Strona 4 z 12

: sob maja 01, 2010 19:47
autor: tjwasiak
Zdecydowanie jest taka możliwość. Silnik by wyrównać obroty podbija dawkę, w momencie kiedy obroty są zbyt wysokie dawka spada i z tąd pojawia się bujanie...

: sob maja 01, 2010 20:49
autor: wojt255
O właśnie! O to mi chodziło czy ktoś mi to potwierdzi :)
W takim razie chyba u mnie dwumas już ma dość :otepienie: , czas szykować jednomasa( sprzęgło już mam bo miałem tydzień temu okazję kupić to brałem :D).

Powrót do tematu ...

: ndz maja 09, 2010 13:45
autor: walter_x
Witam znowu wracam do tematu bo dalej nie rozwiazany problem z drganiem pod fotelem no i silnik sie teraz jeszcze bardziej trzesie (tylko jak jest rozgrzany ) .
Wymienilem juz dwumas ze sprzeglem i nic nie pomoglo, nastepnie łape pod skrzynia biegow i tez niec nie pomoglo , dalej - sprawdzone sprzeglo alternatora okazalo sie dobre ale wymienilem napinacz alternatota i tez nic nie pomoglo???? silnik sie trzesie i drga pod fotelem na biegu jalowym????

: ndz maja 09, 2010 22:18
autor: antojuja
jesli przy tych dergawkach wystepuje czasem dluzszy rozruch to proponuje spr. kat synchronizacji

: pn maja 10, 2010 00:05
autor: Sztomel
sprawdźcie też działanie czujnika pedału sprzęgła, u mnie silnik ALH zaczął drgać przy hamowaniu, nie było żadnego błędu ale przy sprawdzaniu w grupie 01 Engine, 006 2 pole wskazań - czujnik pedału sprzęgła - Pierwsze zero wcale się nie zmieniało - dopiero po naprawie czujnika silnik zaczął normalnie zwalniać - bez drgawek (po każdym naciśnięciu pedału sprzęgła przełączało już normalnie z zera na jedynkę).

: pn maja 10, 2010 06:52
autor: wesol
A ja w swoim AHF podciagnalem dawke paliwowa na 3,5 mg w vag comie i juz nie ma drgawek przy zwalnianiu/gojezdzaniu na luzie. Pali ładnie mimo ze nie moglem dodac obr zbytnio na vagu. Jeszcze mam zmienione z manuala na automat ale zobacze jak bedzie jak przywróce fabryke.

: pn maja 10, 2010 08:28
autor: Sztomel
wesol pisze:Jeszcze mam zmienione z manuala na automat ale zobacze jak bedzie jak przywróce fabryke.
też zmieniłem na próbę z manuala na automat ale strasznie szarpało całym samochodem na 2 i 3 biegu przy niskich obrotach więc wróciłem do poprzednich ustawień.

: pn maja 10, 2010 11:49
autor: marcin999
wesol pisze:Jeszcze mam zmienione z manuala na automat ale zobacze jak bedzie jak przywróce fabryke.
Będą drgawki.
Moim zdaniem lepiej juz miec te drgawki niz jezdzic na przekodowanym na automat. To nie jest jazda.

Wg moich obserwacji w automacie samochód nie zwalnia po odjęciu gazu. Czyli Jest jakas tam stale utrzymywana dawka i komp nie bierze pod uwage sygnalu ze sprzegła, wiec jadac na automacie nie mamy drgawek.
Idąc dalej tym tropem co powoduje drgawki????
Dawka biegu jałowego?
Zauwazyliscie jak reaguje silnik jak sie dodaje gaz z wcisnietym sprzeglem a jak bez.
Ten problem musi być z tym związany.

: pn maja 10, 2010 15:25
autor: sadlaczek
w moim przypadku drgawki pojawiły się po wyeliminowaniu zaworu EGR, pojawiają się sporadycznie, dodam minimalnie gazu i puszcze to ustępują na biegu jałowym, podczas jazdy nie występują

: pn maja 10, 2010 16:32
autor: tjwasiak
marcin999 pisze:(...) Moim zdaniem lepiej juz miec te drgawki niz jezdzic na przekodowanym na automat. To nie jest jazda.

Wg moich obserwacji w automacie samochód nie zwalnia po odjęciu gazu. Czyli Jest jakas tam stale utrzymywana dawka i komp nie bierze pod uwage sygnalu ze sprzegła, wiec jadac na automacie nie mamy drgawek.
Jeśli wszystko jest sprawne to silnik będzie schodził z obrotów, tylko wolniej. Przy zmianie biegów na wyższy może nawet podbijać delikatnie obroty mimo puszczenia gazu. Coś o tym wiem, bo walczyłem u siebie (w Mk3 1Z) z niedziałaniem czujnika sprzęgła (problem programowy). Szczerze mówiąc to na chwilę obecną wolę zachowanie silnika bez czujnika, bo na skutek zużycia sprzęgła mam podszarpywanie - tzn. czujnik odcina zaraz jak tylko dotknę pedał, a sprzęgło bierze głębiej i powstaje takie szarpnięcie spowodowane gwałtowniejszym wytracaniem obrotów :grin: Ale dla pełnej fabrycznej funkcjonalności tempomatu czujnik musi być :smoke:

: śr maja 12, 2010 18:45
autor: basston
stanislawski pisze:
Maniek312 pisze:Po wielu analizach jak dotychczas stawiam na pompowtryskiwacze
I mnie się mimo wszystko wydaje, że będą to jednak pompowtryskiwacze!
Diagnoza wychodzi OK, ale już wszystko zostało wyeliminowane. Ciekaw jestem tylko, czy komuś udało się SKUTECZNIE pozbyć drgawek!
Ja stwierdzam tylko, że one są coraz dokuczliwsze! No cóż! Kilometrów przybywa!
Ktoś z mechaników mi poradził wlać do zbiornika do ropy syntetycznego oleju do pił wysokoobrotowych (takiego czerwonego) - podobnież pół litra takiego oleju pomoże ?? Ne doświadczałem tego nigdy, jakoś nie jestem zbytnio przekonany.
Może Koledzy mają w tej kwestii doświadczenie.

Czy może zaszkodzić? Tu "doradca" akcentował, że WYŁĄCZNIE syntetyczy czerwony do pił wysokoobrotowych, nie daje nagaru i efekt natychmiastowy.

Podobnież TIR'owcy to powszechnie stosują?
Potwierdzi ktoś tę metodę?
Jestem kierowcą Tira i dodawanie jakiegokolwiek oleju to totalna bzdura. Na pewno nie słyszałem, żeby jakikolwiek kierowca ciężarówki robił takie zabiegi. Każdy szef kombinuje co nalać żeby samochód jechał? Jeżdze nowym Volvem FH12 na pompowtryskach i tankuję normalne paliwo i wszystko gra. Jakbym powiedział szefowi, że potrzebuję dolać oleju do kosiarek to by się chyba zesrał ze śmiechu. Tankujcie normalne paliwo i już. Ja pozbyłem się drgawek montując zestaw jednomas Valeo i wszystko już śmiga przez 10tys bez zarzutu. Też kombinowałem ze wtryskami, filtrami, dolotami, czujnikami i wszytko bez sensu jednak nie wiem jak z PD bo nie wszystkim jednomas podejdzie. Mój kumpel zmienił program w PD i drgawek brak!

: pt cze 18, 2010 07:45
autor: stanislawski
basston pisze:Mój kumpel zmienił program w PD i drgawek brak!
Czy możesz Kolego coś więcej w tym temacie napisać?
Jaki on ma silnik (u mnie AXR), gdzie można tę zmianę i za ile?

: pt cze 18, 2010 08:45
autor: Sztomel
zobaczcie jak na silniku AGR w Skodzie skaczą obroty i dawka na biegu jałowym, problem jeszcze nie rozwiązany, w sterowniku błędów brak :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5b861.html

: ndz cze 27, 2010 11:24
autor: hudy21
Sztomel pisze:zobaczcie jak na silniku AGR w Skodzie skaczą obroty i dawka na biegu jałowym, problem jeszcze nie rozwiązany, w sterowniku błędów brak :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5b861.html
CHOLERA mam tak samo w swoim AGR VW GOLF i nie wiem co zrobić pompa dobra nastawnik też ale co dalej jedna wielka kupa. POMOCY JUŻ MAM DOŚĆ TEGO SAMOCHODU