Strona 4 z 7

: czw sty 22, 2009 22:19
autor: tedibeer
Kolego miałem taki sam przypadek jak ty w swojej trojce
Wymieniałem chyba z 6 termostatów i temp nie była optymlana
postanowiłem kupić org termostat w serwisie Vw kosztowal 98 zł i od tamtęgo czasu ja jak i nowy nabywca mojego golfika nie narzeka na temp po kilkunastu min dochodzi
do optymalnej temp

: pt sty 23, 2009 22:43
autor: Matras
pozwolę sobie podbić temat bo mam podobny problem z moim gofrem...
silniczek 1,9 TDI 1Z - problem polega na tym że albo mam błędne wskazania na liczniku albo mam niedogrzany silnik... po przejechaniu ok 10-15km licznik wskazuje temp ok 70 stopni po dłuższej jeździe ok 80 ale nigdy 90 tak jak być powinno... postanowiłem to sprawdzić i ustaliłem że: po przejechaniu ok 10-15km i temp na liczniku ok 70 stopni górny wąż jest ciepły dolny zimny, czyli można domyślać się ze termostat jest sprawny... następnym testem było podpięcie vag-a i zagrzanie silnika... i odczyt z kompa wskazywał 88,2 dolny wąż zaczął się robić ciepły a temp na liczniku 80... grzejąc silnik i stopniowo porównując temperatury wynikało ze wskaźnik w liczniku jest średnio o ok 10 stopni za nisko...
podejrzewam ze winny w tej sytuacji będzie czujnik temperatury albo licznik źle pokazuje...
prosiłbym o opinie czy dobrze zdiagnozowałem usterkę, możliwe ze ktoś miał już wcześniej taki problem...

dodam tylko ze samochód mam od niedawna, poprzedni właściciel twierdzi ze wymieniał niedawno termostat prawdopodobnie na wahlera i zastanawiam się czy nie wymienić go mimo wszystko raz jeszcze na wahlera albo najlepiej ori...
pozdrawiam

: sob sty 24, 2009 09:24
autor: AFN140KM
Matras pisze:...podejrzewam ze winny w tej sytuacji będzie czujnik temperatury albo licznik źle pokazuje...
Dokładnie tak!
Wskazania pomiędzy VAG'iem, a licznikiem nie powinny się rozjeżdżać. Narazie termostat zostaw, a wymień czujnik tymbardziej, że sprawdzałeś węże i wygląda, że termostat jest OK.

: sob sty 24, 2009 10:00
autor: Matras
dzięki kolego, tak tez zrobię :)
pytanie teraz takie, w którym miejscu znajduje sie ten czujnik bo chciałbym sprawdzić jaki mam... z tego co pamiętam w mk2 były chyba 4 rodzaje i dobierało się je po kolorach a jak jest w tdi to nie wiem... ewentualnie będę wdzięczny za jakieś rady gdzie i jakie kupić oryginalne czy jakieś tańsze zamienniki

: sob sty 24, 2009 10:31
autor: AFN140KM
Matras pisze:...dzięki kolego, tak tez zrobię
pytanie teraz takie, w którym miejscu znajduje sie ten czujnik bo chciałbym sprawdzić jaki mam... z tego co pamiętam w mk2 były chyba 4 rodzaje i dobierało się je po kolorach a jak jest w tdi to nie wiem... ewentualnie będę wdzięczny za jakieś rady gdzie i jakie kupić oryginalne czy jakieś tańsze zamienniki...
Było już na forum
Tutaj masz jego zdjęcie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2240860#2240860

A tutaj masz numer i kolor (Czaro/żółty nr. OE 6U0919501B):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2415022#2415022

Kupuj oryginał lub zamiennik dobrej firmy.

: sob sty 24, 2009 10:40
autor: Matras
AFN140KM pisze: Kupuj oryginał lub zamiennik dobrej firmy.
mógłbyś rozwinąć co masz na myśli mówiąc dobrej firmy? najlepiej konkretnie co warto kupować czego nie :D

: sob sty 24, 2009 10:51
autor: AFN140KM
Matras pisze:...mógłbyś rozwinąć co masz na myśli mówiąc dobrej firmy? najlepiej konkretnie co warto kupować czego nie...
FEBI, HELLA, BERU, FAE decyzja należy do Ciebie.

: ndz sty 25, 2009 23:24
autor: Alex
Witam wszystkich. Mój problem jeszcze nie rozwiązany (może jutro uda mi się wjechać na kanał), ale wczoraj się "dokopałem" do takiego katalogu:

http://www.unto.pl/termostat-bora-golf- ... eaab2b096a

i tu jest termostat "wulkanizowany" do silnika 1Z - co Wy na to?

: ndz sty 25, 2009 23:29
autor: TeDIk
91>04/99 1.9D; 1.9SDi; 1.9TD; 1.9Tdi AEY; AAZ
do 1Z tez pasuje??
bo nie widze

: ndz sty 25, 2009 23:42
autor: Alex
TeDIk pisze:91>04/99 1.9D; 1.9SDi; 1.9TD; 1.9Tdi AEY; AAZ
do 1Z tez pasuje??
bo nie widze
Najwyraźniej tak:

Obrazek

: ndz sty 25, 2009 23:54
autor: AFN140KM
Alex, nie kombinuj. Już wydałeś kasę na dwa termostaty i miałeś z nimi jazdę. Wiem, że zrobisz po swojemu, ale ja natomiast wiem jedno, zainwestowałem w oryginał i mam święty spokój. Co prawda nie miałem takich przejść z termostatem jak Ty, ale może właśnie dlatego ich uniknąłem. Coś jest na rzeczy z tymi zamiennymi termostatami. U jednych po wymianie na zamiennik jest OK, a u innych jest do d....y i tych ostatnich jest niestety więcej.

PS. To co znalazłeś to termostat TV-152 polskiej produkcji firmy MERA. Tutaj masz linka do strony tej firmy: http://www.termostat.pl

: pn sty 26, 2009 00:14
autor: Alex
AFN140KM pisze:Alex, nie kombinuj. Już wydałeś kasę na dwa termostaty i miałeś z nimi jazdę. Wiem, że zrobisz po swojemu
Taaa... Skąd Ty wiesz, że zrobię po swojemu? Psychologię studiowałeś, czy co? Faktycznie - jestem uparty jak baran, ale to już taka natura. Jutro mam zamiar wjechać na kanał, rozebrać wszystko, pomierzyć suwmiarką gniazdo termostatu, termostat i zrobić po swojemu - powinno zadziałać. Jeśli zrobię - dam znać co i jak.

: pn sty 26, 2009 00:54
autor: piasa-v
Ja się podłącze co do wymiany termostatu. Przy ostatnich mrozach silnik rozgrzewał mi się do 89st dopiero po 10km może więcej. Czasem jak się wlekę z pracy 80-90lm/h to temperatura spada na jakieś 80-85st. Pytanie czy w tdi to normalne czy 1Z tak ciężko się grzeje. Mam mk3 już 5mc i ani razu mi się wentylator nie włączył a temperatura nie skoczyła po nad 90st.

: pn sty 26, 2009 01:04
autor: przemasgti
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2461684
może te świece Ci nie grzeją??

kolego mi wentylator się nawet latem nie właczył, a bestia pół dnia klekotała bo chciałem to sprawdzić, przy dużych mrozach podczas wolnej jazdy temp. może spadać