Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn sty 05, 2009 01:02

Lipek81 napisał/a:
94 - przekaźnik pneumatycznej regulacji obrotów biegu jałoweg

Być może ten przekażnik w jakimś aucie był wykozystywany do regulacji pneumatycznej obrotów biegu jałowego i właśnie tym zasugerował sie autor opisując jego funkcie.

Zasada jego działania polega na tym że przewodzi on cały czas napięcie na stykach "30" i "87a"
a w momencie podania mu napięcia sterującego na styk "86" przerywa on przepływ prądu na stykach wykonawczych "30" i "87a".
A tak logicznie to gdy jest włączony to nie przewodzi prądu a gdy jest wyłączony to przewodzi prąd. Czyli zupełnie odwrotnie jak zwykłe przekaźniki.

W MK III jest on wykożystany w układzie elekytroniki kilmy do tak zwanego efektu "kick down"

czyli jak jedziesz na włączonej klimie to ten przekaźnik nie jest zasilany i cały czas podaje prąd do sterownika klimy i klima działa

w momencie gdy na włączonej klimie dodasz gazu do dechy to ten przekaźnik zostaje na chwile włączony przez ECU, przerywa obwód, klima zostaje wyłączona i auto ma lepsze przyspieszenie z powodu zmniejszenia obciążenia silnika

ale już po kilku sekundach gdy auto nabierze obrotów ECU przestaje zasilać ten przekażnik, przestaje on działać, zwierz styki wykonawcze i klima znowu się załancza
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2009 01:05 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr sty 07, 2009 12:05

mariusz75, jeszcze takie jedno pytanko :

gdzie idzie przewód od wtyczki licznika ten od kontrolki od świec ?? dokąd biegnie ? bo w mk2 on idzie do jednej z nóżek przekaźnika. a ze ja miałem wcześniej benzyne to przekaźnik zrobiłem obok skrzynki bezp.

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 18:10 ]
A dziś kolejne postępy :D przyszedł mechaniczny wysprzęglik z T4 i przekaźnik nr 109 i ................................................. odpaliłem skubańca :D :bigok:

ale immo zgasił go po chwili :P
więc będę dzwonić sie umówić na wypalenie immo z ECU
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 12:06 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » śr sty 07, 2009 19:26

To_mas pisze:odpaliłem skubańca
I to mi sie podoba :bigok: :bigok: :bigok:

[ Dodano: 07 Sty 2009 18:51 ]
Podłączenie lampki sygnalizacyjnej elektroniki silnika "K29" (tej od sygnalizacji grzania świec żarowych).

Z wtyczki od licznika "T28" (tej białej) pin 20 idzie do puszki z bezpiecznikami wtyczka "U1" pin 8

I dalej z puszki bezpieczników wtyczka "G2" pin 5 do wtyczki od ECU "T68" pin 48

I to wszystko.

To ECU steruje zapalaniem i gaszeniem lampki K29 (elektroniki silnika)

Jeśli będą spełnione warunki aby ECU załączyło przekażnik świec żarowych i przed rozruchem było konieczne podgrzanie tych świec to równocześnie ECU załączy lampke kontrolną grzania świec żarowych.
Same obwody grzania świec żarowych i lampki elektroniki silnika nie są ze sobą w żaden sposób powiązane elektrycznie przewodami.
To ECU wszystkim steruje i synchronizuje to razem (grzanie świec i świecenie lampki sygnalizacyjnej)

[ Dodano: 07 Sty 2009 19:25 ]
Masz VAG-a, albo możliwość podłączynia ???
Mogę poszukać schematu jak zdjagnozować twoją motorownie.
Tak bez niczego innego, tylko VAG, intrefejs i kilka przewodów.
Albo tylko laptopa, reszte załatwimy razem :hmm:
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 20:28 przez mariusz75, łącznie zmieniany 2 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Mk2Wro
Forum Master
Forum Master
Posty: 1174
Rejestracja: pt paź 10, 2008 11:44
Lokalizacja: DTR
Kontakt:

Post autor: Mk2Wro » śr sty 07, 2009 22:37

To_mas Jeszcze Raz Wielkie Gratki Za Wytrwałość :pub:
mariusz75 a dla Ciebie Uznanie za Chęć pomocy i ogromną wiedze :pub:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 08, 2009 00:45

mariusz75, dzięki Tobie to ja TDI niedługo będę mieć w małym palcu :D hehe
nie wiem jak sie odwdzięczę.
Jak podejrzewam z G2 do ECU kabelek będzie więc pozostaje mi podciągnąć z T28 do U1

Dzięki śliczne ze dodatkowe wytłumaczenie jak to wygląda z tą kontrolką :pub:

Jutro się tym zajmę i dam znać co i jak :)
Dziś przyszło pare gratów to pomontowałem zrobiłem nowiuteńki wydech z Tatą :D z czego sie bardzo ciesze :) czekam na kolejne graty (zamówione przepływomierz i przeguby z GTI 100mm jutro o ile sie uda oddam ECU do wypalenia immo !
mariusz75 pisze:Masz VAG-a, albo możliwość podłączynia ???
Mogę poszukać schematu jak zdjagnozować twoją motorownie.
Tak bez niczego innego, tylko VAG, intrefejs i kilka przewodów.
Albo tylko laptopa, reszte załatwimy razem :hmm:
nie mam :((
laptop mogę pożyczyć to żaden problem ale nie posiadam żadnych kabelków ani nic :((

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 22:22 ]
Jak wygląda wtyczka od złącza diagnostycznego ?? by podpiąć vaga ?



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn sty 12, 2009 00:44

To kawałek posta jaki znalazłem tu na forum.



Pinout zegarów na jeden wtyk VW golf - po roku 89
(c) bugalon 2004r.

Wtyk 28 pinowy w zależności od wersji auta (golf II, golf III lub passat) wyposażony w inna ilość przewodów wyjściowych (nie wszystkie piny podłączone w zależności od wersji). Wtyk podłączony w tylnej części zegarów.
1. Czujnik temperatury zewnętrznej - przewód masowy, (jeśli auto jest w niego wyposażone)
2. Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przełącznika świateł
4. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie MFA, 1 (jeśli auto jest w niego wyposażone)
5. Masa - jak w pinie 3
6. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie MFA, 2 (jeśli auto jest w niego wyposażone)
7. Sygnał prędkości auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów - wyjście (brak, jeśli jest linka)
8. Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjścia W alternatora (diesel)
11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.
12.+12V - zacisk 58b z wyłącznika świateł - do podświetlania zegarów po włączeniu świateł.
13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiający się po przekręceniu stacyjki w pozycje włącz.
14. pusty
15.Do przełącznika wskazań MFA, (jeśli auto jest w niego wyposażone)
16.Lampka kontrolna ładowania alternatora - zacisk d+ alternatora lub pin 61 w panelu sterowania.
17.Czujnik temperatury oleju, (jeśli auto jest w niego wyposażone)
18.Wskaznik hamulca ręcznego lub pasów bezpieczeństwa (o ile auto jest w niewyposażone)
19.Czujnik temperatury zewnętrznej - przewód sygnałowy, (jeśli auto jest w niego wyposażone)
20.Wskaznik nagrzania świec żarowych (tylko w przypadku diesla)
21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
22.Kierunkowskaz lewy
23.Wskaznik temperatury cieczy chłodzącej
24.Kierunkowskaz prawy
25.Kontrolka świateł drogowych (długich)
26.Wskaznik spalania średniego, (jeśli auto jest w niego wyposażone)
27.Sygnal prędkości auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów - wejście (brak, jeśli jest linka)
28.Pusty
Opracowanie i tłumaczenie Bugalon
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 00:45 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 12, 2009 00:48

mariusz75 pisze:VW golf - po roku 89
czyli będzie sie raczej zgadzać :)



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn sty 12, 2009 01:05

A tu rozpiska pinów licznika instalacji MK III ( typowo do MK III)

Obrazek

[ Dodano: 12 Sty 2009 22:28 ]
A co do obrotościomierza.

ECU czyta liczbę obrotów silnika a dokładnie wału korbowego z czujnika G28 ( G28- czujnik położenia wału korbowego)
i na podstawie tej wartości którą ECU przesyła do licznika (w liczniku zostaje ona wzmocniona i przetworzona na napięcie) wychyla się wskazówka obrotościomierza.

[ Dodano: 12 Sty 2009 22:48 ]
A tak są prowadzone przewody od obrotka.

Z ECU wtyczka T68/2 du puszki bezpieczników wtyczka G1/12

W puszce bezpieczników sygnał o liczbie obrotów jest na tzw. LINI 1

Z puszki bezpieczników wtyczka U1/6 do wtyczki w licznikach T28/10


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 13, 2009 01:22

mariusz75 pisze:ECU czyta liczbę obrotów silnika a dokładnie wału korbowego z czujnika G28 ( G28- czujnik położenia wału korbowego)
i na podstawie tej wartości którą ECU przesyła do licznika (w liczniku zostaje ona wzmocniona i przetworzona na napięcie) wychyla się wskazówka obrotościomierza.
ciekawe :) a ja myślałem ze jak w TD z alternatora :P

czyli jako ze instalacje raczej miałem kompletną to G1/12 na pewno będzie jak w przypadku kontrolki świec
tylko teraz z U1/6 do T28/10 podciągne i będzie git :D

Jutro sobie to polutuje wszystko bo mam trochę wolnego w oczekiwaniu kolejne graty.

[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 15:40 ]
mariusz75, wzialem sie za podlączanie zaworów n75 i n18 ale coś tam namieszane jest :///

mozesz to jeszcz raz przeglądnąć ?? bo po 2 przewody do plastikowej rury dolotu i po 2 do WG według tego co podałes



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw sty 15, 2009 23:00

Opis pinów czujnika temperatury.

Z wtyczki od czujnika temp. "pin 1" idzie do masy w wiązce przewodów od silnika
Z wtyczki od czujnika temp. "pin 3"idzie do wtyczki ECU "T68 pin 14"
Z wtyczki od czujnika temp "pin 2" idzie do masy na bloku silnika
Z wtyczki od czujnika temp. "pin 4" idzie do puszki z bezpiecznikami wtyczka "G2 pin 3"

[ Dodano: 15 Sty 2009 22:29 ]
To_mas napisał:

"bo cholera mam problem taki ze
jak sie trochę zagrzeje to przy następnym odpaleniu auto gaśnie
gdy odłącze czujnik temp to zapal i chodzi
dodatkowo nie wiem czemu jak mam wszystko podłączone to kontrolka od świec nie gaśnie od razu tylko mrugnie 3 razy i dopiero gaśnie :/
a i jeszcze takie coś ze odłączam czujnik temp przekręcam stacyjke w pozycje zapłon i wtedy moge czujnik spowrotem podłączyć i zapalić i tez chodzi normalnie"

1. w pierwszej kolejności to by się przydało odczytanie błędów VAG-iem :chytry:

2. możesz spróbować podmienić czujnik temperatury, przeczuwam że może być uszkodzony i w momencie gdy przekręcasz kluczyk w pozycje "zapłon" ECU diagnozuje wszystkie czujnuki -> wyłapuje błąd czujnika temperatury i sygnalizuje to po zapaleniu auta trzykrotnym mignięciem kontrolki elektroniki silnika, ale dlaczego auto gaśnie to nie wiem.
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 21:03 przez mariusz75, łącznie zmieniany 2 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sty 16, 2009 00:20

mariusz75 pisze:ale dlaczego auto gaśnie to nie wiem.
właśnie to mnie dziwi

co do tego gaśnięcia to jak mi koleś mówił który mi robił wywalenie immo to tak:
Bo zrobił i właśnie to mi sie działo.
no to oddałem do poprawy bo mówił ze coś tam podłączył pod świece ale zapomniał ze TDI nie grzeje świec zawsze ... mało z tego zrozumiałem.

Teraz jak odebrałem sterownik to mówil ze teraz mam podłączony emulator (jakiś tam) normalnie z tym ze on sie wyłącza po 6sekundach bo mówił ze w vw ECU o immo pyta tylko na początku zaraz po odpaleniu czy coś. Z tym wyłączeniem zrobił po to bym podobno mógł diagnozować vagiem bo jeśli sie to założy na stałe to wtedy podobno sie nie da.

piszę "podobno" bo ja sie na tym nie znam tylko powtarzam za gościem.
mariusz75 pisze:Z wtyczki od czujnika temp. "pin 1" idzie do wtyczki ECU "T68 pin 14"
czy on nie jest biały ?? bo jeśli tak to u mnie idzie do T68 (8) bo sprawdzałem miernikiem po kolorach kabli.

mariusz75, teraz sie pewno wkur na mnie ale nie masz gdzieś rozpisanego T68 po kolei piny gdzie powinny iść ? bo mam pewne podejrzenia co do mojej instalacji.


Na razie jak coś to pośmigam troche na odpiętym czujniku (jeśli tak można) zeby dopaść kase i podłączyć go pod vaga chyba ze mi sie uda to naprawić :)



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt sty 16, 2009 00:38

Co do podciśnień to faktycznie bardzo to popieprzone. Tu masz jeszcze raz na pewno dobrze przeredagowane.

- z komputera (MAP) do kolektor ssącego

N 75.
Czerwony do turbo od góry (tym wężykiem jest pompowane ciśnienie które otwiera WG)
(na rys nr 7)

Niebieski do WG ( tym wężem idzie ciśnienie sterujące zaworem WG)
(na rysunku nr 5)

Czarny do rury którą turbo zasysa powietrze (na rys nr.2)

Obrazek



A tu N18 Steruje on EGR-em za pomocą podciśnienia wytworzonego przez pompe vacum


Obrazek


„1” do puszki filtra powietrza

„2” do zaworu recyrkulacji spalin ( tym wężem za pomocą podciśnienia sterowany jest EGR )

„3” do tego miejsca na następnej focie ( tym wężem jest brane podciśnienie z pompy vacum)






Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 01:13 przez mariusz75, łącznie zmieniany 3 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 16, 2009 00:40

mariusz75 pisze:Czarny do rury którą turbo zasysa wiatr (( tym wężem mierzone jest podciśnienie powietrza zasysanego)
he ? a to skąd wziąłeś ?



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt sty 16, 2009 01:02

damcio151 pisze:
mariusz75 pisze:Czarny do rury którą turbo zasysa wiatr (( tym wężem mierzone jest podciśnienie powietrza zasysanego)
he ? a to skąd wziąłeś ?
poprawiłem :grin:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 184 gości