Strona 4 z 6

: ndz mar 29, 2009 21:56
autor: art8005
panowie chyba mam takie kolo 037 105 273 c stan idealny , ogloszenie dalem w dziale sprzedam i namiary na siebie

: pn mar 30, 2009 09:47
autor: wtct
PvD pisze:a czy takie sprzęgło(dwumas+srzęgło)od AFN(passat) podchodzi w miejsce seryjnego dwumas w AHF czy czymś sie różnią i trzeba cos kombinować?
Panowie, wystarczy sprawdzić w ETKA i już wszystko jasne. Koło zamachowe w AFN jest takie same jak w ALH, AHF, ASV, AGR nr 038 105 264 J - 225mm.
W ABF, 1Z, AHU, ALE jest inne koło nr 028 105 269 B - 228mm. Natomiast wały korbowe te silniki mająidentyczne czyli nr 028 105 101 L.

Wnioskuję z tego, że z 1Z koło pasuje do AFN, bo mają te same wały korbowe. Tylko widocznie jest za słabe. To w takim przypadku jeżeli koło AFN jest takie samo jak ALH,... to z 1Z też musi pasować.

: pn mar 30, 2009 12:14
autor: ksionc
panowie nie róbmy zamieszania :wink:

zamach z silnika 1Z nadaje się idealnie np. pod tarczę z silnika VR6 ponieważ mają taką samą średnicę.
Moim zdaniem jest to najmocniejszy seryjny zestaw jaki można złożyć.
Powtarzam seryjny, bo można dać graty do Radzikowskiego i mieć na prawdę mocne cacko.
Sam ujeżdżam taki zestaw w silniku ALH, 340Nm znosi bez szemrania :grin:
Na takim zestawie jeździł też golf aw69 z niutonem w okolicach 400.

Dlaczego akurat koło od 1Z, ponieważ chyba najłatwiej je znaleźć na szrotach.
W końcu tych tdi jeździ nieporównywalnie więcej niż ABF`ów.

Jedno "ale", słyszałem opinie, że koło zamachowe we wzdłużnym motorze (np audi) 1Z jest inne niż z poprzecznego.
Nie wiem ile w tym prawdy, kolega miał taki przypadek ale może poprostu ktoś mu sprzedał nie te koło co trzeba.
Nie chcę robić zamieszania, tak tylko opisałem przypadek.
Dla świętego spokoju lepiej szabrować golfa z 1Z`em :jezor:

Tak jak już pisano, przy wymianie potrzebne są nowe śruby do koła zamachowego bo te od dwumasy nie podejdą.

Kto idzie w moc radzę poczynić ten krok, mnie graty kosztowały ok 800zł.
Kto nie planuje modzić może kupić sobie nowy dwumas i śmigać (myślę, że 150tyś wytrzyma).

: śr gru 09, 2009 15:29
autor: sebastian1901
witam a jaki jest cel zabielania koła od 1Z ? nie może zostać ori ?

: śr gru 09, 2009 19:05
autor: marcuso86
Jeśli masz zamach wytarty od tarczy tzn ze jest nie równy wtedy trzeba przetoczyć, jeśli jest równy to tylko wystarczy przeczyścić papierem i można zakładać.

: śr gru 09, 2009 19:25
autor: mesjonarz
Kolego....tydzień temu też walneło Mi koło dwumasowe i zastapiłem Je zwykłym sprzęgłem z jescze zwyklejszą jednomasówką a za cały zamiennik nowy zapłaciłem 600zł.....i śmiga bezproblemowo......

: śr gru 09, 2009 20:27
autor: davidson6
a gdzie kupiles ten zamiennik

: czw gru 10, 2009 10:14
autor: MARIUSZ45
Witam ,a jaka używka, chodzi mi o jedno mas do ATD ,101 kM . Pozdr

: czw gru 10, 2009 20:18
autor: mesjonarz
w sklepie jest to zamiennik firmy LUK która wymyśliła taki zamiennik i cena.....600zł a nie 1500...

: sob gru 12, 2009 10:36
autor: MARIUSZ45
http://www.qh.com.pl/dodatki/4_in_1.pdf
Co sądzicie o????????????

: wt mar 09, 2010 11:38
autor: pawelekk22
panowie ja w swoim AHF wymienilem dwumas na jednomasa LUKa i sprzeglo sachsa bodajrze. zaplacilem za komplet 1200 zl i mam wirusa w golfie 139 km i 336 Nm http://www.goodhope.pl/b/AHF_ZEST.jpg

i smiga to bez problemu, sprzeglo sie nie slizga poki co

: wt mar 09, 2010 17:51
autor: marcuso86
336nm przy 2100 rpm - całe szczęście że nie masz juz dwumasa bo i tak jego dni by były policzone :bajer:

: wt mar 09, 2010 18:32
autor: pawelekk22
no wlasnie ze wzgledu na to ze nie mam dwumasa poprosilem o taki moment zeby mi sie zbieral z dolu juz :>