Strona 4 z 5

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: śr lut 16, 2011 23:37
autor: Łuki_79
nke21 pisze:lecz nie wiem gdzie on sie dokladnie znajduje ponizej zalanczam fotki na ktorych wedlug mnie to jest ten czujnik...Mam racje?
Nie :grin: .Kilka postów wyżej masz gdzie się znajduje G2/G62
Obrazek
Foto by Sztomel :pub:

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: czw lut 17, 2011 16:07
autor: nke21
Dzieki, a to co ja wskazałem ? jeszcze jedno jak ściagnac te obudowe silnika ? nie wiem jak ona jest zamocowana tam a nie chem ulamac jej silujac sie nie potrzebnie

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: wt lut 22, 2011 08:07
autor: Sztomel
Wskazałeś na wtyczkę wiązki zasilającej pompowtryskiwacze. Obudowa jest zamocowana na zatrzaskach więc możesz z każdego jej rogu pociągnąć energiczniej w górę to sam się przekonasz jak to jest mocowane i niczego nie uszkodzisz.

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: śr maja 25, 2011 17:17
autor: lukjach
z vaga wyskoczyl mi taki blad:
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-00 - -
przejmowac sie? ew. jakie koszta?
zaznaczam ze autko chodzi si :chytry:

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: śr maja 25, 2011 19:01
autor: Sztomel
Powinieneś usterkę usunąć w miarę szybko bo bez wskazań z tego czujnika nie będziesz miał podglądu na wskaźniku w zegarach jeśli silnik zacznie się przegrzewać na skutek jakichś tam czynników. Chodzi o czujnik, którego sygnał pokazuje wartość temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej. Aby sprawdzić czy uszkodzony jest sam czujnik czy też masz gdzieś przerwę w instalacji lub wtyczce to najpierw proponuję spryskać piny czujnika i wtyczki kontakt spray'em i ponownie sprawdzić czy błąd da się usunąć. Jeśli nie to wypnij wtyczkę i w jej gniazda odpowiadające pinom nr 2 i 4 czujnika (wtyczka kwadratowa) lub pinom z literkami B i D czujnika (wtyczka półokrągła) wepnij szeregowo opornik stały o rezystancji np. 280 ohm i wtedy sprawdź czy wskazówka na wskaźniku w zegarach wychyli się mniej więcej w środkowe położenie - jeśli tak to czujnik jest uwalony. Polecam kupić czujnik w ASO (najlepiej Skody bo jest taniej) gdyż zamienniki zazwyczaj albo przekłamują wskazania albo długo nie pochodzą.

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: śr maja 25, 2011 20:45
autor: lukjach
Sztomel dziekuje za fachowa porade. Kurcze w ost.weekend przejechalem 700km i dobrze ze nic sie nie stalo. A w ogole to nie wiem od jak dlugiego czasu ten blad jest bo po vaga podpinalem auto 1szy raz w poniedzialek:/
A jeszcze jedno. Skasowac najpierw blad vagiem, a pozniej dzialac z wtyczka dopiero tj. spryskac ja albo wymieniac jak sugerujesz?
Kontakt spray czyli wd 40? W aso jak powiem ze chodzi o czujnik g62 to zatrybia czy nr seryjny czesci chca?
Sorki ze duzo pytan ale laik ze mnie;)

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: śr maja 25, 2011 22:09
autor: Sztomel
Oj sorry, teraz dopiero zatrybiłem, że chodzi o G62 a nie o G2. To zupełnie zmienia postać rzeczy. Ma on duże znaczenie dla silnika. W takim razie porób z czujnikiem i wtyczką tak jak opisałem wcześniej tylko chodzi o piny 1 i 3 lub literki A i C tego zespolonego czujnika. Błędu nie da się skasować jeśli nie będzie ECU dostawać sygnału z tego czujnika. Rezystor możesz podpiąć tak jak opisałem wcześniej tylko pomiędzy piny 1 i 3 i sprawdzić wtedy wskazanie w vagu w 01 Engine, 08 Meas. Blocks, grupa 007 - 4 pole. Pisząc "Contact spray" miałem na myśli preparat w spray'u do czyszczenia i konserwacji połączeń elektrycznych - są takowe dostępne w sklepach z częściami elektronicznymi lub motoryzacyjnymi. W ASO bedą wiedzieli co to za czujnik G62.

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: czw maja 26, 2011 13:29
autor: lukjach
Podpialem dzis jeszcze raz autko pod vaga i blad dal sie skasowac, pojezdzilem z godzinke i bledu ponownie nie wykazalo. Pomiar z grupy 007 to na zimnym silniku 80,1C, a cieplym 79,2C. Mysle wiec, ze wszystko jest ok i nic nie musze z wtyczka kombinowac?

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: czw maja 26, 2011 13:41
autor: damcio151
lukjach pisze:Pomiar z grupy 007 to na zimnym silniku 80,1C, a cieplym 79,2C. Mysle wiec, ze wszystko jest ok i nic nie musze z wtyczka kombinowac?
jak może być OK, skoro na zimnym silniku pokazuje 80st ...

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: pn gru 03, 2012 23:21
autor: Speedr001
Chłopaki takie pytanie .Mam VW GOLF 1,9 TDI AJM 2000r
Padł mi czujnik temperatury miał kolor czarny i NR : 078 919 501C
Mechanik wymienił mi go na Zielony o numerze 059 919 501 A

Czy tak można jest jakaś różnica między tymi czujnikami ??

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: ndz gru 16, 2012 20:53
autor: vector
Nie kupisz już nowego czarnego czujnika o numerze 078 919 501C, nawet w ASO twierdzą, że na chwilę obecną jest tylko zielony o numerze 059 919 501 A i taki trzeba zastosować jako zamiennik czarnego.

Wiem, że w wielu przypadkach niestety zielony nie może być zastosowany jako zamiennik czarnego.

Również w moim przypadku zielony się nie nadawał.

Osobiście polecam poszukanie np. na szrotach, albo w serwisach aukcyjnych oryginalnego, używanego, czarnego czujnika.

Re: Gdzie znajdę czujnik temperatury

: ndz gru 16, 2012 21:13
autor: piotrek233
Speedr001 pisze:Chłopaki takie pytanie .Mam VW GOLF 1,9 TDI AJM 2000r
Padł mi czujnik temperatury miał kolor czarny i NR : 078 919 501C
Mechanik wymienił mi go na Zielony o numerze

Czy tak można jest jakaś różnica między tymi czujnikami ??
Ja mam takiego samego golfa 2000r AJM. i miałem czujnik zielony. Stary się zepsuł pojechałem do ASO po nowy i dostałem też zielony 059 919 501 A. Wszytko śmiga ządnych problemów nie ma.

Także kolego nie ma co się martwić.

Re: Gdzie znajdę czujnik temperatury

: pn gru 17, 2012 22:23
autor: Speedr001
powiem szczerze różnicy do tej pory nie zauważyłem może nawet szybciej dochodzi to 90 ale to może tylko się tak wydaje w każdym bądź razie wszystko jest ok .Dzięki za odp . Pozdrawiam i życzę wesołych świąt

Gdzie znajdę czujnik temperatury

: śr paź 22, 2014 16:25
autor: -michau-
odgrzeję kotleta bo i mnie przytrafiła się ta usterka, ale od początku...
padła pompa vacum, rozszczelniła się, jeździłem tak nieświadomie kilka tygodni aż zobaczyłem plamy ropy pod silnikiem
z tyłu silnika wszystko zalane ropą,

przez jakiś czas zauważyłem, że bardzo kopci, nie przez chwilę ale w całym zakresie obrotów kiedy pedał w podłodze,
oraz podejrzanie więcej zaczął spalać ropy, w vagu wszystko ok,

dopiero po tygodniu kontrola świec bardzo długo się świeciła, wtedy vag i:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent

błędu nie da się skasować, powraca po sekundzie, odpiąłem wtyczkę, psiknąłem kontaktem do styków, nic nie dało,
następnego dnia po trasie 30km wskazówka nawet się nie podniosła, z nawiewu powietrze gorące,

udało mi się kupić oryginał w kolorze czarnym w najbliższym sklepie motoryzacyjnym za 56 zł z oringiem,
dokupiłem litra borygo żeby uzupełnić, w piątek wymiana :)

u mnie czujnik padł prawdopodobnie jak zalewała go ropa z vacum przez kilka tygodni, a może tylko przypadek