swap 1.9D na 1.6TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » sob wrz 04, 2010 22:11

poco ci taki dolot jeszcze przy k14
Bo to jest dostawczak, widocznie chce coś wozić na pace, a jednocześnie chce uniknąć robienia głowicy
i ztoczę nieco boost pina

przy takich ustawieniach nie ma sensu
Co do boost pina to się zgadzam, nie ma sensu to robić, z resztą na pompie 9mm już powinieneś odczuć, że masz za słabe sprzęgło.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » sob wrz 04, 2010 22:16

t0mal pisze:
poco ci taki dolot jeszcze przy k14
Bo to jest dostawczak, widocznie chce coś wozić na pace, a jednocześnie chce uniknąć robienia głowicy
i ztoczę nieco boost pina

przy takich ustawieniach nie ma sensu
Co do boost pina to się zgadzam, nie ma sensu to robić, z resztą na pompie 9mm już powinieneś odczuć, że masz za słabe sprzęgło.

140 km na pompie 9mm to raczej nie jest możliwe, z pompą 10mm to i owszem widywało się takie wykresy na tej archaicznej sprężarce, ale przeważnie w AAZcie.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » sob wrz 04, 2010 22:37

mi na razie by starczyło 100-110, niestety to jest autko którym pracuje i będzie musiało wozić. jakie mody mógł bym jeszcze zastosować?


brak podpisu.

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » sob wrz 04, 2010 22:58

psioter5 pisze:akie mody mógł bym jeszcze zastosować?
pipe przerobic :bigok:wtryski od sb-ka lub jr i masz te 100 kłuni



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » sob wrz 04, 2010 23:23

Wydech od początku 60mm sprawi, ze auto będzie silniejsze od niższych obrotów, dorzuć kolektor dolotowy z 1.9d.
Duza pompa także znacznie poprawia elastyczność silnika, ale na twoim miejscu zmieniłbym uszczelkę pod głowicą na metalową, szmaciana jest za słaba.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » sob wrz 04, 2010 23:46

nie za gruby wydech 60m do 1.6?


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » ndz wrz 05, 2010 00:05

Nie, spójrz na nowoczesne diesle, żaden nie ma mniejszego wydechu niż 55mm. Stosuje się go w celu ograniczenia dymienia i poprawienia elastyczności silnika.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » ndz wrz 05, 2010 09:31

a więc będzie 60. już kupiłem olej filtr uszczelkę pod miskę i pokrywę zaworów, a zamówione czekają na odbiór pompa wtryskowa 9mm i pasek rozrządu. jaką farbą pomalować blok? i jak już ogołacam silnik to na co zwrócić uwagę?


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » ndz wrz 05, 2010 09:44

Na simmeringi na wale, wałku pośrednim i wałku rozrządu, sprawdź czy wałek pośredni nie ma luzów, tak samo pompa wody - to są proste rzeczy do naprawy jak robisz rozrząd.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » ndz wrz 05, 2010 09:47

ok a turbina jakie może mieć luzy bo jak by nie było to jakieś ma


brak podpisu.

arwam

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: arwam » ndz wrz 05, 2010 10:19

PROXII pisze: psioter5 napisał(a):i ztoczę nieco boost pina


przy takich ustawieniach nie ma sensu

tu was zaskoczę bo jeśli tylko ruszymy węższą część stożka i jeszcze dodatkowo zmniejszymy jej średnicę to wtedy przy małych ciśnieniach auto nie będzie tak kopcić a przy pełnym ciśnieniu doładowania mamay większą dawkę a przecież o to chodzi. prawda?
t0mal pisze:140 km na pompie 9mm to raczej nie jest możliwe, z pompą 10mm to i owszem widywało się takie wykresy na tej archaicznej sprężarce, ale przeważnie w AAZcie.

jiest to możliwe z tym że na wskutek rozciągniętego w czasie wtrysku zostawiasz za sobą ścianę dymu przy pełnym doładowaniu.
z tym że do tego potrzebna jest przeróbka dźwigni dozownika bo inaczej nie wykorzystasz całkowitej wydajności tłokorozdzielacza.
tak samo jak u mnie na M-TDI zanim przerobiłem dźwignię dozownika to nie dało się osiągnąć granicy dymienia przy doładowaniu już w granicach 0,8bara, przez co auto tylko sie toczyło.
teraz auto już jest trochę żwawsze ale na tym samym tłokorozdzielaczu jeśli wyjmę podkładkę z pod LDA to jużna pół gazu i ciśnieniu 1.7bara mogę robić zasłonę dymną.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » ndz wrz 05, 2010 10:43

no ja bym raczej nie chciał zasłony, trochę niech tam kopci bo w końcu i mojej matki Passat 131km też kopci.


brak podpisu.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 05, 2010 11:30

arwam pisze: t0mal napisał(a):140 km na pompie 9mm to raczej nie jest możliwe, z pompą 10mm to i owszem widywało się takie wykresy na tej archaicznej sprężarce, ale przeważnie w AAZcie.




jiest to możliwe
arwam, może skupmy się na faktach,popartych dowodami,a nie na przypuszczeniach typu-"jakby/gdyby coś tam,coś tam"...
Ja tez mógłbym pisać,że mój gad ma xxxKM,bo tak przypuszczam,ale nie piszę i nikomu nie mówię,bo nie jest to poparte wykresem z hamowni :bajer:
Nie rozumiem takiej gadki...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: piotrekgal » ndz wrz 05, 2010 12:05

t0mal pisze:dorzuć kolektor dolotowy z 1.9d.
odrazu mowie, ze odpuscic sobie nalezy wowczas Garretta T3 - downpipy nie zbodujesz bo miejsca kategorycznie nie ma, smarowanie turbiny zrobic- niemozliwosc, juz mialem kolektor taki zarzucony przerobiony pod LDA i niestety, bylo to niewykonalne. Wszystko tez rzecz jasna na odpowiednim kolektorze wydechowym bylo/staralo sie wykonac.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości