Strona 4 z 5

: ndz gru 13, 2009 22:23
autor: damian81Z
jak sie robi cieply dolny waz to termostat puszcza na 100%

a jak sie dobrze silnik nagrzeje to stoi przed przedostatnia kropeczka i jest ok,jak prawie wskazowka dotyka przedostatniej kropeczki to u mnie wlacza sie wentylator

: pt gru 18, 2009 15:17
autor: ekostek10
Witam ponownie Nie było mnie troche ale na 99% doprowadziłem golfa tj. działa dobrze termostat i z tego wychodzi ze to była wina pompy
Sedeczne dzieki za pomoc

: pt gru 18, 2009 17:12
autor: ranczer56
Miałem ten sam problem odwiedziłem naście mechaników i domowych doradcow ale problem nadal istniał, przy garażu okej,. tylko pojechałem 2-3 km i płyn się gotuje i wyrzuca go przez zb, wyrównawczy zaczelo się po uszkodzeniu węża gumowego iwszystkie elementy sprawne tylko usterka istniała nadal.Wychodziło że nie może się odpowietrzyć ukłąd wodny(nie otwierał się termostat)dlatego zrobiłem małe doświadczenie wiertłem 05mm przewierciłem termostat trzeba uważc by nie uszkodzić mieszka.Problem się skończył iusterka przestała istnieć nie widzę prawie żadnej różnicy w nagrzewaniu silnika i utrzymaniu temperatury silnika wszystko działa OKEJ

Problem z termostatem

: czw sty 20, 2011 15:45
autor: ekostek10
Witam ponownie :)

Problem z Temperatura znów się pojawił postaram się go opisać w starym temacie.

podczas jazdy golfem woda sie nie gotuje nie wywala przez korek nie bombluje nie ma śladów ubywania płynu.

Na wskażniku pokazyje różnie stan raz zamyka mi skale, raz jest mniej. W wakacje wymienilem chłodnice na nową, teraz moze i jest zimno ale chłodnica sie tylko nagrzeje od góry jakies 5 cm termostat jest napewno sprawny ale jak ma sie otworzyc jak jest zimna chłodnica. Wszystko wyglada na sprawne czyli układ chłodzenia ale martwi mnie czy moze to byc wina czujnika lub wskaznika w liczniku... moze miał ktos cos takiegoo boo juz mi brak sił na to.

Problem z temperatura, dalszy problem.

: czw sty 20, 2011 19:41
autor: Michał_1977
ekostek10 pisze:termostat jest napewno sprawny ale jak ma sie otworzyc jak jest zimna chłodnica
Przecież najpierw otwiera się termostat,a dopiero później nagrzewa chłodnica :bigok:
ekostek10 pisze:Na wskażniku pokazyje różnie stan raz zamyka mi skale, raz jest mniej
Na Twoim miejscu wymieniłbym ten niby sprawny termostat.Polecam WAHLER :bajer:

Problem z temperatura, dalszy problem.

: czw sty 20, 2011 21:08
autor: ranczer56
Wymieniłeś chłodnicę!!!!!.Dlatego sprawdz czy dolny wąż czyli odpływ z chłodnicy jest ciepły i jaki jest stan górnego węża Bo może chłodnica jest nieprzepływowa.Może jest zatkana nie szukaj daleko cofnij się co robiłeś????.Sprawdz czy -jak temp jest max czy węże są gorące sprawdz manualnie tylko uważaj nie popaż paluchów.Termostat otwiera się przy temperaturze czyli ciepłym silniku( okolo 60 st.C)

Problem z temperatura, dalszy problem.

: czw sty 20, 2011 21:52
autor: ekostek10
Michał_1977, aktualnie mam założony taki termostat i jestem pewien ze działa poniewaz gotowałem go w garnku, otwiera sie....
wiec jak wyglada obieg wody w golfie?


ranczer56, Chłodnica była nówka ze sklepu napewno drożna u góry goracy na dole zimny.

Po wczorajszym nocnym wracaniu wskaznik wariował na zimnym naraz pokazał ze ciepły.... mysle ze cos z elektryka ale czy napewnoo?

Problem z temperatura, dalszy problem.

: pt sty 21, 2011 20:56
autor: ranczer56
To sprawdz jeszcze czujnik temp.wody.

Problem z temperatura, dalszy problem.

: sob sty 22, 2011 22:20
autor: arturo
Napisze tu o pewnym podobnym problemie z którym miałem do czynienia. Otóż klient skarżył się że silnik się mu przegrzewa, więc otwieram maskę a tu :shock: jakiś inteligent "profesjonalnie" wymienił pasek wielorowkowy i po prostu źle go założył na pompę chłodzenia (gładką stroną chodził po gładkim kole pompy) a ma chodzić rowkami po tym gładkim kole. Brak rowków na kole od pompy niektórych wprowadza w błąd i odwrotnie zakładają ten pasek.

Re: Problem z temperatura, dalszy problem.

: ndz sty 23, 2011 12:11
autor: iro86
Ja natomiast mam odwrotny problem taki że mój silnik TDI nie chce się nagrzewać. Mam zasłoniętą całą chłodnicę i nawet przy temperaturze +5 stopni temperatura na zegarze dochodzi do 70 stopni po przejechaniu dopiero 15 km. A jak jest temperatura ujemna to trwa to jeszcze dłużej. Mechanik wymienił mi ostatnio termostat na nowy firmy Wahler ale po kilku dniowej jeździe nie stwierdziłem polepszenia. Nawet mówił że tamten stary termostat nie wyglądał na zepsuty. Układ odpowietrzony i normalnie nawet on nie wie co może być z tym grane. Czy ma ktoś na to jakąś teorię?? Bo wiem że niedogrzany silnik więcej pali o czym mogłem się przekonać jak były mrozy bo robiłem prawie 100 km mniej na tym samym paliwie. Proszę o pomoc.

Problem z temperatura, dalszy problem.

: ndz sty 23, 2011 14:01
autor: gatokane
Miałem podobny problem w poprzednim aucie ,wymieniałem termostat itd. płynu nie ubywało,nie było bąbelków ,a jednak po wielu diagnozach ściągamy głowice choć żadnej pewności że to uszczelka nie było .Po demontażu na pierwszym cylindrze mały przeciek na uszczelce ,a mechanik powiedzał ,że z tym jeżdziłem ze 2 lata po oględzinach tłoka i gniazda zaworów(4-y bo była to 16-tka).

Re: Problem z temperatura, dalszy problem.

: ndz sty 23, 2011 14:34
autor: iro86
gatokane pisze:Miałem podobny problem w poprzednim aucie ,wymieniałem termostat itd. płynu nie ubywało,nie było bąbelków ,a jednak po wielu diagnozach ściągamy głowice choć żadnej pewności że to uszczelka nie było .Po demontażu na pierwszym cylindrze mały przeciek na uszczelce ,a mechanik powiedzał ,że z tym jeżdziłem ze 2 lata po oględzinach tłoka i gniazda zaworów(4-y bo była to 16-tka).
Czyli to może być wina uszczelki pod głowicą że się auto nie dogrzewa??

Problem z temperatura, dalszy problem.

: ndz sty 23, 2011 15:00
autor: munior
iro86 pisze:Czyli to może być wina uszczelki pod głowicą że się auto nie dogrzewa??
Nie ma takiej opcji ,może być tylko odwrotnie
iro86 pisze:Ja natomiast mam odwrotny problem taki że mój silnik TDI nie chce się nagrzewać. Mam zasłoniętą całą chłodnicę i nawet przy temperaturze +5 stopni temperatura na zegarze dochodzi do 70 stopni po przejechaniu dopiero 15 km. A jak jest temperatura ujemna to trwa to jeszcze dłużej. Mechanik wymienił mi ostatnio termostat na nowy firmy Wahler ale po kilku dniowej jeździe nie stwierdziłem polepszenia. Nawet mówił że tamten stary termostat nie wyglądał na zepsuty. Układ odpowietrzony i normalnie nawet on nie wie co może być z tym grane. Czy ma ktoś na to jakąś teorię??
Ja mam :chytry: i to nie jest teoria tylko powszechnie znane fakty ,a są one takie że silnik tdi zimą zawsze ma problem z nagrzewaniem .Powodem jest jego duża sprawność i żeby nie wiem co robic to nic nie pomoże .W celu szybszego złapania temperatury stosuje się dodatkowe dogrzewacze webasto ,większość vanów jak vw sharan ,ford galaxy itd ma to montowane fabrycznie .W osobowych z silnikami diesla też mozna często spotkać w saabach ,oplach .Musiałem u siebie coś takiego zamontować bo zimą jest masakra z łapaniem temperatury ,szczególnie na krótkich odcinkach .Jak chcesz to mam takie na zbyciu :grin: A co do mechanika, to jakiś mało bystry skoro o tym nie wie,albo robi tylko benzynki :chytry:

Problem z temperatura, dalszy problem.

: wt sty 25, 2011 00:15
autor: ekostek10
odziwo oststnio temperatura stoi jak nalezy i to było po 2 dniach od kiedy wróciłem do tematu.... szokuje mnie samochów najgorzej ze nie wiem czemu tak mu odbija :grrr: