Strona 4 z 4

: pn kwie 05, 2010 09:06
autor: blade_12
Mariusz czy znasz jakiegoś kumatego tunera z okolic łodzi. Mam Golfa V 1.9 TDI silnik BKC i mam problem z odpalaniem ciepłego silnika. Jestem tym załamany i chce to w końcu rozwiazac. Pozdrawiam

: pn kwie 05, 2010 11:30
autor: LukaszMK4
gdzie nejlepiej mapic w 3miescie? Nie ukrywam, ze chcialbym najtaniej. Chyba jak kazdy:)

: pn kwie 05, 2010 11:55
autor: doggie
LukaszMK4 pisze:gdzie nejlepiej mapic w 3miescie? Nie ukrywam, ze chcialbym najtaniej. Chyba jak kazdy:)
tu http://www.tune-up.pl/chiptuning.php u czyli forumowicza rob555
ja robiłem w Kościerzynie www.powerchip.pl

: pn kwie 05, 2010 23:40
autor: MARTINEZ1027
witam!!
widze ze kolega pracuej w ASO ..mam pytanko. Mam mk4 1.9tdi AXR 2002.
borykam sie od dłuzszego czasu z odpalaniem autka .mianowice nie ma reguły w jakich warunkach jest ten problem ..raz jest upał ,raz zimno ,raz wilgotno. auko raz pali od strzału a raz kreci rozrusznikem 2.3 razy zeby odpalic. juz wymienialem filtr paliwa z zaworkiem , nowy aku. ustawialem kat synchronizacji walka , nowe swiece zarowe , sprawdzany na vagu jest ok. ..a dalej ma problem z odpaleniem . mozesz mi doradzic co jeszcze sprawdzic ? co to moze byc?? dzieki pozdrawiam

: wt maja 04, 2010 10:43
autor: azgar
Ja mam natomiast taki problem.
Auto - VW Sharan 1,9 tdi - 1998 rok.
Na zimnym silniku pali ładnie.
Na ciepłym silniku trzeba chełtać - i jest coraz gorzej, poza tym zdarza się że po przekręceniu kluczyka na pozycję rozruchu nic się nie dzieje i muszę ponawiać operację rozruchu, albo zaczyna kręcić z opóźnieniem 1 - 2 sek.
Podejrzewam rozrusznik - ale na ciepłym kręci jak ta lala - tylko auto nie odpala.

: wt maja 04, 2010 14:21
autor: TomTDI
Problemy z rozruchem na ciepłym silniku można w większości przypadków (oczywiście nie we wszystkich) rozwiązać przez adaptację.

MSA15/EDC15 - 5 kanał
EDC16U1 - 1 kanał

: wt maja 04, 2010 14:47
autor: tjwasiak
azgar pisze:Ja mam natomiast taki problem.
Auto - VW Sharan 1,9 tdi - 1998 rok.
Na zimnym silniku pali ładnie.
Na ciepłym silniku trzeba chełtać - i jest coraz gorzej, poza tym zdarza się że po przekręceniu kluczyka na pozycję rozruchu nic się nie dzieje i muszę ponawiać operację rozruchu, albo zaczyna kręcić z opóźnieniem 1 - 2 sek.
Podejrzewam rozrusznik - ale na ciepłym kręci jak ta lala - tylko auto nie odpala.
To co się "zdarza" to albo kostka stacyjki, albo przekaźnik 109.
Główna przypadłość uleczalna zmianą softu w sterowniku - winna jest 1 mapa...

: wt maja 25, 2010 21:34
autor: masjteroo
Witam koledzy!!

Mam AfN z 1998 roku i jest problem jak wiekszosci kolegow na tym poscie.

Na zimnym odpala za cyknieciem, natomiast gdy sie rozgrzeje i sprobuje go zapalic, to zanim zapali musze z 4 albo 5 razy ruchnac, i wtedy zapali.

Jedyne co zoabaczylem byl jeden pecherzyk powietrza na przewodzie paliwowym tuz przed pompa wstryskiwaczy. I podejzewam ze to jest problem.

Mozecie mi pomoc jak wyeliminowac zbedne babelki powietrza z ukladu?

cięzkie odpalanie na ciepłym silniku

: wt maja 25, 2010 22:01
autor: maniex81
Witam serdecznie. Moj kolega mial podobny problem w swoim mk5. Na cieplym silniku gorzej krecil niz maluch, na zimnym bylo super. U Niego pomoglo ustawienie odpowiedniej dawki paliwa na rozruch wiec moze warto to tez sprawdzic. Pozdrawiam.

: wt maja 25, 2010 22:18
autor: masjteroo
dzieki serdeczne, a co z powietrzem na przewodzie? Wiesz moze?

: wt maja 25, 2010 23:19
autor: LukaszMK4
wlasnie jestem po wirusie, pali juz na buta;)

Re: cięzkie odpalanie na ciepłym silniku

: sob lip 02, 2011 14:43
autor: robii2
Tak jak cały temat , mam ten sam problem AFN 99r , zimny pali na strzał a ciepły trzeba kręcić .
Nigdzie nie mogę się doszukać jak zmieniać te mapy ? Ma ktoś jakies wskazówki ?
Jaki Vag jest potrzebny , co zmieniac , jak wgrywać itp ?

cięzkie odpalanie na ciepłym silniku

: sob lip 02, 2011 16:42
autor: mariusz75
robii2 pisze:Jaki Vag jest potrzebny , co zmieniac , jak wgrywać itp

Tego nie zrobisz za pomocą VAG-a.
Za pomocą VAG-a można tylko nieznacznie przesunąć całą oś mapy rozruchowej w kierunku zwiększenia dawki
Korekta mapy rozruchowej polega na zmianie parametrów wielkości dawki paliwa w stosunku do temperatury silnika i prędkości obrotowej wału korbowego.
I dopiero to pomaga na 100%

Jaki program do tego?? może być WINOLS