Strona 4 z 10

: ndz sty 15, 2006 13:22
autor: zaprzal
nieźle, jakie jeszcze modyfikacje oprócz programu zrobiłeś?

: ndz sty 15, 2006 13:52
autor: pioorkis
Na razie żadnych ... niestety zakup samochodu mocno przetrzebił moje kieszenie :) muszę trochę poczekać i nazbierać na zmiany ... w zasadzie jeśli chodzi o moc to jestem w tej chwili ukontentowany, więc skupiłbym się na jakichś zmianach zewnętrznych ... ładne fele, jakieś delikatne spojlerki, czy może przede wszystkim kierownica ładniejsza niż to seryjne, plastikowe paskudztwo ... ale na to trzeba sporo kaski, więc jeszcze trochę pozbieram ... a wracając do tematu przewodniego - zmian silnika - polecam osobę, która na allegro używa nicka LucynaB (chyba tak się nazywa). Jest z Poznania. Naprawdę rzeczowy człowiek, nie jest najdroższy, a efekty widzieliście na załączonym wykresie ...
P.S. Zapomniałem dodać, że jak padnie sprzęgło to wstawię mocniejsze, a także przy najbliższej zmianie hamulców wstawię coś wydajniejszego ... ale to się rozumie samo przez się ...

: ndz sty 15, 2006 15:28
autor: Kapibara
no ladnei ladnie, a sprawdzales przyspi8eszenie do 100??

: ndz sty 15, 2006 15:34
autor: aw69
Taka własnie są silniczki na pompowtrysku....moge się założyć że ta domniemana 90 konna jednostka na hamowni w seri na pewno pokazała by ponad 100 KM, gdzies czytałem ze seryjny ASZ na hamowni pokazał 145 KM a teoretycznie powinno być 130 KM a wiec 15 KM gratis i dlatego wynik po samym sofcie 150 KM jest jak najbardziej wiarygodny. A co do sprzęgła przy 150 KM napewno sie nie spali jeszcze długo posłuży.

[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 14:37 ]
A co do wykresu z hamowni w tym golfie V wynik momentu obrotowego ładny ale szybko leci na łeb.

: ndz sty 15, 2006 15:58
autor: zaprzal
aw69, i z seryjnej 90 konnej wersji da sie wycisnac az 372 Nm samym programem?

: ndz sty 15, 2006 16:07
autor: aw69
tak jak wspomnialem ta domniemana 90 KM jednostka w seri pewnie miala większy moment jak i moc w seri

: ndz sty 15, 2006 16:15
autor: zaprzal
domyslam sie, ze wiekszy. jakie parametry Ty masz jesli chodzi o Nm? w sensie moc i moment? bo z tego co mi Rapix mówił to masz wiecej zrobione niż sam program
tutaj wyniki 110 po chipie sa nizsze:
http://tdiracing.pl/viewtopic.php?t=1801
110 z wiekszym turbo 360nm:
http://tdiracing.pl/viewtopic.php?t=2144

czym sie różni ten silnik BRU od pozostałych 90km?

: ndz sty 15, 2006 16:34
autor: aw69
Ja u siebie mam około 320 Nm i 140 KM taki delikatny sofcik na tych gratach co mam, czekam na wymiane sprzęgła i jeszcze kilka modyfikacji i wtedy zobaczymy co będzie :)

: ndz sty 15, 2006 16:39
autor: pioorkis
Powiem szczerze, że nie bardzo wiem jak miałbym to sprawdzić ... zresztą chyba bardziej interesowałyby mnie przyspieszenia 60-100 na 4 i 80-120 na 5 ... przy takim momencie mogłyby być bardzie ciekawe :hmm: Ale co - ze stoperem w ręku mam mierzyć :niewiem:

[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 15:52 ]
BRU od reszty (tzn. wcześniejszych 90 KM) różni się tym, że jest na pmpowtryskach. Wydaje mi się, że to jest dokładnie ten sam silnik co 105 KM, ale "ograniczony" elektronicznie ... przynajmniej tak wywnioskowałem przeglądając dane techniczne - ideanyczne co przy 105, różnice tylko w momencie obr. i mocy. Takie same przypuszczenia mieli na hamowni - tzn., że prawdopodobnie w serii już było sporo więcej niż 90. Niestety nie zmierzyłem i trudno teraz gdybać.

: ndz sty 15, 2006 18:59
autor: Kapibara
ta wieksza moc to jest mozliwe bo oni tam na zachodzie sie martwia zeby auta sie zmniejscily w normach ilosci spalin dlatyego zaizaja ale ne iwiem czy to na pewno. co do wykresu momentu to ja podjechal bym do zakladu gdzie programuja chipy, i troszke bym splaszczl ten moment, nei bylby taki duzy ale dostepny w wiekszym przedziale obrotow tak jak to powinno byc w dieslu

: ndz sty 15, 2006 19:43
autor: zaprzal
A no to wszystko jasne :D myślałem, że to silnik podobny do pozostałych 90 i 110 na pompie i dlatego zdziwił mnie aż taki moment. swietny wynik :) a to, że w tdi moc jest zazwyczaj większa niz podana seria to normalne

: pn sty 16, 2006 17:53
autor: Corvax
aw69 pisze:A co do wykresu z hamowni w tym golfie V wynik momentu obrotowego ładny ale szybko leci na łeb.
Moim zdaniem to on wcale ładny nie jest, 370Nm samym softem to owszem robi wrazenie ale co z tego jak na wykresie jest Giewont - mozna było mniej i bardziej płasko, a tak trzeba zbierac na sprzęgło :). Nie szarpie to na V przy niższych obrotach???

: pn sty 16, 2006 18:20
autor: pioorkis
Hmm ... chyba nie jestem wyczulony na takie niuanse, bo jak dla mnie jest idealnie i nie mam żadnych zastrzeżeń co do tego jak "ciągnie". A przynajmniej w najbliższym czasie nie zamierzam czegokolwiek zmieniać w przebiegu momentu ... po prostu musiałbym znowu jechać do Poznania :) Może jak się upowszechni wiedza o modyfikacji ECU w Łodzi to pomyślę o tym ... A żadnego szarpania oczywiście nie ma ;)

: pn sty 16, 2006 18:52
autor: aw69
Moim zdaniem to on wcale ładny nie jest, 370Nm samym softem to owszem robi wrazenie
Corvax zanim cos odpiszesz to dobrze przeczytaj co ktoś pisze....chyba wyraźnie napisałem że wynik momentu jest ładny ale szybko leci na łeb !!! Nie pisałem że wykres jest ładny bo jestem tego zdania co ty, ale 370 Nm jest imponującym wynikiem, tylko szkoda ze w tak małym zakresie obrotów.