Strona 26 z 62

: śr kwie 29, 2009 22:55
autor: power-gt
Golf III 1Y 65HP w sandałach 185/65/14 170km/h na prostej (długo sie rozpędzał ale dał rade)

: śr kwie 29, 2009 23:16
autor: michal27
Vmax-175km/h :grin:

: czw kwie 30, 2009 22:35
autor: paczu
roman_tyk pisze:GOLF IV PDI AJM 116koni +jakiś czip + 6 biegów + 205/55/16 zachodnie Niemcy ( był jeszcze zapas, ale bałem się)

230km/h
nie no, kolejny. tylu bajkopisarzy w jednym temacie to jeszcze nie widziałem. ludzie ogarnijcie się z tymi fantazjami
roman_tyk pisze:był jeszcze zapas, ale bałem się
:rotfl:

kolego nie wiem kiedy to było ale na pewno Ci się przyśniło.
116 koni i jakiś czip 230 km/h pewnie 5 osób na pokładzie i jeszcze zapas... i chyba z górki, z żaglem i nie wiem jeszcze z czym.

150 konny ARL nie dociągnie do 230 no chyba że po chipie. mój ASZ po chipie ma 164 koniki i ma wieeeeelki ból żeby do 220 km/h dojść

: czw kwie 30, 2009 23:35
autor: bradley
paczu, ja jeszcze dodam, ze roznica pomiedzy zimowa aura a letnia (tzn. taka pogode jak teraz mamy) to na vmaxie roznica ok 15km/h licznikowych. Powodem tego oczywiscie jest seryjny maly pierdek intercooler.

125KM, troche ponad 200km/h wg gps`a (bylo to oczywiscie w Niemczech ;) )

: czw kwie 30, 2009 23:42
autor: piori
paczu, wiadomo, że bez zachowania minimum obiektywności pomiaru, choćby za pomocą GPS, temat nadaje się do działu "pogawędki" - technicznego wymiaru to raczej on nie ma.
Liczby nie kłamią. Wystarczy policzyć, że golf 1Z z standardową skrzynią ASD przy 4400rpm ma 200km/h. Jakim cudem niektórzy przy tych obrotach mają prawie 220km/h? Czary?

: czw kwie 30, 2009 23:52
autor: bradley
piori pisze:skrzynią ASD przy 4400rpm ma 200km/h
ASD przy 4tys obr. ma ~191km/h a przy 4400 jest 210. 220, 4600 i to jest pewnie kres poniewaz powinien dzialac juz limiter.

: pt maja 01, 2009 00:09
autor: piori
bradley, racja, z rozpędu policzyłem dla skrzyni z mojego passata, a tam jest inna, za to koła wziąłem z golfa czyli mniejsze :oops:

: pt maja 01, 2009 00:12
autor: paczu
bradley pisze:125KM, troche ponad 200km/h wg gps`a
i to są realne osiągi.
tak w ogóle mam wrażenie że część wypowiadających się tu osób ma jakiś kompleks z tego powodu że jego np. 115-konne autko tak naprawdę jedzie niewiele szybciej od 100-konnego i lekko rozczarowany wypisuje tu jakieś brednie. wiele osób się spodziewa że skoro ma auto mocniejsze o 15% to Vmax też powinno być o 15% wieksze (czyli spodziewa się, że skoro 100-konny poleci 200 to jego 115-konny powinien 230) a rzeczywistość pokazuje że różnica to zaledwie 5-10 km/h. powód jest prosty i leży w fizyce, ktoś tu już podstawy przytaczał ale ja przypomnę o jednej ważnej rzeczy. Vmax ogranicza nam (poza możliwościami silnika) głównie opór powietrza. a opór powietrza jest proporcjonalny do kwadratu prędkości (pominę tu już współczynnik oporu). czyli jak jedziesz 2 razy szybciej to opór powietrza jest 4 razy większy. inaczej mówiąc, aby samochód którego Vmax jest 200 mógł pojechać 205 wystarczy zwiększyć moc silnika powiedzmy o 10 koni ale już na zwiększenie Vmax z 230 na 235 nie wystarczy 10 koni więcej bo zmiana oporu powietrza będzie większa, więc normalne jest że przy prędkościach ponad 200 nawet niewielkie dalsze zwiększenie tej prędkości wymaga niewspółmiernie większej mocy.

: pt maja 01, 2009 08:37
autor: bradley
Trzeba tez wspomniec o tym, ze temperatura oleju rosnie dosc szybko po przekroczeniu bariery 190km/h licznikowych. Jesli ktos chce cisnac przez 20-30min i wiecej vmaxem to gratuluje silnej psychiki niczym Jaroslawa Psikuta( )a ;) Co do oporu powietrza to przod Vento to jest ociosany klocek. Szyba jest znacznie bardziej pionowo. Np. Nexia nie dosc, ze szybe ma polozona bardziej poziomo to do tego dochodzi caly przod oplywowy ze zderzakiem wlacznie. Tylko C20XE brakuje pod maska :D

: pt maja 01, 2009 09:34
autor: paczu
bradley pisze:Co do oporu powietrza to przod Vento to jest ociosany klocek. Szyba jest znacznie bardziej pionowo. Np. Nexia nie dosc, ze szybe ma polozona bardziej poziomo to do tego dochodzi caly przod oplywowy ze zderzakiem wlacznie
tak, i właśnie kształt i opływowość samochodu składają się na współczynnik oporu powietrza, który celowo pominąłem bo w przypadku golfów 3 i 4 generacji jest on pewnie bardzo zbliżony. jeśli chcemy porównywać Vmax zupełnie innych kształtem samochodów (np. bardziej opływowych) to ten współczynnik miałby znaczenie bo przy mniejszej mocy możnaby osiągnąć większą prędkość.

: sob maja 02, 2009 16:17
autor: dudasz
mk2 1,6td [nie mam pojecia jaki silnik i jaka turbina;/] na zimowkach 155/75-13 180km/h na letnich 195/50-15 158km/h

: sob maja 02, 2009 19:51
autor: Dzordz-VwBora
Vw Bora 1.9 TDI AGR Całe 90Koni i 180km/h i musiałem już hamować bo się droga kończyła ;) Ale myślę ze MOOOOŻE 190 km/h by poleciała...
Zresztą jak myślicie ma ktoś z was taki silnik z MKIV czy Bory?

: sob maja 02, 2009 21:48
autor: _model_
Mój obecny MK3 TD AAZ na autostradzie na gumach 185/60 R14 licznikowo pokazał 170km/h (2 osoby, paliwko BP Ultimate) ale ile naprawd ebyło to nie wiadomo, bo licznik jakiś błąd pomiaru ma. Natomiast poprzednii MK2 1,6D na oponach 175/70 R13 skrzynia 4 biegowa, pokazał 160km/h (też dwie osoby, paliwo nie pamiętam). Ale liczę się z tym że licznik też jakiś błąd pomiaru miał. Więc pewnie w obydwu przypadkach było faktycznie mniej niż licznikowo.