Strona 4 z 6

: pt gru 04, 2009 20:07
autor: Lipek81
no właśnie nie mam jak przenieść zdjęć z telefonu na kompa - ale napisałem mniej więcej o co chodzi, na początku tego wątku, starałem się dokładnie przekazać tą treść, co w książce. Książka - Bogumił Kalinowski - Książka napraw VW golfII Jetta Wydanie trzecie.

: pt gru 04, 2009 20:14
autor: bongo
Lipek81, Ja mam taką:
Obrazek
I szczerze mówiąc bardziej ufam inż dyplomowanemu niż jakiemuś Panu Bugusiowi :goof:
Korzystam z niej podczas napraw i jest naprawdę w porządku.

: pt gru 04, 2009 20:29
autor: Lipek81
Też mam taką, choć do niej nie zaglądałem. Ale właśnie - to co pisałem na początku też - w jednej jest opisane, żeby pomierzyć też głowicę, a w drugiej wydawnictwo AUTO - że nie.

: pt gru 04, 2009 20:34
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:Taka różnica jak 0,2mm nic nie zrobi zaworom.Nieraz jest tak,że pasek o ząbek przeskoczy i zawory jeszcze nie dotykają do tłoków,więc osadzenie głowicy splanowanej o tak niewielką wartość niczym nie grozi
ale zapomniałeś że już stopień sprężania zmieni się i to nie tak symbolicznie.
jeździć będzie, łatwiej będzie odpalać ale nie będzie można tyle dmuchać w silnik bez objawów przeładowania.

: pt gru 04, 2009 20:40
autor: t0mal
Sprawa jest prosta - przed założeniem głowica musi być równa, nowej chyba nikt nie kupuje, więc dajesz starą do planowania, uszczelkę dajesz taką jak miałeś lub grubszą wedle upodobania - krzywda się silnikowi nie stanie. Jak będziesz miał porządną pompę i będziesz przymierzał się do grubego doładowania i bicia rekordu zaprzala, wtedy sobie delikatnie odprężysz silnik, np poprzez tłoki, zrobisz remont silnika i inne cuda, żeby się nie rozpadł zbyt szybko.

: pt gru 04, 2009 20:53
autor: arwam
t0mal, każdy zrobi jak uważa.
ja mówię z własnego doświadczenia, jak robiłem AAZ'a przy założeniu głowicy która nie było planowana auto zaczęło odrazu inaczej jeździć.
nwet jak się zwiększyło ciśnienie doładowania to nadal ciągnął a nie jak wcześniej już było tylko gorzej

: pt gru 04, 2009 20:55
autor: t0mal
Nie neguję togo co mówisz, chodzi o to, że właściwie to nie ma innego wyjścia.

: pt gru 04, 2009 20:56
autor: bongo
arwam, Ty wszystkie swoje wywody podciągasz pod swoje mody,a to dmuchanie,a to większa dawka,a to jeszcze coś innego :bajer: Takie coś to w dziale speed :bajer:
A jeśli kolega pyta o cywilną uszczelkę do cywilnego auta,to korzystając ze swojej wiedzy pomóż koledze :bigok:

: pt gru 04, 2009 21:03
autor: arwam
bongo,

ja nie powiedziałem że w absolutnym razie tego nie rób ale że to nie jest wskazane.
jeśli nie planuje go w przyszłości podkręcać to niech planuje i cieszy sieułatwionym porannym rozruchem silnika.

bongo pisze:to korzystając ze swojej wiedzy pomóż koledze :bigok:
a nie robię tego?

przecież pisałem że zwiększy się stopień sprężania i będzie niżej położona granica występowania przeładowywania.
trzeba czytać ze zrozumieniem i czasem troszkę zwolnić, bo można czasem czegoś nie doczytać lub przeoczyć

: pt gru 04, 2009 21:13
autor: bongo
Witam, potrzebuję zidentyfikować rodzaj silnika w vw golf II 1.6D z 1985 roku, o numerze nadwozia wvwzzz19zfw453475. Przybieram się do wymiany w nim uszczelki pod głowicą i nie wiem jaka tam idzie, bo okazuje się, że w 1985 roku był rozłam i są cześci do lipca 1985 i od sierpnia 1985. Kolega mi natomiast mówi, że oprócz tego jest wyszczególnienie na grubość uszczelki i ilość wycięć/otworów (1,6 mm 1 otwór; 1,65 2 otwory; 1,7 3 otwory). Jakby mnie ktoś mógł oświecić, albo zidentyfikować po nr który podałem jaki jest oryginalny kod części, to by było fajnie
arwam pisze:przecież pisałem że zwiększy się stopień sprężania i będzie niżej położona granica występowania przeładowywania.
arwam pisze:trzeba czytać ze zrozumieniem i czasem troszkę zwolnić
To niestety raczej nie mnie się dotyczy :bajer: Bo nie wiem jakim cudem można przeładować zwykłego diesla,chyba dmuchając mu w nie wiem co....

: pt gru 04, 2009 21:18
autor: arwam
bongo, daj fotkę głowicy między pierwszym a drugim cylindrem pomiędzy wtryskiwaczami to Ci powiem.

ale stawiam że będzie stara uszczelka.
bongo pisze:To niestety raczej nie mnie się dotyczy :bajer: Bo nie wiem jakim cudem można przeładować zwykłego diesla,chyba dmuchając mu w nie wiem co.
wiesz każdemu się czasem chwila nie uwagi zdarza a co poniektórzy się potem żenić muszą :jezor:

: pt gru 04, 2009 21:21
autor: bongo
bongo, daj fotkę głowicy między pierwszym a drugim cylindrem pomiędzy wtryskiwaczami to Ci powiem.

ale stawiam że będzie stara uszczelka.
To nie jest mój temat,zobacz stronę pierwszą,post pierwszy :bajer: Takie było pytanie autora tematu :bigok:
Czyżbyś nie wiedział w którym temacie piszesz?

: pt gru 04, 2009 21:23
autor: arwam
bongo pisze:Czyżbyś nie wiedział w którym temacie piszesz?
mam tego sporo na otwierane więc mogła się pomyłka wkraść ale czytając ze zrozumieniem wyłowisz dla siebie przydatne informacje.

: sob gru 05, 2009 15:21
autor: roman58
arwam napisał;
przecież pisałem że zwiększy się stopień sprężania i będzie niżej położona granica występowania przeładowywania.
trzeba czytać ze zrozumieniem i czasem troszkę zwolnić, bo można czasem czegoś nie doczytać lub przeoczyć

A w 1.9TDI też zwiększy się stopień sprężania???w bezpośrednim wtrysku.