Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
- Lokalizacja: Gliwice
Jaki olej?
peter_86 - dokładnie , silnik powinien być czysty a nie uszczelniony nagarem.Jak jeździł na mineralnym to może ma i pierścienie zapieczone a jest szansa że płukanka by je uwolniła.Jeśli ktoś nie dysponuje gotówką na ewentualną wymianę uszczelniaczy to niech nie ryzykuje ale jeśli ktoś jest w stanie uszczelnienia wymienić w razie gdy silnik zacznie się pocić to przecież lepiej zastosować płukankę i mieć silnik od razu czysty.Z resztą wymiana uszczelnień to najczarniejszy scenariusz a jak znam życie to po płukance nic mu sie nie rozcieknie .
Jaki olej?
joseph82, ja ostatnio zakupilem taki zestaw:
http://allegro.pl/Cart.php?item=4399290 ... a849b5549e" onclick="window.open(this.href);return false;
pewny sprzedawca, wysylka gratis, polecam
http://allegro.pl/Cart.php?item=4399290 ... a849b5549e" onclick="window.open(this.href);return false;
pewny sprzedawca, wysylka gratis, polecam
Jaki olej?
peter_86, źle link podałeś
Chodzi o to http://allegro.pl/show_item.php?item=4399290031" onclick="window.open(this.href);return false;
Chodzi o to http://allegro.pl/show_item.php?item=4399290031" onclick="window.open(this.href);return false;
GTB...
Jaki olej?
-michau-, faktycznie nie dziala, w koszyku mialem olej motula + plukanke + filtr za 180zl z rampy
Jaki olej?
Przypominam że celem stosowania płukanek olejowych w silniku jest chęć usunięcia pozostałości zasyfiających silnik po poprzednich olejach i nieodpowiednim traktowaniu silnika a nie jest to jakieś obligatoryjne przy zmianie oleju z jednego na drugi. Oleje się ze sobą nie pogryzą.
Poza tym w silniku który ma 300+kkm przelotu jednorazowa płukanka dolewana do oleju na 10min przez zmianą za dużo korzyści płuczących nie przyniesie zatem i bezpodstawne obawy o jakieś rozszczelnienie silnika. Nie mylcie szlamów, osadów i nagarów gdzieś w zakamarkach technologicznych głowicy z wyrąbaniem uszczelniacza wału + samej powierzchni wału po której ów uszczelniasz się ślizga bo tam żadna płukanka nie zaszkodzi ani tym bardziej nie pomoże. Po prostu na 15W będzie się w tym miejscu pocił a na 5W lub 0W pojawi się regularny wyciek SPOWODOWANY ZUŻYCIEM MATERIAŁÓW A NIE ZASTOSOWANĄ PŁUKANKĄ
Nie ma lepszej metody utrzymania wnętrza silnika w czystości jak częste i regularne wymiany oleju połączone z odpowiednim użytkowaniem silnika zawierającym w swym składzie regularne przeloty gdzieś w trasach z prędkościami autostradowymi. Czysty olej silnikowy pod odpowiednio wysokim ciśnieniem, temperaturą oraz czasem pracy jest najlepszym czyścicielem silnika w środku.
Poza tym w silniku który ma 300+kkm przelotu jednorazowa płukanka dolewana do oleju na 10min przez zmianą za dużo korzyści płuczących nie przyniesie zatem i bezpodstawne obawy o jakieś rozszczelnienie silnika. Nie mylcie szlamów, osadów i nagarów gdzieś w zakamarkach technologicznych głowicy z wyrąbaniem uszczelniacza wału + samej powierzchni wału po której ów uszczelniasz się ślizga bo tam żadna płukanka nie zaszkodzi ani tym bardziej nie pomoże. Po prostu na 15W będzie się w tym miejscu pocił a na 5W lub 0W pojawi się regularny wyciek SPOWODOWANY ZUŻYCIEM MATERIAŁÓW A NIE ZASTOSOWANĄ PŁUKANKĄ
Nie ma lepszej metody utrzymania wnętrza silnika w czystości jak częste i regularne wymiany oleju połączone z odpowiednim użytkowaniem silnika zawierającym w swym składzie regularne przeloty gdzieś w trasach z prędkościami autostradowymi. Czysty olej silnikowy pod odpowiednio wysokim ciśnieniem, temperaturą oraz czasem pracy jest najlepszym czyścicielem silnika w środku.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Jaki olej?
Tu się nie zgodzę. Czasami stosuję przed wymianą płukankę LM. Przelot 267tys i po wymianie z płukanką przez 2-3 tys można zaobserwować podwyższone zużycie oleju, więc coś wypłukiwać musi.Piasek pisze:Poza tym w silniku który ma 300+kkm przelotu jednorazowa płukanka dolewana do oleju na 10min przez zmianą za dużo korzyści płuczących nie przyniesie zatem i bezpodstawne obawy o jakieś rozszczelnienie silnika.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Jaki olej?
