: Slask-Zabrze
Post
autor: Rafał 21 » czw paź 09, 2014 18:22
[quote="mikolo"]Ciężko z niego coś przeczytać ale podaje to co mi się udało
2541815 0/9 (ostatnia cyfra to 0 albo 9)
A13YI124
Witaj tu masz to kolo do twojego altka 90a. numery Valeo Boscha itp.
592920 VALEO http://sklepdubielecki.eu/pl/kolo-pasow ... p0002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A13VI124 ty spisałeś Y jezeli się nie pomyliłeś to zmienia to postać rzeczy , ale sadzę ze sie jednak pomyliłeś
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
-
mikolo
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: mikolo » pn paź 13, 2014 08:53
Możliwe, że się pomyliłem bo tabliczka nie dość, że jest wyblakła to troszkę uszkodzona.
Rok produkcji 96 (choć może to byc koniec 95 bo niektóre części są z grudnia 95). Modelowo auto napewno jest 96.
Silnik TDI 1Z (silnik z klimatyzacją jak ma to jakieś znaczenie)
To kolo Valeo 592920 jest bez sprzęgiełka.
-
Rafał 21
- Forum Master
- Posty: 1329
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
- Lokalizacja: Slask-Zabrze
Post
autor: Rafał 21 » pn paź 13, 2014 10:14
mikolo pisze:silnik z klimatyzacją
Nie ma znaczenia koło tylko samego alternatora do klimy zawsze jest mocniejszy 90-120A
mikolo pisze:To kolo Valeo 592920 jest bez sprzęgiełka.
W tym typie alternatora czyli o oznaczeniu A13VI124 odpowiednikami Boscha Valeo itp były montowane kola pasowe stałe tu masz oznaczenia itp.
http://www.auto-starter24.pl/start.asp? ... UDAwMDI%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
Więc najprościej ci doradzić to iść z tym numerem alternatora do inter Carsu i moze ci dobiorą sprzęgiełko . Lub zamienic altka na Boscha choćby używke ale sprawdzonego i po klopocie.. Ale to jest moje zdanie rozumiesz
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
-
Rafał 21
- Forum Master
- Posty: 1329
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
- Lokalizacja: Slask-Zabrze
Post
autor: Rafał 21 » pn paź 13, 2014 18:07
Kolego Valeo a bosch to całkiem inne klucze do mocowania tego sprzegiełka więc dopasowanie jest bardzo trudne najlepiej podmienic na popularnego boscha i masz klopot z glowy . Bo zA firmowe kolo pasowe zaplacisz tyle co za calego altka z BOSCHA
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
-
hary71
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: sob lip 27, 2013 15:32
Post
autor: hary71 » śr gru 03, 2014 02:09
Pozwolę sobie odgrzebać temat sprzęgiełka. Otóż czy zacierające się sprzęgiełko alternatora może powodować mryganie świateł krótko po uruchomieniu zimnego silnika? Dodam jeszcze że napinacz paska drga jak szalony i grzeje się szybciej niż wydech. Po kilku minutach pracy silnika już parzy w palce (tak że aż się skóra błyszczy)
66 KW ALH 1/2 MFA
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9270
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » śr gru 03, 2014 09:06
Pewnie tak. ALe napinacz tez mozna przesmarowac. Nie mowie o tej rolce i jej lozysku ale o tej łapie czyli zawiac jakby. Tam tez mozna troszke dopomóc. JAk jak rozbieram takie elementy to psikam smarem w sprayu w ten zawias. Rolki zawsze smaruje odrobina smaru zwyklego. Sama rolke alternatora tez mozna troszke potraktowac oliwa ale tam ciezko jest cokolwiek wpuscic bo nie jest tak rozbieralna prosto. W tej rolce jest lozysko oraz taka ala sprezyna o przekroju druta kwadratowego i to ta sprezyna powoduje ze w jadna strone sie kółko kreci luzem a w druga jest opor.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
hary71
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: sob lip 27, 2013 15:32
Post
autor: hary71 » śr gru 03, 2014 13:35
No to dzisiaj zaglądałem pod maskę i sprawa wygląda tak. Alternator to HITACHI a rolka po zablokowaniu wirnika nie daje się obrócić w żadną stronę. Tyle że nie wiem na ile ciasno działa to sprzęgiełko. Czy ono powinno dać się obrócić tylko samymi palcami (kiepski dostęp) czy dopiero jak się to kółeczko złapie całą dłonią? Ja samymi palcami nie dałem rady przekręcić rolki. A może altek hitachi nie ma sprzęgła? A siłownik pneumatyczny to lata u mnie jakby miał zaraz wypaść, aż pomyślałem że jest odkręcony.
66 KW ALH 1/2 MFA
-
italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » śr gru 03, 2014 14:01
hary71 pisze: A może altek hitachi nie ma sprzęgła?
Musiał mieć skoro inne miały, palcami to da się nowe przekręcić na pewno, bo mam takie, ale to też nie jest jakieś mega swobodne przekręcania tylko pewien "opór" jest - bynajmniej nie kręci się w przeciwnym kierunku jak łożysko.
Jak sprzęgło zatarte to będzie szarpać napędem i po czasie wykończy nie tylko napinacz, ale i ułożyskowanie alternatora, bywa że napinacze pękają nawet.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 29 gości