Strona 4 z 11

: pt paź 24, 2008 21:00
autor: wesol
Moze ktos wie jak sie charakteryzuje przebieg opornosci na tym czujniku temp. ale nie na obwodzie idacym do szafy tylko do ECU. Dane ktore podal kolega wczesniej to sa z autodaty i tam chodzi wlasnie o obwod na zegary.

: pt paź 24, 2008 21:29
autor: damcio151
wesol pisze:Dane ktore podal kolega wczesniej to sa z autodaty i tam chodzi wlasnie o obwod na zegary.
nie ... pin 1 i 3 to obwód do ECU
po za tym oszukując ECU nie masz ochrony koła dwumasowego, więc idąc tym tropem równie dobrze możesz przekodować sterownik na automat ...

: sob paź 25, 2008 09:25
autor: wesol
damcio151 pisze:pin 1 i 3 to obwód do ECU
Faktycznie. Nie zauwazylem ze ten czujnik jest odwrotnie i piny sie pozamienialy.
damcio151 pisze:więc idąc tym tropem równie dobrze możesz przekodować sterownik na automat ...
Tego nie zkumałem. A tak na marginesie to czemu dostaje ta dwumasa w tylek przy rozruchu? Chodzi oto ze najpierw silnik sie wkreca troszke na obroty a potem zwalnia do jalowych? Na ile jet to grozne bo mi sie wydaje, ze raczej nie jest to takie straszne.

: sob paź 25, 2008 19:28
autor: damcio151
chodzi o to, że ciepły silnik nie dostaje paliwa dopóki nie osiągnie powyżej 250 obr ... więcej tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1665628

: sob paź 25, 2008 20:29
autor: DAMiANO_Ibi
Hey! Co to za temperatura w kanale 05 jest wyświetlana podczas zmiany dawki rozruchowej? Miałem tam ok 40*C. Autko zimne i na dworze też zimno.

: sob paź 25, 2008 21:35
autor: PinkFloyd
DAMiANO_Ibi pisze:Hey! Co to za temperatura w kanale 05 jest wyświetlana podczas zmiany dawki rozruchowej? Miałem tam ok 40*C. Autko zimne i na dworze też zimno.
Taka temp. masz na zimno po nocy?? U mnie jest 30st jak nawet autko postoi 5 h po jeździe. Po nocy w garażu mam ok 12 st. Jak za duża różnica to czujnik temp. do wymiany

: sob paź 25, 2008 21:54
autor: DAMiANO_Ibi
Taka temp. masz na zimno po nocy?? U mnie jest 30st jak nawet autko postoi 5 h po jeździe. Po nocy w garażu mam ok 12 st. Jak za duża różnica to czujnik temp. do wymiany
Autko stało na dworze po pracy ok 2h. Dwa miesiące temu jak podłączyłem VAGa to wyskoczył błąd czujnika temperatury, więc go wymieniłem i teraz niby jest OK. Jutro sprawdzę jaka będzie temperatura po nocy. Może ktoś podpowie gdzie można sprawdzić w VAGu czujnik temperatury jaką pokazuje wartość i porównać go z wskazaniem na zegarze.

: czw lis 13, 2008 23:17
autor: macem
a wktorym kanale da sie wydluzyc czas grzania swiec?

: czw lis 13, 2008 23:43
autor: PinkFloyd
DAMiANO_Ibi pisze:
Taka temp. masz na zimno po nocy?? U mnie jest 30st jak nawet autko postoi 5 h po jeździe. Po nocy w garażu mam ok 12 st. Jak za duża różnica to czujnik temp. do wymiany
Autko stało na dworze po pracy ok 2h. Dwa miesiące temu jak podłączyłem VAGa to wyskoczył błąd czujnika temperatury, więc go wymieniłem i teraz niby jest OK. Jutro sprawdzę jaka będzie temperatura po nocy. Może ktoś podpowie gdzie można sprawdzić w VAGu czujnik temperatury jaką pokazuje wartość i porównać go z wskazaniem na zegarze.
Wejdz w grupe 007 rano nie odpalając auta tam bedzie temp. wody, zasysanego powietrza i paliwa, wszytskie maja byc temp. zbliżone i podobne do temp. otoczenia- odchyły do 5st dopuszczalne. Jak wejdziesz w instrumenty tam w blokach bedzie ile jest na zegarach potem porównaj to z grupa 007 w logach- ale to dopiero po nagrzaniu.

[ Dodano: Czw 13 Lis, 2008 ]
macem pisze:a wktorym kanale da sie wydluzyc czas grzania swiec?
Co Ci da wydłużenie czasu grzania świec jak one działają dopiero poniżej 5 stC

: pt lis 14, 2008 16:34
autor: TuneFORCE
sebastuss pisze:witam ............

chcialbym sie dowiedziec jak sie zmienia mapy startowe wkoncu to ludzie robia :grin: ewentualnie ocenie czy sam dam rade czy bede musial sie udac do tunera

pozdrawiam

: sob lis 15, 2008 01:32
autor: kompot
Mam podobny problem do kilku tutaj opisanych.
Po chlodniejszej nocy ciezko zapala.
Zapala w pierwszej probie, ale chwile na rozruszniku, juz ma zapalic, znow rozrusznik i zapala. Pozniej wszystko gra. Przejade 5 km, postawie na 4 godziny na chlodzie, wracam i zapala od reki. W kazdym innym przypadku rowniez zapala swietnie.

Adaptacja kanal 5-> nic nie moge zmieniac.
32768 mam w kanale 2, max wartosc 32775
000BS druga wartosc 38.

: sob lis 15, 2008 01:37
autor: PinkFloyd
kompot pisze:Mam podobny problem do kilku tutaj opisanych.
Po chlodniejszej nocy ciezko zapala.
Zapala w pierwszej probie, ale chwile na rozruszniku, juz ma zapalic, znow rozrusznik i zapala. Pozniej wszystko gra. Przejade 5 km, postawie na 4 godziny na chlodzie, wracam i zapala od reki. W kazdym innym przypadku rowniez zapala swietnie.

Adaptacja kanal 5-> nic nie moge zmieniac.
32768 mam w kanale 2, max wartosc 32775
000BS druga wartosc 38.
zeby zmienic musisz mieć pełna wersję vaga - taki napis na zielono jak w linku http://www.ross-tech.com/vag-com/tour-o ... llyreg.png wtedy zmienisz i moze sz podciagnac kat wtrysku na optymalny

: sob lis 15, 2008 14:29
autor: kompot
Dobra, nie wpisalem loginu...

Zrobilem probe z 33000. Nie widze zbytnio roznicy.
Nie zrobilem drugiej proby, bo w moim przypadku jakiekolwiek odpalenie na 5 sekund tudziez przjechanie 5 km i zostawienie auta na kilka godzin daje w rezultacie bdb odpalanie.
Czy drugie pole w 000BS powinno sie zmieniac? U mnie caly czas te 38.
W TDI timing os X to temp paliwa? Mialem wartosc 72 zdaje sie. Silniki zimny.

: wt lis 25, 2008 22:46
autor: wtct
Witam,

Przeczytałem cały ten temat bo mam podobny problem: Bora AHF, na zimnym silniku zapalała ale nie zbyt dobrze, na ciepłym zapalała. Podłączyłem VAga i widniał błąd czujnkina temp., ale przy wymianie zauważyłem, że został przecięty kabel od czujnika temp.
Podłączyłem i skasowałem błędy - po czym zimny silnik zapalił, rozgrzałem i Coolant temp. była stabilna ok 80st.C. Wyłączyłem żeby zapalić ponownie - udało sięto tylko po dodaniu gazu.

W tym temacie głównie opisujecie jak zmienić mape, mnie natomiast interesuje co należy wymienić, żeby zapalał tak jak należy.

Pozdrawiam
Wojciech