A mi się wydaje że płukanka nic tutaj nie ma do rzeczy tylko elementarne zużycie eksploatacyjne silnika.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
U mnie przez ostatnie 4 lata lany był castrol 5w40, wymiany co 15k km.
Teraz zaleję jakiegoś valvoline, ewentualnie LM.
Nie wiem czy warto czy nie, ale zaleję tą płukankę LM, to niby tylko 20 zł, mam nadzieje, że nie zacznie po tym cieknąć olej strumieniami
Teraz zaleję jakiegoś valvoline, ewentualnie LM.
Nie wiem czy warto czy nie, ale zaleję tą płukankę LM, to niby tylko 20 zł, mam nadzieje, że nie zacznie po tym cieknąć olej strumieniami
GTB...
-
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
- Lokalizacja: Gliwice
Jaki olej?
Ja stosowałem płukankę najpierw Motula a ostatnio Liqui Moly. Po tej Motula faktycznie to co spuszczałem miało konsystencję prawie jak woda a ostatnio dodałem Liqui Moly i jak spuszczałem to gęstość była praktycznie jak olej bez płukanki.Przy następnej wymianie dam jeszcze raz Liqui i zobacze wtedy jak będzie bo trochę mnie ta różnica zdziwiła.
Jaki olej?
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć jaką tak naprawdę mają lepkość w 100 stopniach oleje Lotosa 10w40 i 5w40?
10w40:
Tu jest 14,8: http://www.lotos.pl/321/p,152,c,55/dla_ ... rol_10w/40" onclick="window.open(this.href);return false;
tu 13,5-16,3: http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,11974" onclick="window.open(this.href);return false;
5w40:
tu jest 13,7: http://www.lotos.pl/321/p,441,c,55/dla_ ... trol_5w/40" onclick="window.open(this.href);return false;
tu 13,5-16,3: http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,11972" onclick="window.open(this.href);return false; czyli tak samo jak 10w40 no i to by się zgadzało, bo oba są 40. Zastanawia mnie tak szeroki zakres podawany w drugim przypadku, bo 13,5 a 16,3 to już spora różnica.
Jeśli 10w40 miałby de facto ponad 16, a 5w40 13,5 to różnica w "rzadkości" na gorąco może być spora. Przechodził ktoś z 10w40 na 5w40? Zamierzam przeprowadzić taki manewr, ale chyba dopiero przy następnej wymianie. Choć 10w40 jest pewnie wystarczający, przemawia do mnie lepkość w niskich temperaturach, co w praktyce oznacza lepsze warunki pracy i większe bezpieczeństwo dla turbo.
Nie mogę jednak znaleźć lepkości dla tych olejów w temp. 40 st. Może ktoś wie?
10w40:
Tu jest 14,8: http://www.lotos.pl/321/p,152,c,55/dla_ ... rol_10w/40" onclick="window.open(this.href);return false;
tu 13,5-16,3: http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,11974" onclick="window.open(this.href);return false;
5w40:
tu jest 13,7: http://www.lotos.pl/321/p,441,c,55/dla_ ... trol_5w/40" onclick="window.open(this.href);return false;
tu 13,5-16,3: http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,11972" onclick="window.open(this.href);return false; czyli tak samo jak 10w40 no i to by się zgadzało, bo oba są 40. Zastanawia mnie tak szeroki zakres podawany w drugim przypadku, bo 13,5 a 16,3 to już spora różnica.
Jeśli 10w40 miałby de facto ponad 16, a 5w40 13,5 to różnica w "rzadkości" na gorąco może być spora. Przechodził ktoś z 10w40 na 5w40? Zamierzam przeprowadzić taki manewr, ale chyba dopiero przy następnej wymianie. Choć 10w40 jest pewnie wystarczający, przemawia do mnie lepkość w niskich temperaturach, co w praktyce oznacza lepsze warunki pracy i większe bezpieczeństwo dla turbo.
Nie mogę jednak znaleźć lepkości dla tych olejów w temp. 40 st. Może ktoś wie?
Jaki olej?
Zrobiłem tak w silniku z PD, żadnych różnic nie zauważyłem. Zmieniłem z jakiegoś Castrola na Motula 505.01.lwlw pisze:Przechodził ktoś z 10w40 na 5w40?
- sebool12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 694
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
- Lokalizacja: Szczerców
- Kontakt:
Jaki olej?
Który olej wybrać do 1Z z teoretycznym przebiegiem 260k km ?
VALVOLINE MAXLIFE DIESEL 10W40
VALVOLINE DURABLEND 10W40
Aktualnie mam zalany Mobil 1 Super 2000 X1 Diesel 10w40
VALVOLINE MAXLIFE DIESEL 10W40
VALVOLINE DURABLEND 10W40
Aktualnie mam zalany Mobil 1 Super 2000 X1 Diesel 10w40
Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy
Jaki olej?
Albo jeszcze tańszy, a częściej wymieniaj
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 171 gości