turbo uszkodzone?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr paź 31, 2007 08:41

Dario84 pisze:Nie znam sie az tak ale chyba nastawnikiem nie da sie az tak podniesc dawki, poza tym z logow wynika ze mapy dawki zostaly zmienione, i to jest przyczyna przeladowania. Musial bys zobaczyc jaka dawke masz na wolnych, jesli jest ok to na pewno wina bedzie zle zrobiony program.
Sztanga ma zajebista regulacje. 4 obroty czasem wystarcza by doladowanie ledwo powyzej 3 tys zaczynalo lapac jak przeddtem przy 2000 miala OB. Ale problem w tym ze regulacja sztanga celem zmiejszenia boostow i przeladowan ma jedna wade. Powoduje narastanie turbo dziury.
I teraz lepiej klienta wyslac z autem ktore ma ciag dopiero od 2500 ale za to prawidlowo turbina sie zachowuje.
Czy moze lepiej pobawic sie z paliwem i zrobic ciag od 1900?
Z moich obserwacji np dosc duza czesc AWX ma problem z kontrolowaniem cisnien na wysokich obrotach przy pelnej *#cenzura#* :) i wlasnie tam trzeba czasem sie nagimnastykowac paliwem i regulacja by byla moc ale bezpieczna dla turbiny.

U Ciebie jesli 2-3 rozkrecenia sztangi nic nie dadza to masz napewno problem mechaniczny. Bo nawet spierdzielony soft nie da Ci tyle pary by turbo rozkrecac w nieskonczonosc na rozkreconej sztandze.....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr paź 31, 2007 08:52

Rob ale przeciez w czesci goracej turbiny jest ogranicznik ktory nie pozwoli sztandze opasc powyzej jakiejs granicy, wiec jak to jest z tymi 4 obrotami ?

U mnie jak czyscilem turbo zauwazylem ze 2 obroty mozna zrobic sztanga, pozniej opiera sie o ogranicznik i dalsze rozkrecanie sztangi powoduje tylko wieksze napiecie sprezyny w gruszce.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr paź 31, 2007 09:28

Dario84 pisze:Rob ale przeciez w czesci goracej turbiny jest ogranicznik ktory nie pozwoli sztandze opasc powyzej jakiejs granicy, wiec jak to jest z tymi 4 obrotami ?

U mnie jak czyscilem turbo zauwazylem ze 2 obroty mozna zrobic sztanga, pozniej opiera sie o ogranicznik i dalsze rozkrecanie sztangi powoduje tylko wieksze napiecie sprezyny w gruszce.
Tak ale tez mniej podniesie sztange na zalaczonym podcisnieniu.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr paź 31, 2007 10:41

rob555 pisze:Ale problem w tym ze regulacja sztanga celem zmiejszenia boostow i przeladowan ma jedna wade. Powoduje narastanie turbo dziury.
Zgadzam się. Jak za dużo wydłużyłem sztangę to już nie ciągnął od 1800-1900 tylko od 2100-2200. Więc ustawienie sztangi musi być kompromisem pomiędzy overboostem i turbodziurą, jeśli nie ma możliwości poprawienia softu.

[ Dodano: 31 Paź 2007 09:46 ]
Dario84 pisze:Watpie zeby dalo cos wydluzenie sztangi, po pierwsze kierownice opra sie o ogranicznik w turbinie, wiec nie ma sensu krecic duzo, po 2 tak jak pisze rob555 jest ustawiona bardzo suza dawka i nawet pelne otwarcie kierownic nie spowoduje obnizenia cisnienia, jest za duza dynamika spalin.
Za duża dynamika spalin może spowodować spory overboost przy około 2000-2500, ale nie powinna mieć dużego znaczenia przy uzyskaniu zadanego ciśnienia przy około 3000 obrotach. A jeśli po wydłużeniu sztangi dalej będzie pompowało za dużo i jeśli wtedy będzie się opierać o ogranicznik to źle jest ustawiony ogranicznik.
Po odpięciu wężyka z gruszki przy prawidłowo ustawionej sztandze i ograniczniku, auto ma się zachowywać jakby nie było turbiny.

[ Dodano: 31 Paź 2007 09:50 ]
Dario84 pisze:U mnie jak czyscilem turbo zauwazylem ze 2 obroty mozna zrobic sztanga, pozniej opiera sie o ogranicznik i dalsze rozkrecanie sztangi powoduje tylko wieksze napiecie sprezyny w gruszce.
I dalej było przeładowanie? Więc może ogranicznik jest źle ustawiony.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 31, 2007 12:37

ale z tego co wyczytałem kolega miał regenerowane turbo więc może ma nie wyregulowane cięgno

to jest naprawdę 15 minut roboty :bigok:



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr paź 31, 2007 12:58

cowboy pisze:ale z tego co wyczytałem kolega miał regenerowane turbo więc może ma nie wyregulowane cięgno

to jest naprawdę 15 minut roboty :bigok:
turbiniarze właśnie z obawy o laga bądź przeładowanie nie ruszają sztangi przy regeneracji...sztangą sie bawi dopiero przy strojeniu większych turbin, bądź jak Robert pisze gdy turbo upuszcza na wyższych prędkościach obrotowych..tutaj ewidentnie mamy do czynienia z dużym ładunkiem paliwa i nie zmienionym doładowaniem w sofcie - powoduje to iż turbo na siłę próbuje wyhamować dużą ilość gazów ale mimowolnie nie jest w stanie wyregulować ciśnienia...jest to typowe w softach by allegro

przerabiałem to ostatnio w A4 AFN z gotowcem w sterowniku


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
agnesmarcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: agnesmarcin » śr paź 31, 2007 13:15

mirass pisze:tutaj ewidentnie mamy do czynienia z dużym ładunkiem paliwa i nie zmienionym doładowaniem w sofcie
co do paliwa to sie zgodze bo mi pompiarz zwiekszal tak jak pisalem wczesniej a co do softu to jak on mogl sie zmienic. pol roku na nim smigalem i wszystko bylo ok. nic kompletnie nie bylo ruszane jak mi sie zaczelo piprz.....c auto. dzisiaj wyczailem dziyre w dolocie przy samym intercoolerze. wymienie lacznik na nowy i umowimy sie mirras? podjechal bym do ciebie. zreszta napisze ci na pw jeszcze



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr paź 31, 2007 14:12

Grzesko po pierwsze w turbinie nie masz regulacji ogranicznika skrajnego dolnego polozenia sztangi tylko jest regulacja gornego polozenia sztangi. Po drugie sprobuj sobie odlaczyc podcisnienie i zrob test dynamiczny z pedalem w podlodze, zaloze sie ze bedziesz mial jakies cisnienie w kolektorze dolotowym.

Miraas moim zdaniem ma racje tutja chodzi o duzy ladunek spalin i turbina nawet przy otwartych na max kierownicach nie jest w stanie ustawic nizej cisnienia.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr paź 31, 2007 16:42

Dario84 pisze:Po drugie sprobuj sobie odlaczyc podcisnienie i zrob test dynamiczny z pedalem w podlodze
No właśnie kiedyś mi się zawór przyciął i nie pomagało ponowne odpalenie auta i jeździł jak zwykły klekot. Poza tym kiedyś próbowałem się przejechać z odłączonym wężykiem i to samo jakby nie było turbiny. Nie mówię że ciśnienie będzie takie jak atmosferyczne, ale autojedzie jak diesel bez turbo.
Dynamika spalin napewno ma tu znaczenie, ale mi po wgraniu programu zmienił się współczynnik wypełnienia z 60 na 65%, czyli większa dynamika spowodowała większe doładowanie, które przez te 5% zostało zmniejszone do zadanego. Ale nie spowodowała tego że elektronika nie mogła sobie z doładowaniem poradzić. Po regulacji sztangi , aby nie było zbyt dużych overboostów (3 obroty wydłużyłem cięgno) współczynnik spadł do 55% przy max bucie i nie ma overboostów.
agnesmarcin pisze:pol roku na nim smigalem i wszystko bylo ok. nic kompletnie nie bylo ruszane jak mi sie zaczelo piprz.....c auto
A z tej wypowiedzi z kolei wynika że to nie jest problem softu, tylko się kierownice w turbinie zacierają.

[ Dodano: 31 Paź 2007 15:42 ]
No i wydłużył kolega cięgno?


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr paź 31, 2007 18:35

Grześko pisze:Poza tym kiedyś próbowałem się przejechać z odłączonym wężykiem i to samo jakby nie było turbiny. Nie mówię że ciśnienie będzie takie jak atmosferyczne, ale autojedzie jak diesel bez turbo.
A mierzyles wtedy cisnienie ? Ja kiedys zrobilem taki test jeszcze na ori programie, odlaczylem ten wezyk z butem w podlodze turbina bardzo ciezko sie wkrecala, osiagnela 0,7 albo 0,8 bara ale dopiero przy 3000 albo 3500obr. Moze to powolne wkrecanie powoduje wrazenie jakby turbo wogole nie dzialalo.

Ja przed chwila odkrecilem 2 pelne obroty i cisnienie absolutnie nic sie nie zmienilo, dalej jest 1,4 bara. Takze wnioskuje z tego ze program jest zle napisany, po pierwsze za duzo paliwa, jest podlane na max, po drugie mapa turbiny chyba wogole nie jest ruszona tak jak u kolegi.
Grześko pisze:pol roku na nim smigalem i wszystko bylo ok. nic kompletnie nie bylo ruszane jak mi sie zaczelo piprz.....c auto



A z tej wypowiedzi z kolei wynika że to nie jest problem softu, tylko się kierownice w turbinie zacierają.
Z logow wynika ze soft w tym samochodzie jest zmieniony bo nastawnikiem chyba nie da sie az tak podniesc dawki paliwa, chyba ze sie da ale tego juz nie wiem.
Ostatnio zmieniony śr paź 31, 2007 18:35 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr paź 31, 2007 19:01

Dario84 pisze:Ja przed chwila odkrecilem 2 pelne obroty i cisnienie absolutnie nic sie nie zmienilo, dalej jest 1,4 bara. Takze wnioskuje z tego ze program jest zle napisany, po pierwsze za duzo paliwa, jest podlane na max, po drugie mapa turbiny chyba wogole nie jest ruszona tak jak u kolegi.
Ale u Ciebie też łapie tryb awaryjny?
A jak zmienił się współczynnik wypełnienia gdy wydłużyłeś cięgno o 2 obroty względem tego co było przed?

[ Dodano: 31 Paź 2007 18:17 ]
Czekaj czekaj odnalazłem Twój temat i problemy miałeś identyczne, czyli zbyt duże ładowanie, a po wyczyszczeniu kierownic doładowanie było dobre?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30

Zrobiłeś program, że pompuje Ci 1,4?

[ Dodano: 31 Paź 2007 18:18 ]
O i tu też
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1369280
:helm:

[ Dodano: 31 Paź 2007 18:21 ]
Dario84 pisze:po drugie mapa turbiny chyba wogole nie jest ruszona tak jak u kolegi.
Kiedyś na forum widziałem już logi na których ciśnienie wymagane było jak w ori programie, a turbo pompowało 1,2 i nie łapało awarii i tę wartość ładnie trzymało od 2000 do 4000 obr. :helm:

[ Dodano: 31 Paź 2007 18:23 ]
Wynika z tego że jak wchodzi w awarię to jest " nie OK" a jak nie wchodzi w awarię to jest OK mimo różnych wskazań wymaganych i rzeczywistych.
Ostatnio zmieniony śr paź 31, 2007 19:25 przez Grześko, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr paź 31, 2007 20:19

Hehe widze ze przewertowales forum :). Wyczyscilem turbine, i na ori programie w tej chwili wszystko jest oki (wczesniej nawet na ori lapal notlaufy), natomiast na wirusie trzyma 1,4 bara i lapie notlauf, w zaden sposob nie da sie sciagnac tego cisnienia, nawet jak odlacze wezyk z gruchy. Nie wiem jak sie zmienil wspolczynnik ale podejrzewam ze teraz dalej bedzie ok 95 % bo widze ze nie reguluje N75 po wskazniku Boost.

Pewnie program jest zwalony, musze miec opinie specjalistow ktorzy mi przejrza mapy i wtedy bede dalej myslal co z tym.

Inna sprawa ze na ori programi WinOls rozpoznaje 55 map, natomiast na wirusie 88 8-[

O co chodzi ??


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr paź 31, 2007 20:22

Może jeszcze kierownice nie chodzą jak trzeba? Rozruszałeś tyle że na ori wystarczyło a na program może być za mało.
Wrzuć w swoim temacie logi obejrzymy co się dzieje na programie.

[ Dodano: 31 Paź 2007 19:24 ]
Przecież ja też mam ori turbinę i program i takich cyrków nie mam
Ostatnio zmieniony śr paź 31, 2007 20:24 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr paź 31, 2007 20:32

[ Dodano: 31 Paź 2007 18:21 ]
Dario84 pisze:po drugie mapa turbiny chyba wogole nie jest ruszona tak jak u kolegi.
Kiedyś na forum widziałem już logi na których ciśnienie wymagane było jak w ori programie, a turbo pompowało 1,2 i nie łapało awarii i tę wartość ładnie trzymało od 2000 do 4000 obr. :helm:

[

a ja z turbo AWXa obecnie pompuje 1,6 bara i nic sie nie dzieje - jest to wyjątek od reguły bo każdemu turbo rozkłada sie przy 1,5 bara

zauważ, że jego turbo jest po przeglądzie i dalej kino sie dzieje - ja wiem że mechanika podstawą i sam tak uważam ale już to przerabiałem jak pisałem wyżej.
ciężko niektórym w tym wątku wytłumaczyć że trzeba zobaczyć w tego "gotowca" - ciśnienie zależy od wielu czynników....


www.vagtune.pl tel. 502730289

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 55 gości