Wskaźnik doładowania w AAZ....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn paź 20, 2008 11:35

SToRM pisze:Masz turbodiesla a nieturbo benzyne.. Brak Ci przepustnicy, zeby podcisnienie sie pojawialo
_________________
w dieslu będzie podciśnienie .
Pyton50, na przewodzie zrób zwężke , powinno uspokoic wskazówke z manometru


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » pn paź 20, 2008 13:14

SToRM, pewnie masz racje ale jak juz przy tym jestesmy to wytlumacz mi to - silnik zasysa powietrze , więc jest wyciągane poprzez układ dolotowy , turbina nie produkuje w zasadzie na wolnych obrotach wystarczającego ciśnienia , by móc zniwelować podciśnienie. Tak na chłopski rozum ja to widze. Jak więc jest naprawde ? Z góry będe wdzięczny za wyjaśnienie ;)

Pyton50, ja tez tak mam

Ale jak zwężkę ?? przecież tam już jest bardzo mały przekrój .


Mam do sprzedania pompę bez LDA

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn paź 20, 2008 14:31

Mnie turbo, fakt ze w TDI bez obciazenia pompuje do 0,5 bara.
Na wolnych obrotach jest nieco powyzej zera. Wiec imho wystarczajaco aby zniwelowac efekt podcisnienia.
Byc moze w zwyklym TD, jako ze sterowanie jest typowo mechaniczne, efekt podcisnieniowy moze sie pojawic, ale w niewielkim imho zakresie...



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pn paź 20, 2008 15:20

W dieslu jako tako nie ma podciśnienia. Dlatego stosuje się wakupompy. Na wskaźniku też żadnego podciśnienia nie uświadczycie i jest to jak najbardziej normalne.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » pn paź 20, 2008 16:01

Tomallus pisze:W dieslu jako tako nie ma podciśnienia. Dlatego stosuje się wakupompy. Na wskaźniku też żadnego podciśnienia nie uświadczycie i jest to jak najbardziej normalne.
To ze sie stosuje vacumpompy to tlumaczylem sobie w inny sposob , ale silnik ssie jak glupi to wiem - jak sie odpala takie na stole to wciaga wszystko co jest w poblizu ( np obrania tego co to trzyma ;) ). Wiec podcisnienie jest prawda ?



educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » pn paź 20, 2008 16:52

zun, na 100 procent jest podcisnienie w momencie naglego dodania gazu silnik mocniej ciągnie niz turbina dmucha powietrze do silnika tak przynajmniej jest u mnie. ale nadal wskaznik nie podnosi sie wiecej niz 1 mm nad zero. co jest dalej nie wiadomo, czekam na wiesci od zalozyciela tego tematu.
dzisiaj sciaglem obejbe od kolektora dolotowego turbo nawet nie mialo sily jej sciagniac, takze dmucha pewnie tyle co pokazuje niczym wentylatorek kabinowy z tesco, ale pozniej sam sciaglem kolanko od dolotu i turbinka dosyc tam dmuchala, ale ile ??

[ Dodano: 20 Paź 2008 18:41 ]
Capulet, witam ja wlasnie podlaczylem wskaznik i w droge sprawdzic co pokazuje w trasie przy max obrotach na 3 biegu doszlo do 3 kreski czyli 0,3 i zaraz troche spadlo pewnie wlaczyl sie upust cisnienia z turbo. sadze ze te najmniejsze turbawki (03kkk) seryjnie wiecej nie dmuchaja. az mi silnika bylo szkoda



kenorb85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob sie 09, 2008 00:16
Lokalizacja: Kłosowo, Trójmiasto

Post autor: kenorb85 » pn paź 20, 2008 20:48

zun pisze:SToRM, pewnie masz racje ale jak juz przy tym jestesmy to wytlumacz mi to - silnik zasysa powietrze , więc jest wyciągane poprzez układ dolotowy , turbina nie produkuje w zasadzie na wolnych obrotach wystarczającego ciśnienia , by móc zniwelować podciśnienie. Tak na chłopski rozum ja to widze. Jak więc jest naprawde ? Z góry będe wdzięczny za wyjaśnienie ;)

Pyton50, ja tez tak mam

Ale jak zwężkę ?? przecież tam już jest bardzo mały przekrój .
Chodzi o tę zwężkę w trójniku. Jest tam taki metalowy element tworzący zwężkę. Może w twoim trójniku nie ma tego metalu lub wypadł. Natomiast jeśli nie ma wężyka od kolektora do gruszki to podłączenie wskaźnika rurką bezpośrednio do kolektora ssącego zaowocuje drganiami wskazówki. Wtedy trzeba podłączyć wskaźnik za pośrednictwem tego trójnika (a nadmiarowe wyjście zaślepić.



EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » wt paź 21, 2008 00:19

Capulet, witam ja wlasnie podlaczylem wskaznik i w droge sprawdzic co pokazuje w trasie przy max obrotach na 3 biegu doszlo do 3 kreski czyli 0,3 i zaraz troche spadlo pewnie wlaczyl sie upust cisnienia z turbo. sadze ze te najmniejsze turbawki (03kkk) seryjnie wiecej nie dmuchaja. az mi silnika bylo szkoda
Mi kkk 03 seryjnie 0,6 pompowała. teraz 0,95-1,05.



educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » wt paź 21, 2008 01:45

EasyRider, witam podobno seria ma 0,58 czyli tak jak mowisz a jak masz polaczony wskaznik tak jak Capulet



EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » wt paź 21, 2008 08:08

Wskaźnik mam wpięty w przewód idący do LDA. Zastanawiam się jak zwiększyć ciśnienie do 1,2 bo póki co to mi się skończyło cięgno od turbo. Jest inny sposób niż mbc?



zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » śr paź 22, 2008 08:53

kenorb85 pisze:Chodzi o tę zwężkę w trójniku. Jest tam taki metalowy element tworzący zwężkę. Może w twoim trójniku nie ma tego metalu lub wypadł. Natomiast jeśli nie ma wężyka od kolektora do gruszki to podłączenie wskaźnika rurką bezpośrednio do kolektora ssącego zaowocuje drganiami wskazówki. Wtedy trzeba podłączyć wskaźnik za pośrednictwem tego trójnika (a nadmiarowe wyjście zaślepić.
Ha ! Nie wiedziałem , że tam jest jakaś zwężka. Podłączyłem przez ten trójnik . Drgania znikły , wskaźnik działa dobrze , nawet sie pojawia jakieś tam podciśnienie. I turbawka pompuje w porywach 0,4 ;) Słabiutko , ale nie podkręcam bo ona już kończy swój żywot,


Mam do sprzedania pompę bez LDA

educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » czw paź 23, 2008 19:25

Capulet, witam wskaznik zamontowalem. turbo podkrecilem tylko do 0,8 w maxie. ale i tak jest roznica z tego co bylo 0,3.



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » czw paź 23, 2008 21:15

educh1985 pisze:witam ja wlasnie podlaczylem wskaznik i w droge sprawdzic co pokazuje w trasie przy max obrotach na 3 biegu doszlo do 3 kreski czyli 0,3 i zaraz troche spadlo pewnie wlaczyl sie upust cisnienia z turbo.Sadze ze te najmniejsze turbawki (03kkk) seryjnie wiecej nie dmuchaja
Bla bla w książce jest że ciśnienie musi być około 0,7-0,8 i tyle musi dmuchać , nie ważne czy K03 czy T2 . ( Fakt że K03 są małe i cienkie :( ) ale spokojnie 1 bara wycisną :grin:
zun pisze:Ha ! Nie wiedziałem , że tam jest jakaś zwężka. Podłączyłem przez ten trójnik
W trójniku jest zwężka

PozdraVWiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » pt paź 24, 2008 19:10

Dj Darecki, moze i tak jest ale jak na poczatku dmuchalo 0.3 to jaka moze byc przyczyna turbo sie konczy?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości