: pn sty 05, 2009 01:02
Lipek81 napisał/a:
94 - przekaźnik pneumatycznej regulacji obrotów biegu jałoweg
Być może ten przekażnik w jakimś aucie był wykozystywany do regulacji pneumatycznej obrotów biegu jałowego i właśnie tym zasugerował sie autor opisując jego funkcie.
Zasada jego działania polega na tym że przewodzi on cały czas napięcie na stykach "30" i "87a"
a w momencie podania mu napięcia sterującego na styk "86" przerywa on przepływ prądu na stykach wykonawczych "30" i "87a".
A tak logicznie to gdy jest włączony to nie przewodzi prądu a gdy jest wyłączony to przewodzi prąd. Czyli zupełnie odwrotnie jak zwykłe przekaźniki.
W MK III jest on wykożystany w układzie elekytroniki kilmy do tak zwanego efektu "kick down"
czyli jak jedziesz na włączonej klimie to ten przekaźnik nie jest zasilany i cały czas podaje prąd do sterownika klimy i klima działa
w momencie gdy na włączonej klimie dodasz gazu do dechy to ten przekaźnik zostaje na chwile włączony przez ECU, przerywa obwód, klima zostaje wyłączona i auto ma lepsze przyspieszenie z powodu zmniejszenia obciążenia silnika
ale już po kilku sekundach gdy auto nabierze obrotów ECU przestaje zasilać ten przekażnik, przestaje on działać, zwierz styki wykonawcze i klima znowu się załancza
94 - przekaźnik pneumatycznej regulacji obrotów biegu jałoweg
Być może ten przekażnik w jakimś aucie był wykozystywany do regulacji pneumatycznej obrotów biegu jałowego i właśnie tym zasugerował sie autor opisując jego funkcie.
Zasada jego działania polega na tym że przewodzi on cały czas napięcie na stykach "30" i "87a"
a w momencie podania mu napięcia sterującego na styk "86" przerywa on przepływ prądu na stykach wykonawczych "30" i "87a".
A tak logicznie to gdy jest włączony to nie przewodzi prądu a gdy jest wyłączony to przewodzi prąd. Czyli zupełnie odwrotnie jak zwykłe przekaźniki.
W MK III jest on wykożystany w układzie elekytroniki kilmy do tak zwanego efektu "kick down"
czyli jak jedziesz na włączonej klimie to ten przekaźnik nie jest zasilany i cały czas podaje prąd do sterownika klimy i klima działa
w momencie gdy na włączonej klimie dodasz gazu do dechy to ten przekaźnik zostaje na chwile włączony przez ECU, przerywa obwód, klima zostaje wyłączona i auto ma lepsze przyspieszenie z powodu zmniejszenia obciążenia silnika
ale już po kilku sekundach gdy auto nabierze obrotów ECU przestaje zasilać ten przekażnik, przestaje on działać, zwierz styki wykonawcze i klima znowu się załancza