Strona 4 z 4

: pt lut 19, 2010 07:20
autor: morfeusz86r
Michaś_1977 pisze:Ustaw wałek wycięciem na klina powiedzmy na godzinę 9/10,następnie delikatnie kręcąc nim w prawo zostaw go w takim położeniu,gdy tylko poczujesz opór i gdy będzie w tej pozycji załóż na niego piastę koła by była tak jak na fotkach poniżej.Nacięcie na piaście ma zachodzić na otwór ustalający 1,5-2mm.

Jak złożysz to tak jak Ci podałem,to później tylko lekka korekta samym kołem i nie ma bata-musi hulać
Pozdr.
zrobiłem tak

[ Dodano: Pią 19 Lut, 2010 ]
tak jak na twoich fotkach wcześniej

: pt lut 19, 2010 08:00
autor: Michał_1977
No to git :okej:
Dobrze wykombinowałem... :D

: pt lut 19, 2010 17:57
autor: morfeusz86r
dla sprawdzenia napisałem jeszcze do paru osób i
osoba która ma 11 na wierzchu sprawdzała to i wyszło tak jak mówisz 2mm od lewej
inna osoba która ma 10 napisała że wyszło ok 2mm ale od prawej, sam też sprawdziłem na szrocie i to samo 2mm ale od prawej.
czyżby była różnica między 10 i 11 w ustawieniach? czy poprostu większość pomp była ustawiana na "oko"?

: pt lut 19, 2010 18:17
autor: Michał_1977
morfeusz86r pisze:osoba która ma 11 na wierzchu sprawdzała to i wyszło tak jak mówisz 2mm od lewej
inna osoba która ma 10 napisała że wyszło ok 2mm ale od prawej, sam też sprawdziłem na szrocie i to samo 2mm ale od prawej.
morfeusz86r pisze:czyżby była różnica między 10 i 11 w ustawieniach? czy poprostu większość pomp była ustawiana na "oko"?
morfeusz86r, tutaj chodzi o długość wzniosu krzywek na fali...czyli jak fala ma krzywki dłuższe (łagodniejsze),to kręcąc wałkiem,wcześniej poczujesz opór względem znaków na kole i obudowie,natomiast jak fala ma krzywki krótsze (bardziej strome),to opór poczujesz później.
Myślę,że różnice,które zaobserwowałeś wychodzą z tego,że w tych pompach oprócz tłoko-rozdzielaczy zostały wymienione także fale.Ja w swojej musiałem zmienić falę zakładając głowiczkę od TDI,bo poprzednia nie pasowała...dobrze,że miałem komplet :bajer: ...
Zmieniałeś głowicę pompy razem z falą?

: pt lut 19, 2010 21:18
autor: morfeusz86r
Michaś_1977 pisze:Zmieniałeś głowicę pompy razem z falą?
nie, zakładałem całą kompletną 11 brak tylko kółka było

: pt lut 19, 2010 21:45
autor: Michał_1977
morfeusz86r pisze:nie, zakładałem całą kompletną 11 brak tylko kółka było
Aha...ale tak czy srak,tą różnicę powoduje fala...
Jeszcze tak zapytam-od jakiego TDI masz pompę 11mm?

: pt lut 19, 2010 22:32
autor: kondzik17
Koledzy z tym ustawieniem tej pompy to bardzo prosta sprawa .Do ustawienia potrzebny jest czujni zegarowy.Ustawiamy wałek pompy w patrząc od przodu w okolicy godziny 9- tej.Wykręsamy śrubę z boku pompy na imbus nr 6.W miejsce tej śruby wkręcamy śrubę z pompy od wv 2.5 tdi z tego samego miejsca.Następnie wkręcamy czujnik do pompy którym się ustawia zapłon we wszystkich pompach mechanicznych boscha. Kręcimy wałkiem pompy w prawo aż na zegarze mamy wartość 0.70mm i blokujemy tą śrubą tzn wkręcamy ją do wyczuwalnego oporu.Teraz zakładamy flanszkę i dokęcamy nakrętkę.żwalniamy śrubę blokującą wkręcamy w jej miejsce zaślepkę i mamy gotową pompę.

[ Dodano: 19 Lut 2010 21:33 ]
Przepraszam ale ta wartość to 0.90 nastąpiła pomyłka

: pt lut 19, 2010 23:37
autor: Michał_1977
kondzik17, gdyby morfeusz86r, miał owy czujnik,to podejrzewam,że nie zakładałby tego tematu :bajer: ...

: sob lut 20, 2010 08:24
autor: morfeusz86r
Michaś_1977 pisze:Jeszcze tak zapytam-od jakiego TDI masz pompę 11mm?
jak dobrze pamiętam to masakra mówił że była wymontowana z passata

: sob lut 20, 2010 10:12
autor: arwam
morfeusz86r pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Jeszcze tak zapytam-od jakiego TDI masz pompę 11mm?

jak dobrze pamiętam to masakra mówił że była wymontowana z passata
tak z ALH w automacie lub AHH również w automacie

: ndz lut 21, 2010 00:00
autor: morfeusz86r
w passacie w manualu

11 + 205
http://www.racingforum.pl/19-tdi-ahh-ob ... 60810.html

Re: uswtawienie koła pompy wtryskowej względem stożka. mk4 tdi

: ndz lis 14, 2021 22:33
autor: hardmen969
Pękł mi tłok. Cały remont robiłem sam.
Do silnika wleciały wtryski z 90KM i pompa 10mm, były 230 i 11mm.
Silnik odpala, ale kopci, nawet na wolnych obrotach. Vcds kąt 60.
Koło nabiłem tak jak widać było klin. Wiadomo może 1mm uciekło. Może to być ten problem? Mimo, że vcds pokazuje dobry kąt wtrysku?