Kilka problemów - 1.9TDI 110KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Generalnie to sam turbo nie czyscilem wiec do konca nie moge miec pewności jak to było zrobione. Odn. wężyków podciśnieniowych nie sprawdzalem nawet nie wiem jak to sprawdzic ale jak by była wina wężyka to by był błąd - niedoładowanie - moge sie mylić. W sumie jakbym mial warunki to sam bym turbo rozebrał i wyczyscił. Ale dzisiaj zobacze czy prowadnica sie jeszcze rusza.
Mam silnik o oznaczeniu ASV... ale co to daje ? Dziś sprawdzę jak chodzi sztanga... jeśli OK, to trzeba myśleć dalej... jeśli nie, to problem rozwiązany i turbo oddaje do czyszczenia - wcześniejszy zabieg na niewiele się zdał, było po nim tak samo jak i przed.
Czyli jeśli sztanga będzie chodzić z oporem, to zaworki N75, czy przepływka są OK i wystarczy wyjąć i przeczyścić turbo ?
Czyli jeśli sztanga będzie chodzić z oporem, to zaworki N75, czy przepływka są OK i wystarczy wyjąć i przeczyścić turbo ?
Kolego ja po czyszczeniu turbo nadal notlaufy Na odpalonym silniku zdejmi i zakładaj wężyk od N75 do turbo i obserwuj sztangę - u mnie chodzi płynnie opada i szybko wraca do góry - a notlaufy to tak jak u ciebie - raz można pogonić, raz nie. Już mi ręce opadają. W tygodniu podepnę pod kompa i zobaczymy. Może czujnik ciśnienia doładowania zasyfiony, egr może się nie domyka, nie wiej jak z przepływką - może źle mierzy przy większym pędzie powietrza?domel86 pisze:Mam silnik o oznaczeniu ASV... ale co to daje ? Dziś sprawdzę jak chodzi sztanga... jeśli OK, to trzeba myśleć dalej... jeśli nie, to problem rozwiązany i turbo oddaje do czyszczenia - wcześniejszy zabieg na niewiele się zdał, było po nim tak samo jak i przed.
Ciekaw jestem jak rozwiąże się twój problem (prawie identyczny jak mój)
Pozdrawiam.
Hmm, sztanga wg mnie chodzi dobrze... Jeszcze poproszę mechanika o jej dokładniejsze sprawdzenie. Jeśli nie, to drugi trop to przepływka... ( i tu bym chyba się kierował od razu, bo dwa dni po zakupie samochodu złapałem notlaufa... zadzwoniłem do kolesia i spytałem co ukrył przede mną, bo chcę to wymienić... spytał się, czy po wyłączeniu i włączeniu silnika jest OK - nie wspominałem mu o tym wcześniej... po czym dodał, że może przepływka powietrza brudnego złapała )...
a ty dalej z tą przepływką. Od walnietej przeplywki nie przeładuje ci turbiny Jak byś miał kiepską przpływkę, to będzie muł, bo będą dawki ścięte do pomiarów przepływki. Wrzuć ten log 011 BS.
ps. jak złapiesz notlaufa i zgasisz auto to wszystko będzie OK. Tylko w pamięci zostanie zapisany błąd. Do czasu następnego notlaufa. To jest normalne
jeśli twierdzisz, że turbo jest OK to może czujnik ciśnienia w dolocie wariuje. Ale błedu VAG nie wyczuca?
ps. jak złapiesz notlaufa i zgasisz auto to wszystko będzie OK. Tylko w pamięci zostanie zapisany błąd. Do czasu następnego notlaufa. To jest normalne
jeśli twierdzisz, że turbo jest OK to może czujnik ciśnienia w dolocie wariuje. Ale błedu VAG nie wyczuca?
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 15:06 przez xmen, łącznie zmieniany 1 raz.
Po wyłapaniu notlaufa, nie wyłączałem silnika, zatrzymałem się i sprawdziłem błędy - był tylko jeden, taki jak wcześniej pisałem
możecie kogoś w Kielcach, lub woj. świętokrzyskim polecić ?
chyba ktoś, kto się zna musi zerknąć jeszcze na tą sztangę...1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
możecie kogoś w Kielcach, lub woj. świętokrzyskim polecić ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
To juz nasza trójka ma ten sam problem z turbo z tego ja i Bartiboro czyscilismy turbo i nic to nie dało - dalej notlaufy. Czekam aż ktos pomoże nam rozwiązać problem bo jest to dosyc niebezpieczne szczególnie przy wyprzedzaniu jak turbinka. Nagle odmawia posłuszeństwa.
ps.podpinam link odn zaworu N75 http://moteo.pl/grupa/Turbodiesel-989/f ... obroty-190
I drugi link Osprzęt silnika TDI bardzo pomocne na początek http://moteo.pl/grupa/Turbodiesel-989/f ... ka-TDI-182
Pozdrawiam
ps.podpinam link odn zaworu N75 http://moteo.pl/grupa/Turbodiesel-989/f ... obroty-190
I drugi link Osprzęt silnika TDI bardzo pomocne na początek http://moteo.pl/grupa/Turbodiesel-989/f ... ka-TDI-182
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 15:26 przez Cobra_vs, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyrzuca 17958 - Charge Pressure: Control Deviation - czujnik chcę wyczyścić tylko ciężko się do niego dobrać - nie wiem czy zderzaka nie trzeba odkręcić. Dziś wymienię wężyk.xmen pisze:jeśli twierdzisz, że turbo jest OK to może czujnik ciśnienia w dolocie wariuje. Ale błedu VAG nie wyczuca?
Koledzy, a może by sprawdzić ogranicznik przy sztandze?
http://img84.imageshack.us/img84/6918/zawleczkayj4.jpg
Może się mylę że jest cosik takiego - po prawej stronie - nie tam gdzie strzałka
Jakby tą śrubkę wkręcić odrobinkę?
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 15:53 przez bartiboro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
A to znalazłem na elektrodzie. PozdrawiamTo prawda rzadko, kiedy wadliwy przepływomierz zostaje odnotowany jako błąd w pamięci sterownika zwłaszcza, że najczęstszą jego awarią są błędy we wskazaniach a nie jego fizyczne uszkodzenie (zwarcie do masy). Ponieważ praca przepływomierz ma bardzo duże znaczenie w prawidłowym sterowaniu turbiną oraz układem podciśnienia zalecam testy w czasie jazdy z jednoczesną kontrolą bloków 03, 10 i 11. W moim GOLF'ie 110KM ASV gdy padł przepływomierz to wyrzucało błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00. Jak widać zły przepływomierz może wiele namieszać. Padnięcie innych członów sterowania też jest możliwe, ale pod warunkiem, że z przepływomierzem jest wszystko OK.
proponuje wam zrobić tak - weźcie znajdźcie kogoś z waszych okolic kto ma sprawną przepływkę. Abo podjeździe do jakiegoś warsztatu i podmieńcie na chwilę przepływkę. Roboty na 5 minut. Sprawdźcie, zróbcie logi i wtedy napiszecie - problem rozwiązany: przeładowania zniknęły po wymianie LMM. Albo tego nie napiszecie. Dyskusja robi się bez sensu.
ps. podstawa - nie ocenia się pracy przepływki jeśli nie ma prawidłowej dynamiki gazów wylotowych ( waszym przypadku przeładowywanie turbo) W necie jest milion tematów o przeładowaniach w TDI ze zmienną geometrią.
Pzdr
ps. podstawa - nie ocenia się pracy przepływki jeśli nie ma prawidłowej dynamiki gazów wylotowych ( waszym przypadku przeładowywanie turbo) W necie jest milion tematów o przeładowaniach w TDI ze zmienną geometrią.
Pzdr
Dyskusja ma jak najbardziej sens - po to jest forum - i warto czasem pokombinować - zwłaszcza przy tym problemie - nie zawsze są to oczywiste rozwiązania.xmen pisze:ps. podstawa - nie ocenia się pracy przepływki jeśli nie ma prawidłowej dynamiki gazów wylotowych ( waszym przypadku przeładowywanie turbo)Pzdr
A co do turbo, ciekawi mnie jaka jest zależność:
1. czy przepływka tyle mierzy bo turbo za dużo dmucha,
2. czy turbo tyle dmucha bo źle mierzy przepływka i komp wysterowuje źle turbo - zakładając, że turbina ma sprawną regulację łopatek,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości