EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw paź 01, 2009 14:34

chesterx pisze:ogólnie przeczyściłem tez zawór n70 i wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe
na vagu jakieś błędy wyskakują CI ?
tylko przeładowanie.... na vagu.



chesterx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:39
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: chesterx » czw paź 01, 2009 15:23

dark972 pisze:
chesterx pisze:ogólnie przeczyściłem tez zawór n70 i wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe
na vagu jakieś błędy wyskakują CI ?
tylko przeładowanie.... na vagu.

podaj dokładne kody cały błąd z vag


a odnośnie tematu EGR out odcinał już ktoś w MK4 PD ? 115 km po wirusie? :) jak to się ma i czy nie będzie błędu wywalac:P?
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 15:33 przez chesterx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 15:34

dark972 pisze:Ruch sztangi jest połaczony bezpośrednio z łopatkami turbiny / tak ?
dokładnie tak a skoro piszesz, że sztanga i śruba kontrująca jest skancerowana to już wiesz jak wyglądało czyszczenie Twojej turbiny przez tego majstra - siłowo ją tylko rozruszał i pomogło na jakiś czas tylko - zrobił Cię w balona.


Obrazek

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw paź 01, 2009 15:58

Sztomel pisze: zrobił Cię w balona
przykre ,ale chyba prawdziwe. :(
Być może też sztanga nie chciała iśc do góry i ją szarpał....bo rzeczywiście umiejscowiona jest superrr :grrr:
Tu zdjęcie robione przed chwilą :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9de ... 148e7.html

Co tu mozna przesamowrać WD40?
Czy jednak rozbierać gruchę j/w opisane?
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 16:09 przez dark972, łącznie zmieniany 2 razy.



chesterx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:39
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: chesterx » czw paź 01, 2009 16:23

chwila to jest zdjęcie od spodu ? bo ja wchodziłem do kanału zdejmowalem osłone plastikową i tam jest ta grucha odkręciłem ją jest tam zabezpieczeni taki mały księzyc:P który cięzko wyjąć i założyc:) jak wyjmiesz pryskasz zeby do tej gruchy wpadlo WD40 i czekasz pozniej ruszasz tym i psiukasz az do efektu żeby delkiatnie palcem sie ruszała inaczej wymiana ...

EDIT: no te zdjęcie jest troche dziwne co do tego zdejmowania po co cała turbinę demontować? ja zdjąłem tą gruchę i założyłem i działa:)
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 16:44 przez chesterx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 16:28

dark972Gruchy w żadnym wypadku nie demontuj tylko turbinę wraz z kolektorem wydechowym a tym WD40 popsikaj nakrętki śrub kolektora bo będą zapieczone.
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 17:10 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

chesterx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:39
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: chesterx » czw paź 01, 2009 16:47

tu jest pokazane jak zdjąć tą gruchę a zrobisz jak uważasz :)

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 51f75cf3a2

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=173920

EDIT: skoro ma od golf 5 turbine to nic nie oznacza widze aby ze lepiej ze zdjęciem wystarczy odkręcić górną nakrętkę aby nie ruszaj tej dolnej!! chyba że załadował Cie mechanik i Coś tu pozmieniał
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 16:56 przez chesterx, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 16:54

chesterx, przecież widać na jego fotce, że ma inną sztangę więc co mu podsyłasz fotki starej sztangi,
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 17:11 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

chesterx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:39
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: chesterx » czw paź 01, 2009 16:58

Sztomel, pokazuje jak powinno być oryginalnie w golf 4 a to nic nie zmienia ze ma od 5 to samo się psuje:)



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw paź 01, 2009 17:06

dark972 zdejmuj turbine i ja sam wyczysc wtedy pewnosc ze byla czyszczona bo ewidentnie ktos cie wyrolowal z czyszczeniem, przydaloby sie sprawdzic w jakim stanie masz przytkany katalizator to tez b.wazne bo caly syf sie na nim osadza i w pewnym stopniu blokuje swobodny przeplyw spalin, ja u siebie go zlikwidowalem



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 17:17

turbina różni się od tych tradycyjnych Garreta bo to jest turbo KKK i dlatego taka a nie inna sztanga ale już na fotce widać, że na wyłączonym silniku sztanga jest wciągnięta czyli łopatki zapieczone w pozycji większego doładowania, bez rozbiórki i czyszczenia się nie obejdzie.

[ Dodano: 01 Paź 2009 17:19 ]
spójrzcie na różnicę w położeniu dźwigni turbiny z fotką dark972 a tą :
http://moto.allegro.pl/item747279754_tu ... _bora.html


Obrazek

chesterx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:39
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: chesterx » czw paź 01, 2009 17:28

Sztomel, może i masz rację mi też tak mówili a jednak odkrecenie 2 -3 śrubek i sprawdzenie czy gruszka działa nie zaszkodzi? jest tak ustawiona ze wszystko do niej leci i mogła przyrdzewieć i się zabrudzić zdejmie gruszkę i porusza sztangą to będzie wiedział czy tylko gruszka czy nie :) chyba mniej roboty jest z gruszka niż czyścić all chociaż to też kiedyś będzie musiał zrobić dark972, masz tam wcześniej linki jak wyczyścić turbinę. Osobiście bym spróbował sprwadzić gruszkę szczególnie że u niego łatwiej ją wyjąć:)



Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw paź 01, 2009 17:49

Dziękuję za liczną pomoc. Właśnie sie dowiedziałem ,że nie mam Garreta tylko KKK.
Jutro odkręcę tą gruchę i zobaczę. Jednak myslę ,że to będzie lipa z turbiną a mechanik dostanie wpie...ol / przepraszam.

Jakieś uszczelki po czyszczeniu turbiny będą potrzebne?

Na linku poniżej jest strzałką czerwoną zaznaczone... czyli jak ta nakrętka będzie niżej, to
są mniejsze sznase na przeładowanie czy nie. Oryginalnie wiadac że ustawienia były inne, więc majster cos kombinował. Prosze o jakies sugestie.

Link: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/579 ... dde47.html
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 18:58 przez dark972, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw paź 01, 2009 19:35

Do tych co zaslepili EGR zaslepiajac kolektor wydechowy.
Tez wam troche cyka przy przyspieszaniu? Taki efekt jest jak np kolektor wydechowy jest dziurawy albo jakas szpilka nie dokrecona.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości