Strona 4 z 5

: pn paź 20, 2008 11:35
autor: twardy
SToRM pisze:Masz turbodiesla a nieturbo benzyne.. Brak Ci przepustnicy, zeby podcisnienie sie pojawialo
_________________
w dieslu będzie podciśnienie .
Pyton50, na przewodzie zrób zwężke , powinno uspokoic wskazówke z manometru

: pn paź 20, 2008 13:14
autor: zun
SToRM, pewnie masz racje ale jak juz przy tym jestesmy to wytlumacz mi to - silnik zasysa powietrze , więc jest wyciągane poprzez układ dolotowy , turbina nie produkuje w zasadzie na wolnych obrotach wystarczającego ciśnienia , by móc zniwelować podciśnienie. Tak na chłopski rozum ja to widze. Jak więc jest naprawde ? Z góry będe wdzięczny za wyjaśnienie ;)

Pyton50, ja tez tak mam

Ale jak zwężkę ?? przecież tam już jest bardzo mały przekrój .

: pn paź 20, 2008 14:31
autor: SToRM
Mnie turbo, fakt ze w TDI bez obciazenia pompuje do 0,5 bara.
Na wolnych obrotach jest nieco powyzej zera. Wiec imho wystarczajaco aby zniwelowac efekt podcisnienia.
Byc moze w zwyklym TD, jako ze sterowanie jest typowo mechaniczne, efekt podcisnieniowy moze sie pojawic, ale w niewielkim imho zakresie...

: pn paź 20, 2008 15:20
autor: Tomallus
W dieslu jako tako nie ma podciśnienia. Dlatego stosuje się wakupompy. Na wskaźniku też żadnego podciśnienia nie uświadczycie i jest to jak najbardziej normalne.

: pn paź 20, 2008 16:01
autor: zun
Tomallus pisze:W dieslu jako tako nie ma podciśnienia. Dlatego stosuje się wakupompy. Na wskaźniku też żadnego podciśnienia nie uświadczycie i jest to jak najbardziej normalne.
To ze sie stosuje vacumpompy to tlumaczylem sobie w inny sposob , ale silnik ssie jak glupi to wiem - jak sie odpala takie na stole to wciaga wszystko co jest w poblizu ( np obrania tego co to trzyma ;) ). Wiec podcisnienie jest prawda ?

: pn paź 20, 2008 16:52
autor: educh1985
zun, na 100 procent jest podcisnienie w momencie naglego dodania gazu silnik mocniej ciągnie niz turbina dmucha powietrze do silnika tak przynajmniej jest u mnie. ale nadal wskaznik nie podnosi sie wiecej niz 1 mm nad zero. co jest dalej nie wiadomo, czekam na wiesci od zalozyciela tego tematu.
dzisiaj sciaglem obejbe od kolektora dolotowego turbo nawet nie mialo sily jej sciagniac, takze dmucha pewnie tyle co pokazuje niczym wentylatorek kabinowy z tesco, ale pozniej sam sciaglem kolanko od dolotu i turbinka dosyc tam dmuchala, ale ile ??

[ Dodano: 20 Paź 2008 18:41 ]
Capulet, witam ja wlasnie podlaczylem wskaznik i w droge sprawdzic co pokazuje w trasie przy max obrotach na 3 biegu doszlo do 3 kreski czyli 0,3 i zaraz troche spadlo pewnie wlaczyl sie upust cisnienia z turbo. sadze ze te najmniejsze turbawki (03kkk) seryjnie wiecej nie dmuchaja. az mi silnika bylo szkoda

: pn paź 20, 2008 20:48
autor: kenorb85
zun pisze:SToRM, pewnie masz racje ale jak juz przy tym jestesmy to wytlumacz mi to - silnik zasysa powietrze , więc jest wyciągane poprzez układ dolotowy , turbina nie produkuje w zasadzie na wolnych obrotach wystarczającego ciśnienia , by móc zniwelować podciśnienie. Tak na chłopski rozum ja to widze. Jak więc jest naprawde ? Z góry będe wdzięczny za wyjaśnienie ;)

