Strona 4 z 6

: wt sty 26, 2010 00:27
autor: Krzyssiek
pelton1985, a co powiesz na sprowadzane do Polski paliwo ( OO ) z Rosji na granicy stawał się cudownie przemieniony w ( ON ) ?

: wt sty 26, 2010 00:34
autor: PELE
Krzyssiek, heh ja nic nie wiem w tym temacie , ja z południa jestem :helm:
no coż, Kaszpirowski a tak poważnie możesz rozwinąć temat

Potwierdzam, że na Orlenie lipa jest z Vervą

: wt sty 26, 2010 00:39
autor: endryou
własnie tydzien temu zalałem do pełna ON Verva i zamarzło przy -18st, znajomy na tej samej stacji kupił ON zwykły i nie miał takich problemów

: wt sty 26, 2010 00:39
autor: Juzeks
:grin: hmm nie wiem czy to OO ale już kupe czasu tak jeżdże i nie narzekam:-) zrobiłem 100 tys kilosków moim AAZ na ukraińskim paliwie ze stacji Lukoil, a wszystko jak narazie jest ok (odpukać). Próbowałem jeździć na Polskim oleju i kompletnie żadnej różnicy nie widze. Znajomi tankują tam do dużo nowszych aut z pompowtryskami i jeżdżą. Przeciez w końcu na ukrainie tez sa dobre auta :bigok:

[ Dodano: 25 Sty 2010 23:47 ]
A co do paliwa z orlenu to wygląda to tak, że przywiozą na niektóre stacje 20 000 litrów powiedzmy jak sa małe mrozy i myślą, że to paliwo zejdzie zanim pojawią się wieksze mrozy. Niestety czasem im się to nie udaje i w efekcie verva jet do -25 a ekodiesel do -35. Ludzie myślą że verva jest lepsza na zime, tankują ją a ona zamarza :bigok: wiem bo pracuje na orlenie. Po przywiezieniu i zlaniu paliwa z cysterny nic juz nie jest kombinowane (przynajmniej tam gdzie pracuje) a co się dzieje z paliwem zanim przyjedzie na stacje to już nieliczni wiedza...
Także na każdej stacji czy to orlen BP czy Statoil może sie zdarzyć nie zimowe paliwo w zimie :grin: No chyba że tak jak kolego wyzej pisał są stacje gdzie dziennie przelewa sie bardzo duzo paliwa więc często są dostawy a co za tym idzie paliwo jest dostosowane do temperatury( jeżeli oczywiście kierowcy nic nie wykombinuja) takę jak widać temat rzeka :grin:

: wt sty 26, 2010 00:53
autor: PELE
dokładnie temat rzeka
róznie też wpływa to na silniki z VP i silniki PD
ile rąk tyle samo możliwości :chytry:

: wt sty 26, 2010 10:55
autor: BENITO
Tylko v-power gtl i kłopot z głowy, po 3 dniach na mrozie 2 obroty silnika i 3 sekundy telepania.

: wt sty 26, 2010 11:04
autor: t0mal
BENITO, nie powiedziałbym, mi już raz zamarzł, chodź paliwo dobre, nie powiem, to prawdopodobnie stoi pół roku w zbiorniku.

: wt sty 26, 2010 12:41
autor: BENITO
3 razy tankowałem vervę dla porównania, i nawet jak nie było mrozów to na shellu lepiej odpalał i mniej nim telepało, jak może co niektórzy zauważyli gtl jest nieco rzadszy niż normalny ON przez co wtryski powinny go lepiej rozpylać w cylindrze.

Ale jak mówisz i v-power nabierze wilgoci z powietrza jak długo postoi w zbiorniku i nie ma na to siły.Ja osobiście tankuję tylko na 1 stacji shella, która nie jest duża więc i zbiorników dużych nie ma.

: wt sty 26, 2010 18:19
autor: oldstaszek
Aby uniknąć zbędnych kłopotów i dyskutowania "która stacja lepsza" - dodajesz depresator i spoko...
Zawsze może być tak że dzisiaj najlepsza a jutro zamarzło...tysiące rąk i każda coś dołoży.... ](*,)

: wt sty 26, 2010 18:30
autor: PELE
nawet GTL'a mogą przerobić, ja leje GTL'a ale i tak w te mrozy dolałem depresatora, przez całą zimę leję i nie mam jakiś jaj :bigok:

: wt sty 26, 2010 18:57
autor: rozyk_l
10 dni temu zalałem w świdnickim (ok. Lublina) Orlenie do baku verve po czym Pan przy kasie łaskawie mnie poinformował, że źle zrobiłem, mogłem zwykłego nalać, bo verva jeszcze przejściowa. Od soboty auto stoi i nie pali.

Swoją drogą, czy podobne sprawy nadają się do zastosowania Ochrony Praw Konsumenta?

: wt sty 26, 2010 20:47
autor: robertsobol1983
Juzeks pisze:zrobiłem 100 tys kilosków moim AAZ na ukraińskim paliwie ze stacji Lukoil
Nie wiem jak tam u ciebie w okolicy skąd mają te paliwo ale podejrzewam że jest podobnie jak we Wrocku. Stań sobie kiedyś na swojszycach we Wrocławiu koło rafineriii Orlena i się zdziwisz jakie tam cysterny podjeżdżają - na pewno zobaczysz tam LUKOIL - od razu zmienisz zdanie że to nie Ukraińskie paliwo

[ Dodano: 26 Sty 2010 19:49 ]
Juzeks pisze:Próbowałem jeździć na Polskim oleju i kompletnie żadnej różnicy nie widze
No właśnie - powinieneś sam wysnuć z tego wnioski że to te same paliwo

: wt sty 26, 2010 20:51
autor: Juzeks
Tzn ja przekraczam granice i na Ukrainie tankuje te paliwo właśnie na stacji co sie nazywa LUKOIL. W Polsce też widziałem kilka stacji które tak się nazywały. Nie wiem skąd się taka stacja wzięła na Ukrainie

: wt sty 26, 2010 20:55
autor: robertsobol1983
Juzeks pisze:A co do paliwa z orlenu to wygląda to tak, że przywiozą na niektóre stacje 20 000 litrów powiedzmy jak sa małe mrozy i myślą, że to paliwo zejdzie zanim pojawią się wieksze mrozy. Niestety czasem im się to nie udaje i w efekcie verva jet do -25 a ekodiesel do -35. Ludzie myślą że verva jest lepsza na zime, tankują ją a ona zamarza wiem bo pracuje na orlenie. Po przywiezieniu i zlaniu paliwa z cysterny nic juz nie jest kombinowane (przynajmniej tam gdzie pracuje) a co się dzieje z paliwem zanim przyjedzie na stacje to już nieliczni wiedza...
Także na każdej stacji czy to orlen BP czy Statoil może sie zdarzyć nie zimowe paliwo w zimie No chyba że tak jak kolego wyzej pisał są stacje gdzie dziennie przelewa sie bardzo duzo paliwa więc często są dostawy a co za tym idzie paliwo jest dostosowane do temperatury( jeżeli oczywiście kierowcy nic nie wykombinuja) takę jak widać temat rzeka
Z tym to się zgodzę w 99% ale raczej takie stacje jak Shell czy BP (nie prywatne) to dbają o te paliwo i lepiej dostosowują do temp. otoczenia