Strona 27 z 46

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 10:36
autor: Maślak
pierwsze zdjęcie jest TD a drugie TDI

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 13:48
autor: DaroD
Lepsze jest to 2. Duzo ludzi z aaz-tami zeby pozbyc sie problemu zwiazanych z kolem na wale zmienialo wal korbowy na ten z tdi.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 15:14
autor: pawelnrg
wszystko ładnie pięknie tylko ze jak pytam o cześć do 1z to dają mi to 1!!!

zwróć uwagę ze ten klinik nie jest ruchomy jak na załączonym przez ciebie - górny fragment - obrazka tylko jest integralna częścią jak na dolnym.


wiec czy możliwe aby w silnikach 1z występowały 2 typy tych kółek ??? zresztą kilka postów z tego tematu na to by wskazywało

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 15:36
autor: piori
pawelnrg, jeśli masz na myśli rysunek wrzucony przeze mnie, to na górze jest wał z benzyniaka (patrz opis po prawej) i tam klin jest osobny wkładany w wycięcie na czopie wału. W dieslach są zintegrowane z kołem.
Sprzedawca w sklepie ma jakiś katalog, program czy mówi tak bo tak mu się wydaje?

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 16:53
autor: pawelnrg
ma katalog... i pyta z klinikiem czy ze ścięciem :grrr: ej to już 2 sklep... bo do 1-wszego mam zakazany wstęp ;)

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 17:18
autor: DaroD
Cos tam w twoich stronach to widze ze ludzie na niewlasciwych stanowiskach pracuja. Co za jelenie :rotfl:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 17:25
autor: pawelnrg
zaczynam się zastanawiać ze może dlatego mi się rozleciało ze zostało zamontowane kółko z klinikiem do walu ze ścięciem... :? (zaczynam się serio zastanawiać)

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 17:35
autor: DaroD
pawelnrg pisze:zaczynam się zastanawiać ze może dlatego mi się rozleciało ze zostało zamontowane kółko z klinikiem do walu ze ścięciem... :? (zaczynam się serio zastanawiać)
Raczej malo prawdopodobne. To ze w AAZ dosc czesto sie to zdazalo to nie wykluczone ze w 1z tez sie moglo zdazyc wprawdzie raz spotkalem sie z podobna sytuacja ale tam byla wina zlego dokrecenia kola po wymianie simeringu na wale :panna: Gosciu sie zdziwil

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 17:50
autor: pawelnrg
to czeka mnie zakup tej cholernej zębatki jeszcze :(
a może ktoś chce się zamienić zębatkami ??

edit:
a może ja mam wal od TD? ok nie zamieniam się będę miał 2 od wszelkiego przypadku.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 18:02
autor: DaroD
To jak już bys kupowal takie kolko to wybierz marki SWAG albo jakos tak podobnie, jest drozsze ale lepsze a przed tym zwroc uwage na czolo walu czy przypadkiem nie jest w jakis sposob uszkodzone. W temacie znajdziesz co i jak

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt lis 05, 2010 18:41
autor: pawelnrg
dzięki spoko ale myślę ze bez frezowania walu się nie obejdzie jednak to dopiero mogę zrobić w Polsce (teraz musi być tak zrobione aby 1700 km wytrzymało (tyle mam do kraju) - chyba ze można gdzieś taki frez wypożyczyć, albo kopic za w miarę rozsądne pieniądze?

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: sob lis 06, 2010 03:24
autor: J.B.S.
http://moto.allegro.pl/frez-czo-do-walu ... 10665.html" onclick="window.open(this.href);return false; :bigok:
Proszę bardzo

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: sob lis 06, 2010 12:45
autor: pawelnrg
tak definitywnie musiało się wyrobić na zębatce bo po ustawieniu GMP
Obrazek

rozrząd jest nieco przesunięty jak widać na foto
Obrazek

Obrazek

jak szarpnę w 2 stronę (pcham do przodu auto i wbijam wsteczny) to jest prawie ok


no ale to są 4 stówy...

bo generalnie znalazłem kilka typów np taki z łożyskiem i śruba dociskowa trzeba 100 dopłacić
https://ssl.allegro.pl/frez-do-czola-wa ... 41485.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(myślę ze łatwiej było by docisnąć ta nakrętką zrobić kilka obrotów potem docisnąć mocniej i następne i tak aż do wyrównania)
a na tym linku zamieszonym wcześniej to niewidem jakbym miał to docisnąć do walu...

czy ktoś mógłby dokładnie opisać jak się wykonuje to frezowanie? po wyjęciu walka rozrządu można wykorzystać do kręcenia rozrusznik wtedy bym tylko blokował frez kluczem??

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz lis 07, 2010 21:24
autor: J.B.S.
Kręcisz frezem a nie wałem korbowym .Nie trzeba mieć nie wiadomo jakich obrotów.Po prostu pomału strugasz wał dociskąjac delikatnie srubą