ja zmieniłem trzymoże być inaczej skoro układ chłodzenia jest układm ciśnieniowym, masz termostat do wymiany
_________________
Duże ciśnienie w układzie chłodzenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: śr lis 25, 2009 12:56
- Lokalizacja: kartuzy
Fotki nie zrobie, bo to cos bylo w tym gumowym przewodzie, kolor grafitowy w konsystencji jak smar, kawaleczeki tego czegos mialem niedawno w zbiorniczku plynu chlodzacego. Sam przewod dziwnie gruby, pozostale sa "normalnej" srednicy. Zastanawia mnie jedynie skad ta maz dostala sie do przewodu ktory wychodzi z pompy wakum
Odświeżam temat. Odwiedziłem dzisiaj mechanika żeby sprawdzić czy w układzie są spaliny. Po sprawdzeniu mechanik mówi że spalin nie ma bo ten płyn w urządzeniu sie nie zabrawił na kolor żółty. Tym samym wyklucza uszczelkę i pekniętą głowicę. Zwrócil uwagę że na zbiorniczku wyrównawczym jest jakaś czarna maź. Mówił coś że kanały mogą być pęknięte i może sie tamtędy olej wydostawać. Nie wiem co mial na myśli dokładnie. Dla pewności kupiłem nowy zbiorniczek wyrównawczy wymyłem go octem i będe obserwował czy dalej ta maź się pojawi. Ciśnienie nadal dużę już mi sie wyczerpały możliwości..być może chłodnica.
Te kanały o których mówił to powstała przetoka między kanałem olejowym a wodnym, może to występować zarówno w chłodnicy oleju, jak i głowicy. Niestety nie ma testu który by mógł stwierdzić które z nich. Ciśnienie w układzie możesz sprawdzić manometrem: odpiąć przelew do zbiorniczka wsadzić trójnik i podpiąć pod jedną końcówkę manometr, a drugą do zbiorniczka. Jeśli ciśnienie będzie powyżej 1,25-1,5 bara oznacza że faktycznie jest zbyt wysokie. Jeśłi będzie do 1,25-1,5bara będzie oznaczać że to ciśnienie to tylko jest subiektywne odczucie
[ Dodano: 29 Lis 2009 11:56 ]
Ten trójnik jest po to by obwód cały czas pracował w naturalny sposób, samo badanie nie będzie wtedy miało wpływu na ciśnienie w układzie
[ Dodano: 29 Lis 2009 11:56 ]
Ten trójnik jest po to by obwód cały czas pracował w naturalny sposób, samo badanie nie będzie wtedy miało wpływu na ciśnienie w układzie
misiur, trochę za duża skala, proponowałbym taki do sprawdzania ciśnienia w oponach, coś takiego: http://www.allegro.pl/item805948854_cis ... ometr.html w każdym sklepie dostaniesz.
Ponad tydzien temu kupiłem i założyłem nowy zbiorniczek wyrównawczy po uprzednim wymyciu go w occie:D Teraz przynajmniej widze stan płynu i mogę stwierdzić że nic nie ubywa. Z takim anomali to tylko podczas jazdy temperatura rośnie do 85 a zaraz po zatrzymaniu spada na 75 i tak sie trzyma gdy stoję. Podejrzewam pompe czy slusznie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: sob wrz 05, 2009 05:46
- Lokalizacja: rybnik
- Kontakt:
chlopie na 90 % masz szcelona uszcelke pod glowica nie kupuj zadnych wskanikow itd po 30 km nie moze bys takiego czegos ze masz mocne cisnienie w ukladzie a to ze mechanik stwierdzil ze niema spalin w ukladzie to tez olej pewnie jakies nowe cudo do sprawdzenia mu przyslali i swiruje pawiana.zapal samochod odkrec korek wlewu oleju jesli mocno chlapie i kopci to masz uszcelke do wymiany bez kombinowania a cisnienie bierze sie z tad ze masz przebicie na uszcelce z kanalu wodnego do cylindra i cisnienie ci wypycha przez korek a czarna maz to pewnie olej ktory tez juz dostaje sie do kanalu pompa niema z tym nic wspolnego to napewni nie z jej winy zeby potwiedzic diagnoze to zapal samochod najlepiej poi dluzszym postoju rano jak jest przymrozek i powachaj czy spaliny smierdz troszke plynem i para wodna
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
ostatni znalazłem bardzo mądrą wypowiedz
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
polecam
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
polecam
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:32
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia
Witam
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem otóż:
od paru tygodni ucieka mi płyn: 1l/50km. Na zewnątrz nie widać żadnych wycieków. Poziom oleju normalny. Górny wąż bardzo twardy. Po otwarciu korka wywala płyn. Pożyczyłem korek (niebieski) wsadzam go i to samo. Wymoczylem dzisiaj mój stary (czarny) w occie, rozebrałem wyczyściłem wsadziłem i... po nagrzaniu górny wąż miękki, jak go ściskam słyszę sss w zbiorniczku jakby sie odpowietrzał. Czy to normalny objaw ? Jutro sprawdzę czy ubyło mi płynu.
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem otóż:
od paru tygodni ucieka mi płyn: 1l/50km. Na zewnątrz nie widać żadnych wycieków. Poziom oleju normalny. Górny wąż bardzo twardy. Po otwarciu korka wywala płyn. Pożyczyłem korek (niebieski) wsadzam go i to samo. Wymoczylem dzisiaj mój stary (czarny) w occie, rozebrałem wyczyściłem wsadziłem i... po nagrzaniu górny wąż miękki, jak go ściskam słyszę sss w zbiorniczku jakby sie odpowietrzał. Czy to normalny objaw ? Jutro sprawdzę czy ubyło mi płynu.
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia
Witam!
Jestem nowym uzytkownikiem, prosze mnie nie zjesc .
Przedstawie moj problem w tym temacie. Kupilem golfa III 1.9 sdi za niewielkie pieniadze no i zaczely sie problemy...
Wyciekl mi plyn chlodniczy po dluzszej jezdzie, na poczatku myslalem ze dolem zbiorniczka przy tym grubym przewodzie. Okazalo sie, ze bylo za duze cisnienie i wylecialo tymi "dziurkami" na zbiorniczku.
Przeczytalem caly ten watek i obawiam sie ze to moze byc uszczelka pod glowica. Dlaczego tak mysle? Mianowicie, wyjalem caly zbiorniczek zeby wyszukac ewentualnych nieszczelnosci. Przy okazji go umylem... Wyciekla masa czarnego brudu, mimo ze plyn jest czysty (obecnosc spalin?). Caly zbiorniczek jest w srodku zawalony tym syfem, bo nawet nie widac stanu plynu. Przewody twardnieja, ale bez przesady, da sie je normalnie scisnac. Przy otwartym zbiorniczku nic nie bucha, nie wali powietrze, nie ma "bulek". Olej czysty, bez wody. Nie kopci na zaden kolor. Ale teraz prosze mi wyjasnic bo byc moze sie nie znam. Samochod stal cala noc, rano chcialem sprawdzic poziom plynu chlodniczego. Odkrecilem korek i wylecialo troszke plynu pod cisnieniem. Ten caly uklad jest pod cisnieniem nawet gdy samochod jest calkiem zimny?
To moze byc kwestia korka? A jesli uszczelka, to jesli sie nie przegrzewa mozna tak jezdzic jeszcze troszke?
Aaa jeszcze bym zapomnial. Wczoraj normalnie pojezdzilem, nawet ciut ostrzej (na tyle ile sie da tego mula pogonic ) i nic sie nie dzialo. Mimo ze temperatury nie zlapal, w sensie bylo z 70-80 stopni. Plyn nie wyciekl, nic nie wywalilo.
I jeszcze poprosze ewentualny koszt naprawy uszczelki.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
Jestem nowym uzytkownikiem, prosze mnie nie zjesc .
Przedstawie moj problem w tym temacie. Kupilem golfa III 1.9 sdi za niewielkie pieniadze no i zaczely sie problemy...
Wyciekl mi plyn chlodniczy po dluzszej jezdzie, na poczatku myslalem ze dolem zbiorniczka przy tym grubym przewodzie. Okazalo sie, ze bylo za duze cisnienie i wylecialo tymi "dziurkami" na zbiorniczku.
Przeczytalem caly ten watek i obawiam sie ze to moze byc uszczelka pod glowica. Dlaczego tak mysle? Mianowicie, wyjalem caly zbiorniczek zeby wyszukac ewentualnych nieszczelnosci. Przy okazji go umylem... Wyciekla masa czarnego brudu, mimo ze plyn jest czysty (obecnosc spalin?). Caly zbiorniczek jest w srodku zawalony tym syfem, bo nawet nie widac stanu plynu. Przewody twardnieja, ale bez przesady, da sie je normalnie scisnac. Przy otwartym zbiorniczku nic nie bucha, nie wali powietrze, nie ma "bulek". Olej czysty, bez wody. Nie kopci na zaden kolor. Ale teraz prosze mi wyjasnic bo byc moze sie nie znam. Samochod stal cala noc, rano chcialem sprawdzic poziom plynu chlodniczego. Odkrecilem korek i wylecialo troszke plynu pod cisnieniem. Ten caly uklad jest pod cisnieniem nawet gdy samochod jest calkiem zimny?
To moze byc kwestia korka? A jesli uszczelka, to jesli sie nie przegrzewa mozna tak jezdzic jeszcze troszke?
Aaa jeszcze bym zapomnial. Wczoraj normalnie pojezdzilem, nawet ciut ostrzej (na tyle ile sie da tego mula pogonic ) i nic sie nie dzialo. Mimo ze temperatury nie zlapal, w sensie bylo z 70-80 stopni. Plyn nie wyciekl, nic nie wywalilo.
I jeszcze poprosze ewentualny koszt naprawy uszczelki.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia
Podnoszę.
Proszę o radę. Już sam nie wiem co myśleć. Odkąd jeżdżę na niedokręconym korku od zbiorniczka płynu chłodniczego przewody nie pęcznieją.
Czy to może być wina "zalepionego" odpowietrzenia w zbiorniczku?
Proszę o radę. Już sam nie wiem co myśleć. Odkąd jeżdżę na niedokręconym korku od zbiorniczka płynu chłodniczego przewody nie pęcznieją.
Czy to może być wina "zalepionego" odpowietrzenia w zbiorniczku?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 139 gości