Strona 4 z 4

: pn paź 19, 2009 23:35
autor: koziolr
arwam

spoko zrobie jutro zdjecie silnika i sobie zerkniesz

: wt paź 20, 2009 12:23
autor: Lukas-182
arwam, sprawdziłem z rana czy dźwięk się zmienia po odkręceniu korka wlewu oleju i powiem, że nic się zasadniczo nie zmieniło po odkręceniu, no może dźwięk minimalnie, prawie niezauważalnie złagodniał, zaznaczam ze minimalnie, był tak samo głośny ale jakoś łagodniejszy... Nie wiem czy to normalne, ale mocno dmucha przez ten korek, może to normalne, bo wcześniej nie zwracałem na to uwagi... Sprawdzałem na zimnym silniku, po porannym odpaleniu, sprawdzę jeszcze na rozgrzanym silniku i dam znać...

: wt paź 20, 2009 12:44
autor: t0mal
Lukas-182, tulejka na korbowodzie hałasuje przy zchodzeniu z obrotów, słychać wyraźnie stukanie

: wt paź 20, 2009 12:57
autor: Lukas-182
t0mal pisze:Lukas-182, tulejka na korbowodzie hałasuje przy zchodzeniu z obrotów, słychać wyraźnie stukanie
No to w tej chwili mnie radujesz, bo mój silniczek głośno chodzi nawet na postoju, bez ruszania gazu ;) Kurcze tak sobie teraz myślę, czy nieszczelność w układzie chłodzenia mogła by powodować głośniejszą prace silnika ?? Bo mam pęknięty zbiorniczek tuz nad poziomem maksymalnym, czyli jest nieszczelność ale nie cieknie, wiem że przez ta nieszczelność mam ciut wyższą temperaturę, bo wskazówka jest na 3/5 skali wskaźnika a normalnie była na 1/2... Nieszczelność załatwię pod koniec tygodnia jak przyjdzie nowy zbiorniczek wyrównawczy, ale czy to może powodować głośniejsza prace ??

I tak ostatnio po awarii smarowania jeżdżę spokojnie, staram się nie przekraczać doładowania na poziomie 0.5bara z racji nowej uszczelki (jeszcze nie zrobiłem odpowiedniej ilości kilometrów, mam od wymiany dopiero 600km zrobione, a przez pierwsze 1000 to zalecają spokojna jazdę) i głośnej pracy silnika...

: śr paź 21, 2009 18:33
autor: arwam
Lukas-182, nasz u siebie tego tałataństwa trochę,
spróbuj inny komplet wtrysków założyć i wtedy zobacz.
Lukas-182 pisze:Kurcze tak sobie teraz myślę, czy nieszczelność w układzie chłodzenia mogła by powodować głośniejszą prace silnika ?? Bo mam pęknięty zbiorniczek tuz nad poziomem maksymalnym, czyli jest nieszczelność ale nie cieknie, wiem że przez ta nieszczelność mam ciut wyższą temperaturę, bo wskazówka jest na 3/5 skali wskaźnika a normalnie była na 1/2...
co do temperatury beżpośredni wpływ ma ale co do głośności nie ma żadnego.
spróbuj inny komplet wtrysków założyć.
ten dźwięk jest o niższym czy wyższym tonie?

: śr paź 21, 2009 19:45
autor: artecki
witam kolegów,
Ja bym się podłączył z problemem trudnego odpalania, a mianowicie zimny silnik rano nie odpala.Bardzo długie kręcenie i wtedy odpala a za samochodem kupa jasnego dymu.Jak było jeszcze w miarę ciepło samochodzik sprawował się bardzo dobrze.Pierwszą rzeczą którą sprawdziłem to świece żarowe oczywiście wszystkie były spalone(jeszcze ich chyba nigdy nikt nie wymieniał).Po wymianie dalej nie odpala czyli nie grzeją świece.Kontrolki świec zapalają się tak jak wcześniej,bezpiecznik 50A jest ok.,przekaźnik świec nie działa nawet po odpięciu czujnika temp.Napięcie na jednym grubym styku na przekaźniku jest.Co począć [-o<

: śr paź 21, 2009 19:54
autor: arwam
artecki, wynień przekaźnik

: śr paź 21, 2009 20:01
autor: artecki
Rozbierałem przekaźnik wygląda jak nowy.Jak sprawdzałem czy dochodzi napięci na grubej nóżce to zwarłem styki i przekaźnik się zwarł czyli powinien być dobry.