Hz pisze:1Z pali około 4,0-4,2 przy prędkości 90km/h i z tym się zgodzę
nawet w afnie da się taki spalanie osiągnąć. Tylko trzeba nieźle zamulać.
Hz pisze:O TDi trzeba dbać a on będzie dbał abyś dojechał z PUNKTU A do PUNKTU B... Tzn Nie gazować go powyżej 2,5 tyś na zimnym silnik, nie gasić auta po ostrej jeździ odczekać od 30sek do 1 min nie zbawi Cię a na pewno olej z Turbiny zejdzie i się nie zapiecze...
pozatym HZ nie chodzi o to żeby go na zimnym powyżej 2,5k nie kręcić, ale nie butować czyli nie jeździć na zbyt dużym doładowaniu.
A co do turbiny to nie do końca o to chodzi, po prostu turbina musi wyhamować i się ochłodzić, a jak wyłączysz silnik to przestaniesz ją smarować.
A co do jazdy po autostradzie, to ja staram się go za bardzo nie gonić, jakieś 130-140 jadę zawsze, bo powyżej tego już są za wysokie obroty i zaczyna wpierdzielać za dużo.
AFN ma krótszą 5kę niż 1Z i wy macie niższe obroty przy wyższych prędkościach.
[ Dodano: 20 Mar 2008 09:30 ]
ja jak jeźdzę szybko to cały czas patrzę na temperaturę oleju i staram się 90 stopni nie przekraczać, raz jaz mu w ciepły dzień pocisłem i pod górkę leciałem na maksymalnym booście to 100 stopni miałem. Dwa wiem co mam, olej też porządny, ale trzeba mieć w głowie, żeby tak jeździć.
Więc Ci wariaci, bo jadą 150km z obrotomierzem na czerwonym polu to po prostu wariaci. Auto można tak zażynać, ale jak się ma możliwość monitorowania postawowych parametrów pracy silnika, tj. temperatura oleju, doładowanie, wtedy można na czas zareagować jak się coś będzie dziać.