Pyton50, ja tez tak mam

Ale jak zwężkę ?? przecież tam już jest bardzo mały przekrój .
Chodzi o tę zwężkę w trójniku. Jest tam taki metalowy element tworzący zwężkę. Może w twoim trójniku nie ma tego metalu lub wypadł. Natomiast jeśli nie ma wężyka od kolektora do gruszki to podłączenie wskaźnika rurką bezpośrednio do kolektora ssącego zaowocuje drganiami wskazówki. Wtedy trzeba podłączyć wskaźnik za pośrednictwem tego trójnika (a nadmiarowe wyjście zaślepić.

: wt paź 21, 2008 00:19
autor: EasyRider
Capulet, witam ja wlasnie podlaczylem wskaznik i w droge sprawdzic co pokazuje w trasie przy max obrotach na 3 biegu doszlo do 3 kreski czyli 0,3 i zaraz troche spadlo pewnie wlaczyl sie upust cisnienia z turbo. sadze ze te najmniejsze turbawki (03kkk) seryjnie wiecej nie dmuchaja. az mi silnika bylo szkoda
Mi kkk 03 seryjnie 0,6 pompowała. teraz 0,95-1,05.

: wt paź 21, 2008 01:45
autor: educh1985
EasyRider, witam podobno seria ma 0,58 czyli tak jak mowisz a jak masz polaczony wskaznik tak jak Capulet

: wt paź 21, 2008 08:08
autor: EasyRider
Wskaźnik mam wpięty w przewód idący do LDA. Zastanawiam się jak zwiększyć ciśnienie do 1,2 bo póki co to mi się skończyło cięgno od turbo. Jest inny sposób niż mbc?

: śr paź 22, 2008 08:53
autor: zun
kenorb85 pisze:Chodzi o tę zwężkę w trójniku. Jest tam taki metalowy element tworzący zwężkę. Może w twoim trójniku nie ma tego metalu lub wypadł. Natomiast jeśli nie ma wężyka od kolektora do gruszki to podłączenie wskaźnika rurką bezpośrednio do kolektora ssącego zaowocuje drganiami wskazówki. Wtedy trzeba podłączyć wskaźnik za pośrednictwem tego trójnika (a nadmiarowe wyjście zaślepić.
Ha ! Nie wiedziałem , że tam jest jakaś zwężka. Podłączyłem przez ten trójnik . Drgania znikły , wskaźnik działa dobrze , nawet sie pojawia jakieś tam podciśnienie. I turbawka pompuje w porywach 0,4 ;) Słabiutko , ale nie podkręcam bo ona już kończy swój żywot,

: czw paź 23, 2008 19:25
autor: educh1985
Capulet, witam wskaznik zamontowalem. turbo podkrecilem tylko do 0,8 w maxie. ale i tak jest roznica z tego co bylo 0,3.

: czw paź 23, 2008 21:15
autor: Dj Darecki
educh1985 pisze:witam ja wlasnie podlaczylem wskaznik i w droge sprawdzic co pokazuje w trasie przy max obrotach na 3 biegu doszlo do 3 kreski czyli 0,3 i zaraz troche spadlo pewnie wlaczyl sie upust cisnienia z turbo.Sadze ze te najmniejsze turbawki (03kkk) seryjnie wiecej nie dmuchaja
Bla bla w książce jest że ciśnienie musi być około 0,7-0,8 i tyle musi dmuchać , nie ważne czy K03 czy T2 . ( Fakt że K03 są małe i cienkie :( ) ale spokojnie 1 bara wycisną :grin:
zun pisze:Ha ! Nie wiedziałem , że tam jest jakaś zwężka. Podłączyłem przez ten trójnik
W trójniku jest zwężka

PozdraVWiam

: pt paź 24, 2008 19:10
autor: educh1985
Dj Darecki, moze i tak jest ale jak na poczatku dmuchalo 0.3 to jaka moze byc przyczyna turbo sie konczy?