Wymiana termostatu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kolego miałem taki sam przypadek jak ty w swojej trojce
Wymieniałem chyba z 6 termostatów i temp nie była optymlana
postanowiłem kupić org termostat w serwisie Vw kosztowal 98 zł i od tamtęgo czasu ja jak i nowy nabywca mojego golfika nie narzeka na temp po kilkunastu min dochodzi
do optymalnej temp
Wymieniałem chyba z 6 termostatów i temp nie była optymlana
postanowiłem kupić org termostat w serwisie Vw kosztowal 98 zł i od tamtęgo czasu ja jak i nowy nabywca mojego golfika nie narzeka na temp po kilkunastu min dochodzi
do optymalnej temp
tedi
pozwolę sobie podbić temat bo mam podobny problem z moim gofrem...
silniczek 1,9 TDI 1Z - problem polega na tym że albo mam błędne wskazania na liczniku albo mam niedogrzany silnik... po przejechaniu ok 10-15km licznik wskazuje temp ok 70 stopni po dłuższej jeździe ok 80 ale nigdy 90 tak jak być powinno... postanowiłem to sprawdzić i ustaliłem że: po przejechaniu ok 10-15km i temp na liczniku ok 70 stopni górny wąż jest ciepły dolny zimny, czyli można domyślać się ze termostat jest sprawny... następnym testem było podpięcie vag-a i zagrzanie silnika... i odczyt z kompa wskazywał 88,2 dolny wąż zaczął się robić ciepły a temp na liczniku 80... grzejąc silnik i stopniowo porównując temperatury wynikało ze wskaźnik w liczniku jest średnio o ok 10 stopni za nisko...
podejrzewam ze winny w tej sytuacji będzie czujnik temperatury albo licznik źle pokazuje...
prosiłbym o opinie czy dobrze zdiagnozowałem usterkę, możliwe ze ktoś miał już wcześniej taki problem...
dodam tylko ze samochód mam od niedawna, poprzedni właściciel twierdzi ze wymieniał niedawno termostat prawdopodobnie na wahlera i zastanawiam się czy nie wymienić go mimo wszystko raz jeszcze na wahlera albo najlepiej ori...
pozdrawiam
silniczek 1,9 TDI 1Z - problem polega na tym że albo mam błędne wskazania na liczniku albo mam niedogrzany silnik... po przejechaniu ok 10-15km licznik wskazuje temp ok 70 stopni po dłuższej jeździe ok 80 ale nigdy 90 tak jak być powinno... postanowiłem to sprawdzić i ustaliłem że: po przejechaniu ok 10-15km i temp na liczniku ok 70 stopni górny wąż jest ciepły dolny zimny, czyli można domyślać się ze termostat jest sprawny... następnym testem było podpięcie vag-a i zagrzanie silnika... i odczyt z kompa wskazywał 88,2 dolny wąż zaczął się robić ciepły a temp na liczniku 80... grzejąc silnik i stopniowo porównując temperatury wynikało ze wskaźnik w liczniku jest średnio o ok 10 stopni za nisko...
podejrzewam ze winny w tej sytuacji będzie czujnik temperatury albo licznik źle pokazuje...
prosiłbym o opinie czy dobrze zdiagnozowałem usterkę, możliwe ze ktoś miał już wcześniej taki problem...
dodam tylko ze samochód mam od niedawna, poprzedni właściciel twierdzi ze wymieniał niedawno termostat prawdopodobnie na wahlera i zastanawiam się czy nie wymienić go mimo wszystko raz jeszcze na wahlera albo najlepiej ori...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob sty 24, 2009 00:27 przez Matras, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie tak!Matras pisze:...podejrzewam ze winny w tej sytuacji będzie czujnik temperatury albo licznik źle pokazuje...
Wskazania pomiędzy VAG'iem, a licznikiem nie powinny się rozjeżdżać. Narazie termostat zostaw, a wymień czujnik tymbardziej, że sprawdzałeś węże i wygląda, że termostat jest OK.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
dzięki kolego, tak tez zrobię
pytanie teraz takie, w którym miejscu znajduje sie ten czujnik bo chciałbym sprawdzić jaki mam... z tego co pamiętam w mk2 były chyba 4 rodzaje i dobierało się je po kolorach a jak jest w tdi to nie wiem... ewentualnie będę wdzięczny za jakieś rady gdzie i jakie kupić oryginalne czy jakieś tańsze zamienniki
pytanie teraz takie, w którym miejscu znajduje sie ten czujnik bo chciałbym sprawdzić jaki mam... z tego co pamiętam w mk2 były chyba 4 rodzaje i dobierało się je po kolorach a jak jest w tdi to nie wiem... ewentualnie będę wdzięczny za jakieś rady gdzie i jakie kupić oryginalne czy jakieś tańsze zamienniki
Było już na forumMatras pisze:...dzięki kolego, tak tez zrobię
pytanie teraz takie, w którym miejscu znajduje sie ten czujnik bo chciałbym sprawdzić jaki mam... z tego co pamiętam w mk2 były chyba 4 rodzaje i dobierało się je po kolorach a jak jest w tdi to nie wiem... ewentualnie będę wdzięczny za jakieś rady gdzie i jakie kupić oryginalne czy jakieś tańsze zamienniki...
Tutaj masz jego zdjęcie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2240860#2240860
A tutaj masz numer i kolor (Czaro/żółty nr. OE 6U0919501B):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2415022#2415022
Kupuj oryginał lub zamiennik dobrej firmy.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- Alex
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
- Lokalizacja: Poddębice -> okolice
- Kontakt:
Witam wszystkich. Mój problem jeszcze nie rozwiązany (może jutro uda mi się wjechać na kanał), ale wczoraj się "dokopałem" do takiego katalogu:
http://www.unto.pl/termostat-bora-golf- ... eaab2b096a
i tu jest termostat "wulkanizowany" do silnika 1Z - co Wy na to?
http://www.unto.pl/termostat-bora-golf- ... eaab2b096a
i tu jest termostat "wulkanizowany" do silnika 1Z - co Wy na to?
Ostatnio zmieniony ndz sty 25, 2009 23:37 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
Alex, nie kombinuj. Już wydałeś kasę na dwa termostaty i miałeś z nimi jazdę. Wiem, że zrobisz po swojemu, ale ja natomiast wiem jedno, zainwestowałem w oryginał i mam święty spokój. Co prawda nie miałem takich przejść z termostatem jak Ty, ale może właśnie dlatego ich uniknąłem. Coś jest na rzeczy z tymi zamiennymi termostatami. U jednych po wymianie na zamiennik jest OK, a u innych jest do d....y i tych ostatnich jest niestety więcej.
PS. To co znalazłeś to termostat TV-152 polskiej produkcji firmy MERA. Tutaj masz linka do strony tej firmy: http://www.termostat.pl
PS. To co znalazłeś to termostat TV-152 polskiej produkcji firmy MERA. Tutaj masz linka do strony tej firmy: http://www.termostat.pl
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 00:04 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- Alex
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
- Lokalizacja: Poddębice -> okolice
- Kontakt:
Taaa... Skąd Ty wiesz, że zrobię po swojemu? Psychologię studiowałeś, czy co? Faktycznie - jestem uparty jak baran, ale to już taka natura. Jutro mam zamiar wjechać na kanał, rozebrać wszystko, pomierzyć suwmiarką gniazdo termostatu, termostat i zrobić po swojemu - powinno zadziałać. Jeśli zrobię - dam znać co i jak.AFN140KM pisze:Alex, nie kombinuj. Już wydałeś kasę na dwa termostaty i miałeś z nimi jazdę. Wiem, że zrobisz po swojemu
[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
Ja się podłącze co do wymiany termostatu. Przy ostatnich mrozach silnik rozgrzewał mi się do 89st dopiero po 10km może więcej. Czasem jak się wlekę z pracy 80-90lm/h to temperatura spada na jakieś 80-85st. Pytanie czy w tdi to normalne czy 1Z tak ciężko się grzeje. Mam mk3 już 5mc i ani razu mi się wentylator nie włączył a temperatura nie skoczyła po nad 90st.
Mobile CB ALAN 48+MULTI + SIRIO SUPER CARBONIUM
Navi NOKIA E52 -GarminXT + SkyTraq Venus 5
CA- Kenwood KDC-BT8044U + uDIMENSION Element + BOSS 1000N + HIFONICS ATLAS 12"
Navi NOKIA E52 -GarminXT + SkyTraq Venus 5
CA- Kenwood KDC-BT8044U + uDIMENSION Element + BOSS 1000N + HIFONICS ATLAS 12"
- przemasgti
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: sob lut 09, 2008 15:00
- Lokalizacja: Kruszwica
- Kontakt:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2461684
może te świece Ci nie grzeją??
kolego mi wentylator się nawet latem nie właczył, a bestia pół dnia klekotała bo chciałem to sprawdzić, przy dużych mrozach podczas wolnej jazdy temp. może spadać
może te świece Ci nie grzeją??
kolego mi wentylator się nawet latem nie właczył, a bestia pół dnia klekotała bo chciałem to sprawdzić, przy dużych mrozach podczas wolnej jazdy temp. może spadać
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 01:06 przez przemasgti, łącznie zmieniany 1 raz.
only vw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 45 gości