Strona 4 z 5

Wysokie spalanie 1V

: sob paź 30, 2010 15:08
autor: Fiedor
No na szczęście nie popchnąłem ich i nadal mam swoje poprzednie wtryski seryjne od 1V na 100% sprawne. Jakim momentem dokręca się wtryski w 1.6 Td, bo w szukajce nic nie znalazłem ?

Wysokie spalanie 1V

: sob paź 30, 2010 16:12
autor: BENITO
Wtryski dokręcasz momentem 70 Nm a przewody wysokociśnieniowe 25 Nm.

Wysokie spalanie 1V

: wt gru 21, 2010 19:47
autor: vento9
Witam
1. Czy za niskie lub za wysokie ciśnienie doładowania turbiny może zwiększyć spalanie?
2. Czy na wtryskach od 1.9TD (dwusprezynkowe) 1V bedzie palil wiecej?

Pozdrawiam wszystkich i czekam na szybka odpowiedz.

Wysokie spalanie 1V

: wt gru 21, 2010 20:09
autor: BENITO
1. Za niskie tak, za wysokie nie.
2. Wtryski z 1V i AAZ mają zbliżoną wydajność, a spalanie zależy od stanu wtrysków.

Wysokie spalanie 1V

: wt gru 21, 2010 20:13
autor: vento9
i te i te wtryski maja znakomita wydajnosc (sprawdzane u pompiarza i jeden mial wymieniana koncowke bo lał).
1. A jeszcze takie pytanko czy za mała dawka paliwa na pompie moze powodzowac wysokie spalanie?
2. i co z powietrzem czy jak bedzie go za duzo to spalanie wzrośnie?

Wysokie spalanie 1V

: wt gru 21, 2010 20:57
autor: Michał_1977
vento9 pisze:i te i te wtryski maja znakomita wydajnosc (sprawdzane u pompiarza i jeden mial wymieniana koncowke bo lał).
Nie myl wydajności ze sprawnością.Wydajności to one nie mają dużej,bo w 1V i AAZ są takie same końcówki,które są dużo mniej wydajne niż np. te z SB,a dodatkowo,włożone do korpusów AAZ,tracą na wydajności :bajer:
vento9 pisze:czy za mała dawka paliwa na pompie moze powodzowac wysokie spalanie?
Tak,bo silnik nie uzyskuje odpowiednich parametrów (męczy się) i wbrew pozorom spali więcej.
vento9 pisze:co z powietrzem czy jak bedzie go za duzo to spalanie wzrośnie?
Ciśnienie doładowania powinno być tak ustawione,żeby po depnięciu na max na postoju puszczał czarną chmurkę,a pod obciążeniem w trakcie jazdy przy pełnym doładowaniu,dym ma ginąć.

Re: Wysokie spalanie 1V

: wt gru 21, 2010 21:36
autor: vento9
Wielkie dzieki i mam jeszcze jedno pytanko, a co do dawki powietrza czy jak bedzie za mala czy tez za duza to bedzie palil wiecej? mozna ja jakos wyregulować?

Wysokie spalanie 1V

: wt gru 21, 2010 22:16
autor: Michał_1977
vento9 pisze:mozna ja jakos wyregulować?
Przecież napisałem,że można,a także jak ma być ustawiona :bajer:
Tematów o regulacji ciśnienia doładowania było już tyle,że wybacz,ale nie chce mi się po raz enty pisać o tym samym...

Wysokie spalanie 1V

: wt gru 21, 2010 22:17
autor: vento9
ok. przepraszam

Wysokie spalanie 1V

: wt gru 21, 2010 22:38
autor: Michał_1977
vento9 nie smuć się :bigok:
Poczytaj
Ty jaką masz suszarkę? K-14? :bajer:

Wysokie spalanie 1V

: wt gru 21, 2010 23:48
autor: lukiskwuki
koledzy..ja podłacze sie pod temat ....bo u mnie teraz jak, zima i krótkie odcinki ,sie jezdzi po sniegu to tez spalanie podskoczyło do około 7.5 litra ....ale odpala bardzo dobrze ciepły, zimny nie kopci mam tylko obróconego pina, silnik JR ...czy to norma czy mam sie martwic??

Wysokie spalanie 1V

: śr gru 22, 2010 00:16
autor: BENITO
lukiskwuki, 7,5 litra to sporo, chociaż z drugiej strony zależy od twojego stylu jazdy. Sprawdź wężyki przelewowe przy wtryskach, bo może tamtędy sączy ci się paliwo.

Wysokie spalanie 1V

: śr gru 22, 2010 00:16
autor: Michał_1977
lukiskwuki pisze: zima i krótkie odcinki
Do tego jazda na niższym biegu zapewne...raczej norma :?

Wysokie spalanie 1V

: śr gru 22, 2010 00:18
autor: BENITO
Ciekawe jak krótkie te odcinki są, bo przy właściwie pracującym termostacie silnik powinien się zagrzać do temperatury roboczej po około 7-8 km płynnej jazdy.