TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kosiors
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 18:55
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Kosiors » wt kwie 07, 2009 19:14

mój golfik nie równo odpala ????? świece są ok. ....... ale kiedy podciągne przyspieszacz to jest ok ???? moje pytanie Czy przyspieszacza uzywamy cały rok bo mam sprzeczne informacje prosze o pomoc a przebieg to 300.000 ale jest ok.


stach

Dewude
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 18:32
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Dewude » pn maja 11, 2009 07:36

Drodzy koledzy i koleżanki (jeśli takowe są).
Mam problem z zapalanie mianowicie:
czasem podejde i zapala mi za 1 razem, a czasem musze kręcić i kręcić i silnik tak startuje , przygasa tak szarpie powiedzmy.
Czy to moze być wina akumulatora?? jeśli nie to czego?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob paź 10, 2009 16:22

Witam, ponieważ temat jest obszerny warto skorzystać z szukajki, żeby to zrobić, posłóżcie się tym przykładem: http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl zamiast N109 wpisuje się szukane wyrażenie.
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 16:25 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



george tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob maja 12, 2007 23:36
Lokalizacja: Łódż

Post autor: george tdi » śr paź 21, 2009 20:16

A może mała podpowiedź w którym miejscu namierzyć fabr alarm i jak go zneutralizować.Pomocne by to było aby jakiś szpenio nie wymyślił aby płacić za przeróbkę całej instalacji.Serdeczne dzięki damcio 151 za pierwszy trop i pozdrawiam


george tdi

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw paź 22, 2009 09:17

george tdi, http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 24&start=0



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 20, 2009 01:00

O tym na pompie, w tym żelazie do którego przykręcone są wtryski, odcina on paliwo umożliwając zgaszenie silnika.

Jeśli masz kompresję, świece grzeją i paliwo jest podawane na wtryski to musi zagadać, możesz na chama podpiąć kabelek od plusa pod elektrozawór, jakby nie było na nim zasilania i doraźnie powinno pomóc, tylko, że wtedy nie zgasisz silnika normalnie.
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 01:02 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz gru 20, 2009 18:49

Dzisiaj rano wielki dzień. Klekot odpalił. aku naładowane z domu, profilaktycznie zagotowałem wody, starter w dolot. Gorącą wodą po wtryskach i pompie i odpalił bez jakiś większych problemów. Zalałem dzisiaj do pełna Diesel Ultimate. Zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście. Zobaczymy co mi jutro rano powie:) Na razie dziękuję za pomoc. Po świętach lub jeszcze przed profilaktycznie zmienię świece i filtr paliwa.

[ Dodano: 20 Gru 2009 17:50 ]
Aha po odpaleniu dym wydawał się siwy. Czyli kąt wrtysku o regulacji?

Czy 150-180 za regulację to dużo? tule mi w 3city zaśpiewała jedna firma.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn gru 21, 2009 01:28

troche duzo



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn gru 21, 2009 09:33

Po ponownym przejrzeniu tego tematu stwierdzam, że mam jakieś walnięte świece. Dzisiaj przystąpiłem do odpalania. W trakcie kręcenia rozrusznikiem palił ale nie na wszystkie gary. Chyba na 2, i to palił ładnie ale tylko na 2. Trochę za mało aby traktora odpalić. Będę wymieniał świecę i zdam relację.

Zapodałem mu starter i poszedł.



xsiondz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr gru 03, 2008 12:11
Lokalizacja: Toruń

Post autor: xsiondz » pn gru 21, 2009 11:13

Witam

Chciałbym podpiąć się pod temat.
Mam Sharana (1998) z silnikiem 110 KM TDI oczywiście. Samochód jak jest ciepło na dworze (powiedzmy do -5) pali bez najmniejszego problemu. Świece sprawdzone (jakieś 3 tyg temu). Przedwczoraj (-15 na dworze) zaskoczył mnie jednak bardzo niemiło. Otóż - samochód stał 2 dni nie ruszany. Wszedłem, przekręciłem kluczyk i usłyszałem dziwne piszczenie coś w rodzaju "piii, pii, pii" :) Odczekałem aż nagrzeją się świece (ciągle z tym dziwnym pikaniem) potem procedurę powtórzyłem jeszcze raz. Silnik zaczął kręcić ale nie chciał złapać. Nie dodawałem gazu (bo w ks. serwisowej stoi jak byk- "nie dodawać gazu przy odpalaniu). Po 5 krotnej kolejnej próbie odpalania akumulator już zaczynał słabnąć wiec w akcie desperacji zacząłem wciskać pedał gazu i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął łapać ale po chwili gasł. Po kilku razach (z depaniem gazu) w końcu odpalił. Trząsł się jakieś 10-15 sek po czym się uspokoił. Kolejne odpalenie (jeszcze na idealnie zimnym silniku - od pierwszego kopa bez problemu).

1) świece sprawdzone
2) kompresja sprawdzona
3) filtr paliwa i powietrza wymieniony jakieś 2 tyg temu
4) paliwo (zimowe) Statoil - zbiornik zatankowany w ok 80%
5) akumulator sprawny (alternator też)

Moja sugestia. Samochód zachowuje się tak jakby nie miał (nie dostawał) paliwa (może stąd to pikanie?). Jakieś sugestie? Za co zabrać się najpierw?

Pozdr. serdecznie


Sharan 1,9 TDI (1998 (110 KM)
Passat B4 1,9 TDI 1996
Golf III 1,9 TDI 1996 Vario
...:: XSIONDZ ::....
Jak każdy facet mam napęd jądrowy

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn gru 21, 2009 11:15

napięcie na świecach się pojawia ?



xsiondz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr gru 03, 2008 12:11
Lokalizacja: Toruń

Post autor: xsiondz » pn gru 21, 2009 11:19

Jak pisałem: świece sprawdzone - napięcie też (wszystko OK) - od tej strony przynajmniej.


Sharan 1,9 TDI (1998 (110 KM)
Passat B4 1,9 TDI 1996
Golf III 1,9 TDI 1996 Vario
...:: XSIONDZ ::....
Jak każdy facet mam napęd jądrowy

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn gru 21, 2009 11:23

załóż zaworek jednokierunkowy/zwrotny na przewód paliwowy ... wykluczysz cofanie się paliwa



ejozwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt paź 16, 2009 11:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: ejozwa » pn gru 21, 2009 12:58

xsiondz pisze:Witam

Chciałbym podpiąć się pod temat.
Mam Sharana (1998) z silnikiem 110 KM TDI oczywiście. Samochód jak jest ciepło na dworze (powiedzmy do -5) pali bez najmniejszego problemu. Świece sprawdzone (jakieś 3 tyg temu). Przedwczoraj (-15 na dworze) zaskoczył mnie jednak bardzo niemiło. Otóż - samochód stał 2 dni nie ruszany. Wszedłem, przekręciłem kluczyk i usłyszałem dziwne piszczenie coś w rodzaju "piii, pii, pii" :) Odczekałem aż nagrzeją się świece (ciągle z tym dziwnym pikaniem) potem procedurę powtórzyłem jeszcze raz. Silnik zaczął kręcić ale nie chciał złapać. Nie dodawałem gazu (bo w ks. serwisowej stoi jak byk- "nie dodawać gazu przy odpalaniu). Po 5 krotnej kolejnej próbie odpalania akumulator już zaczynał słabnąć wiec w akcie desperacji zacząłem wciskać pedał gazu i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął łapać ale po chwili gasł. Po kilku razach (z depaniem gazu) w końcu odpalił. Trząsł się jakieś 10-15 sek po czym się uspokoił. Kolejne odpalenie (jeszcze na idealnie zimnym silniku - od pierwszego kopa bez problemu).

1) świece sprawdzone
2) kompresja sprawdzona
3) filtr paliwa i powietrza wymieniony jakieś 2 tyg temu
4) paliwo (zimowe) Statoil - zbiornik zatankowany w ok 80%
5) akumulator sprawny (alternator też)

Moja sugestia. Samochód zachowuje się tak jakby nie miał (nie dostawał) paliwa (może stąd to pikanie?). Jakieś sugestie? Za co zabrać się najpierw?

Pozdr. serdecznie

Ten sam problem jak kolega tylko ze golf iv 90km, nie weim co jest, wieczorem stawiam o 21 na mrozie -15 i ponizej 8 - 9 rano samochod nie chce zapalic tylko z gazem w podlodze i pod dlugim kreceniu samochod odpala i walnie dymem szaro siwym i troche go potrzesie i jest oki, a moge go zaraz zgasic zimego i odpali od strzała. jak temp -1 lub -5 terz pali od strzała ????
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 12:59 przez ejozwa, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości