Najlepiej wozić ze sobą dwa kawałki izolowanego drutu miedzianego grubego ze spłaszczonymi końcówkami aby w każdej chwili można je było zastosować jako zworkę łączącą gniazda prądowe w miejsce wyjętego przekaźnika 109. Po zakończonej jeździe należy zworkę wyjąć by nie było dodatkowo obciążającego akumulator poboru prądu. Jeśli chcesz zastosować taką zworkę w miejsce przekaźnika 103 to tylko na sam czas rozruchu silnika bo inaczej świece żarowe będą narażone na spalenie.
Przekaźników nie trzeba kupować nowych. Stare zazwyczaj wymagają okresowego przeszlifowania w nich pilniczkiem nóżek aby miały dobrą przewodność prądową. W niewielu przypadkach przekaźnik wymaga zdjęcia jego obudowy i poprawienia lutownicą lutów na jego płytce drukowanej. Wymianie podlegają tylko te ze spaloną cewką.
Lokalizacja przekaźnika świec zarowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Lokalizacja przekaźnika świec zarowych
I ta "zwora" tyczy sie przekaznikow 103 i 109 ? Jesli mozesz powiedziec jeszcze to w jakie miejsce to wpiac ? W jakie numery ?Sztomel pisze:Najlepiej wozić ze sobą dwa kawałki izolowanego drutu miedzianego grubego ze spłaszczonymi końcówkami aby w każdej chwili można je było zastosować jako zworkę łączącą gniazda prądowe w miejsce wyjętego przekaźnika 109. Po zakończonej jeździe należy zworkę wyjąć by nie było dodatkowo obciążającego akumulator poboru prądu. Jeśli chcesz zastosować taką zworkę w miejsce przekaźnika 103 to tylko na sam czas rozruchu silnika bo inaczej świece żarowe będą narażone na spalenie.
Przekaźników nie trzeba kupować nowych. Stare zazwyczaj wymagają okresowego przeszlifowania w nich pilniczkiem nóżek aby miały dobrą przewodność prądową. W niewielu przypadkach przekaźnik wymaga zdjęcia jego obudowy i poprawienia lutownicą lutów na jego płytce drukowanej. Wymianie podlegają tylko te ze spaloną cewką.
Lokalizacja przekaźnika świec zarowych
Na obudowie przekaźnika 103 i 109 jest zazwyczaj rozrysowany jego schemat. Chodzi o nóżki oznaczone numerem 30 i 87 (to są piny prądowe). Musisz zworką połączyć te właśnie dwa gniazda w gnieździe przekaźnika gdzie wchodzą te właśnie nóżki przekaźnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości