1.6td jr bierze olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » ndz gru 20, 2009 14:09

lukiskwuki,

czarny dym jest normą zwłaszcza jeśli nie zapalił odrazu.
a ciecz z wydechu zobacz czy nie jest bradzo śliska bo równie dobrze może to być tylko para która Ci się skropliła ze spalin.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz gru 20, 2009 14:15

nom ze czarno to wiem ze norma .....a potem jak sie grzj i leci biało to jest dobrze czy nie.... jak było ciepło to biało nie leciało z rury wiec mysle sobie ze to para .....czyli jak to bedzie takie sliskie to para..??


odrazu jak byłem na dworzei sasiad tez grzał diesel to luknołem na jego wydech a tam podobnie wiec juz nie wime tylko u niego nie leciało tak samo na biało tylko troche słabiej...głupieje juz od tego a dziewczyna mi mowi ze wiecej czasu poświecam golfikowi


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz gru 20, 2009 14:41

jak duzy mroz to moze byc para ten bialy dym , lukiskwuki a to jeszcze nie uswiadomiles dziewczyny ze teraz bedzie na drugim miejscu :grin:


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz gru 20, 2009 15:13

panowie jeszcze jeden post nie na temat to zamknę,bo zaczęło to odbiegać od sedna sprawy



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz gru 20, 2009 22:16

moi drodzy..wiec sprawy sie lekko skomplikowaly mianowicie chodzi o to ze troche spanikowalem w zwiazku z ta łykajaca turbina chciaz ona sama jeszcze nie sprawdzona jednakze poziom oleju sie wyrownał do poprzedniego tzn do poprawnego... zrobiłem tak ze rozgrzalem auto przejechalaem sie nim troche postawiłem na 1.5 h i wtedy sprawdziłem olej patrze a tu olej na bagnecie w normnie ani mniej ani wiecej tak jak było .....wczesniej sprawdzałem olej zaraz po 2 dniach postoju pod chmurka i wtedy było go ledwo ledwo wiec sie przeraziłem bo zawsze mi mowiono ze olej najlepiej na zimnym sprawdzac .....wiec jak to jest z tym poziomem oleju i czy olej sie az tak "kurczy"??



morezone
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 22:19
Lokalizacja: Mrozy

Post autor: morezone » pn gru 21, 2009 00:28

kolego olej sprawdza sie zawwsze na zimnym silniku a co do czekania to po 1,5h to pomiar tez nie koniecznie bedzie wiarygodny bo silnik jeszcze ma troche temperatury. najlepiej sprawdz jednego dnia rano zrob pare kilometrow i nastepnego dnia sprawdz poziom oleju wtedy bedziesz wiedzial na czym stoisz.



arwam

Post autor: arwam » pn gru 21, 2009 10:00

lukiskwuki,

olej powinno się sprawdzać zawsze na zimnym silniku bo jednak trochę zwięszka swoją objętość.
chociaż po 1.5H nie powinno być także nie będziesz wiedział co się dzieje ale tak jak kolega napisał poziom na ciepłym silniku będzie trochę zawyżony.
i po jednym dniu nie sądzę żebyś od razu zobaczył czy zjada olej chyba że już go spala na równi z paliwem



Awatar użytkownika
cichy0701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 05, 2012 03:32
Lokalizacja: Bytów

Re: 1.6td jr bierze olej

Post autor: cichy0701 » pn lis 05, 2012 14:58

Witam Was! A czy możliwe jest aby przez spust turbiny ubywalo ponad 2L na miesiac? Mam 1,6JR z turbina garret T3 ktora podaje mu 2.0 bara. I jeszcze jedna rzecz za kazdym razem gdy mu troche depne bagnet opiera sie o maske, wyrzuca go normalnie.


"Nie sztuką jest trzeć hokejem o asfalt, sztuką jest robić to wahaczami"

arwam

1.6td jr bierze olej

Post autor: arwam » pn lis 05, 2012 15:59

zmień oring na bagnecie, jesli nie pomaga to znaczy że olej jest wyrzucany bagnetem i odmą na skutek dużych przedmuchów ze skrzyni korbowej. jak pali z rana przy niższej temperaturze?

a co do gubienia oleju to leje się żywcem z przewodu spływu oleju?



Awatar użytkownika
cichy0701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 05, 2012 03:32
Lokalizacja: Bytów

Re: 1.6td jr bierze olej

Post autor: cichy0701 » pn lis 05, 2012 17:19

No spust turbiny jest mokry calutki.
A z rana ciezko pali troche ale szczotki mi kleja w rozruszniku, lecz gdy odpali to faluje na obrotach i musze trzymac noge lekko na gazie przez jakis czas. I w tym miejscu turbo jest spocone Obrazek


"Nie sztuką jest trzeć hokejem o asfalt, sztuką jest robić to wahaczami"

arwam

1.6td jr bierze olej

Post autor: arwam » wt lis 06, 2012 10:07

jeśli masz tam tylko nalot oleju przykurzony to nie to jest przyczyną aż tak dużego ubytku oleju.

na jaki kolor dymi z rana po odpaleniu?


niestety chyba się okaże że trzeba pierścionki robić. w przypaku 1.6TD części są dość tanie.



Awatar użytkownika
cichy0701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 05, 2012 03:32
Lokalizacja: Bytów

Re: 1.6td jr bierze olej

Post autor: cichy0701 » wt lis 06, 2012 16:00

Na biało, potem gdy jest ciepły to jak mu sie podoba, raz bialy, raz czarny dym.
No i baaaardzo kopci nawet przy malych obrotach, niestety jest to moj pierwszy diesel i nie znam sie na tym, wiec tlumaczylem to sobie tym ze jest wyzylowany dlatego kopci...


"Nie sztuką jest trzeć hokejem o asfalt, sztuką jest robić to wahaczami"

arwam

1.6td jr bierze olej

Post autor: arwam » śr lis 07, 2012 22:32

raczej bym obstawiał że turbo puszcza olej , a po kolorze sądząc myślę że na gorącą stronę, olej jest poddawany wysokiej temp, ale nie trafia do komór spalania tylko gotuje się w wydechu.



Awatar użytkownika
cichy0701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 05, 2012 03:32
Lokalizacja: Bytów

1.6td jr bierze olej

Post autor: cichy0701 » śr lis 07, 2012 22:57

Zapewne jest tak jak mowisz, bo czesto gdy stane i czekam na ochlodzenie turbiny to czuc normalnie smrod palonego oleju... Czyli co turbo do wymiany?
Jezeli nie ogarne tego to zmieniam jednostke na 2.0 115km w benzynie, diesel niby stary prosty silnik ale nie ogarniam go.


"Nie sztuką jest trzeć hokejem o asfalt, sztuką jest robić to wahaczami"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 186 gości