EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
szatanek, niestety ale troche się mylisz a głównie dlatego że ta sadza to mimo że jest węgiel to jednak nie jest to czysty grafit a częściowo coś o znacznej twardości bardziej przypominające strukturę diamentu (diament otrzymywany syntetycznie powstaje w wysokiej temperaturze przy wysokim ciśnieniu) więc jeśli olej z sadzą miałby lepsze właściwości smarujące to ludzie zamiast wymieniać na świeży półsyntetyk/syntetyk wsypywali bo szuflę sadzy bo po co przepłacać kumpel nie zmieniał oliwy przez jakieś 40 tys. km i przez tą sadzę urwało wirnik w turbinie...
a szary olej zawiera dwusiarczek molibdenu (szara substancja o niezwykłej trwałości i znakomitych właściwościach smarujących)
a powiem Ci jeszcze że podczas spalania substancji zawierających węgiel powstaje również substancja przez ciepłowników nazywana koksiki i ta substancja ściera wszystko co się znajdzie na jej drodze a jak się dostanie do płuc to zostaje tam do końca życia
i właśnie żeby to się nie wydostawało z rury wydechowej stosuje się tzw. filtry cząsteczek stałych także nie pisz że coś co w rzeczywistości działa jak kamień szlifierski polepsza smarowanie w silniku, wprawdzie grafit jest smarem ale jedynie w czystej postaci
a szary olej zawiera dwusiarczek molibdenu (szara substancja o niezwykłej trwałości i znakomitych właściwościach smarujących)
a powiem Ci jeszcze że podczas spalania substancji zawierających węgiel powstaje również substancja przez ciepłowników nazywana koksiki i ta substancja ściera wszystko co się znajdzie na jej drodze a jak się dostanie do płuc to zostaje tam do końca życia
i właśnie żeby to się nie wydostawało z rury wydechowej stosuje się tzw. filtry cząsteczek stałych także nie pisz że coś co w rzeczywistości działa jak kamień szlifierski polepsza smarowanie w silniku, wprawdzie grafit jest smarem ale jedynie w czystej postaci
czyszczenie nastawników indukcyjnych VW, Audi TDI
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 11:45
- Lokalizacja: Szczecin
Przejrzałem z grubsza temat i mam pytanko - skąd najlepiej przytulić odpowiedni kawał blachy do zaślepienia zaworu EGR? Jest jakiś element z którego można w prosty sposób zrobić zaślepkę?
Chodzi mi o to, żeby iśćz tym do mechanika i po prostu założyć (po wyczyszczeniu kolektora) a nie siedzieć i kombinować z blachą. To musi być grube na 5mm czy cieńsze też ujdzie?
Chodzi mi o to, żeby iśćz tym do mechanika i po prostu założyć (po wyczyszczeniu kolektora) a nie siedzieć i kombinować z blachą. To musi być grube na 5mm czy cieńsze też ujdzie?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Bez przesady 1mm grubości powinien wystarczyć...speed_maniac pisze:To musi być grube na 5mm
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
ja kiedyś wycinałem z puszki po konserwie ale została zjedzona, teraz mam wyciętą z kawałka blachy z maski samochodowej albo błotnika i jest super
tylko nie zapomnij zmatowić papierem ściernym (100-150) i dać trochę pasty albo silikonu wysokotemperaturowego
tylko nie zapomnij zmatowić papierem ściernym (100-150) i dać trochę pasty albo silikonu wysokotemperaturowego
czyszczenie nastawników indukcyjnych VW, Audi TDI
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 11:45
- Lokalizacja: Szczecin
Wczoraj z kumplem zdjęliśmy kolektor i w ruch poszły wyżeracz oraz myjka ciśnieniowa. Na ściankach było z 5mm szlamu dookoła. Syf zeskrobywany z głowicy zasysaliśmy odkurzaczem z wąską końcówką.
Po wymianie uszczelek i złożeniu całości potestowałem jak idzie i czuć poprawę. Jak juź pisano, dźwięk silnika się zmienił, ciągnie też lepiej - szybciej wkręca się na obroty.
EGR'a nie zaślepiałem, bo zdania są - jak widzę - podzielone.
Po wymianie uszczelek i złożeniu całości potestowałem jak idzie i czuć poprawę. Jak juź pisano, dźwięk silnika się zmienił, ciągnie też lepiej - szybciej wkręca się na obroty.
EGR'a nie zaślepiałem, bo zdania są - jak widzę - podzielone.
Było psikane to raz,a dwa mam odpowiednie klucze z kowala...Poza tym jak już pisałem trzy się odkręciły ładnie,a reszta jest obrobiona tak jakby ktoś już kiedyś kombinował...I teraz moje pytanie co dalej z tym zrobić/....Wez to najepier dobrze spisikaj. I kup porzadny klucz nie zadnem makrokesh. I jak wlozysz klucz stuknij delikatnie zeby wszedl i odkrecaj z przedluzka zebys mial dobre wyczucie jak bedzie sie obracal to odrazu puszczaj zebys nie objechal calkiem.
Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości