Strona 27 z 232

: pn gru 10, 2007 23:17
autor: RyKa
ssuchyy,
nie każdy jak ma kucyków troche pod maską to musi pokazywać i popier** non stop.
mocy używa się w odpowiednim momencie jak jest ona potrzebna a nie że ruszasz pełną piz** spod świateł i za 10 metrów hamujesz bo następne światła ;)
Taki mały OT ;P

: pn gru 10, 2007 23:51
autor: specWROC
czyli jeżdząc do 2200 obrotów max to się da zaoszczędzić na ropce?

: wt gru 11, 2007 00:04
autor: RyKa
a ja nie powiedziałem że non stop jeżdżę do 2200rpm, ale na pewno mniej spali niż być powyżej 3000rpm go trzymał.
to chyba normalne, że jak "deptasz" to auto więcej spali.

: wt gru 11, 2007 00:25
autor: specWROC
bo właśnie do pracy mam teraz 4 min piechotą a od poniedziałku będę mieć ok. 10km. i zastanawiam się jak tu zaoszczędzić:D sory za OT:D

: wt gru 11, 2007 00:47
autor: RyKa
specWROC,
we wrocku kiedys studiowałem..., chociaż niezbyt długo :P
o ile kojarzę to tramwaje tam macie ;)

: wt gru 11, 2007 20:26
autor: ROF
specWROC pisze:czyli jeżdząc do 2200 obrotów max to się da zaoszczędzić na ropce?
ja generalnie staram się jeździć ekonomicznie, zgodnie z tym co kiedyś wyczytałem warto zmieniać szybko z 1 na 2 i tak robie przy 2000 obr (podobno największy czynnik zwiększający wzrost zużycia paliwa to przeciąganie na 1 biegu), z 2 na 3 zmieniam przy troche ponad 2 tyś, dalej przy 2400 - 2500 bo poniżej tego czuć że silnik ma ciężko wyciągnąć auto na obroty. Tzn. nie muli ani nic ale słyszę że nie przepada za tym.

Jak piszesz, będziesz jeździł na odległości 10 km, to niewiele, ja mam tyle na uczelnie z czego 6 km przejeżdżam na zimnej cieczy, cały silnik i tak pewnie się nie nagrzeje i spala ok 7 - 7,5. litra. :)
Sądzę że jakbym pokonywał tą odległość na trasie spalanie byłoby takie samo, bo jeszcze wolniej się rozgrzewa np po 5 km po trasie temp cieczy to ok 70 - 75 stopni

: śr gru 12, 2007 22:36
autor: Stecko
panowie:) moj na zwalonym termostacie max 60st ostatnio spalil mi ok 6,5-7litrow ... ale mam pytanko czy na oponkach 205 i 17'' jest sporo slabszy do oryginalnego obuwia? i jak ze spalaniem??

: czw gru 13, 2007 00:11
autor: ilio
przy starcie na zimnym silniku ok 50l/ 100 km
trasa 5 - 6 litrów / 100 km
bieg jałowy ok 0.5 l
delikatna jazda 60km/h 2000 RPM 4.2 l/100km
wyprzedzanie 3bieg 4000RPM 100km/h ok 10l/100km

dane z pomiaru na podstawie wskazań MFA 1.9Tdi 1Z 95r.

: czw gru 13, 2007 09:55
autor: krzys-jeruzal
Ja mam Vento65 1Z w wakacje na jednym baku przejezdzałem 1100km a raz nawet prawie 1200 ale była tam trasa 600km.a teraz jak załozyłem mfa i zatankowałem do pełna i przejechałem 800km została ciwiatrka baku a mfa pokazuje mi srednie 4,3.jezdze srednio odcinkami po 20-50km.a miesiąc temu załozyłem chipa i testuje na spokojnej jezdzie jak bedzie to ze spalaniem bo pisali ze ma mniej palic:) przy nie zmienionym stylu jazdy!!!!

: czw gru 13, 2007 11:25
autor: ilio
krzys-jeruzal pisze:Ja mam Vento65 1Z w wakacje na jednym baku przejezdzałem 1100km a raz nawet prawie 1200 ale była tam trasa 600km.a teraz jak załozyłem mfa i zatankowałem do pełna i przejechałem 800km została ciwiatrka baku a mfa pokazuje mi srednie 4,3.jezdze srednio odcinkami po 20-50km.a miesiąc temu załozyłem chipa i testuje na spokojnej jezdzie jak bedzie to ze spalaniem bo pisali ze ma mniej palic:) przy nie zmienionym stylu jazdy!!!!
chyba mam twoje mfa krzyś
naprawiłem kontrolke
14 pin do masy

: czw gru 13, 2007 17:03
autor: sevek
mój rekord na trasie to 4,4 l/100km :bigok:

: czw gru 13, 2007 18:27
autor: krzys-jeruzal
Co do rekordów to moim tdi kiedys jechałem na mazury a własciwie pod granice a mieszkam w niedaleko minska maowieckiego ok70 km od wawy,zalałem do pełna dojechałem na miejcsce a przejechałem 300km i do baku weszło 11.5l bujałem samochodem ze moze jesc cos jeszcze powietrza w baku ale nic wiecej ne weszło.co prawda wyjechałem wczesnie rano i było dosc chłodno a wiadomo ze tdiki nie lubia za goraco.mój styl jazdy to tak 90-110 w trasie bo jak sie duzo wyprzeda to srednia sie psuje i jest powyzej 5l . A jazda miejska w moim stylu to raczej jest spokojna na 50tkach to jezdze tak 60-70 a poza zabudownym to 90 wiecej rzadko kiedy bo po co rozpedzac sie do 120 czy 140 na kilometr i zaraz chomowac bo ktos jedzie 50 na zabudowanym,czesto staram sie chamowac silnikiem znaczy puszczac gaz odpowiednio wczesniej np przed skrzyzowaniem zeby nie chmowac a wiadomo ze jak chmujemy soilnikiem z komputerem to on wtedy nie dostaje nic paliwa!

: czw gru 13, 2007 19:19
autor: vagin5
obecnie mam nissana sunny z silnikiem cd20 2.0 diesel w trasie udalo mi się zejś do 5,5 z lekkką nogą z ciężką nogą 5,7. w mieście koło 7 na 100 i nie wiem z kąd wy bierzecie wyniki typu 4,3 litra na 100km.? mój brachol ma vw golf tdi 1z w całości seria i jak by nie jechał na trasie to spali 5,5 6, w mieście między 6, a 7 litrów, wiec prawie tak samo jak mój nissan z tą różnica że z tego paliwa jes wyciągnięte wiecej mocy... . jak dla mnie posty nie których magików któzy twierdzą że im spalił nawet 3,5 litra na 100 mnie śmieszą bo to możliwe, ale jak auto stoi w garazu. ew. na lawecie gdzies jest przewożone. badźmy realistami i ludźmi powaznymi bo juz teoretyczna dawka powietrza do paliwa jako mieszanka palwowo powietrzna do pracy silnika przeczy nie którym waszym teorią tzn. owe 3,5 litra na 100. Teoretyczna mieszanka wynowi 1 do 9 w kolejności paliwo do powietrza, nie do tlenu, ale do powietrza! przeeliczcie sobie pojemności aut przez teoretyczny wzór i winno wyjść teoretyczne spalanie.
Pozdrawiam.

: czw gru 13, 2007 19:26
autor: arovr6
no moja mama ma tez diselka :D i jej pali średnio 4,5 do 5,5 lira ropki :D to jest to :D a ze mnie sie śmieje :helm: ale nie wie co to przyjemność z jazdy :D ona ma 1.9D