Strona 26 z 62

: wt lut 24, 2009 16:21
autor: MaciusieK
Dodam jeszcze swoje male spostrzezenie, gdy podlaczylem auto pod VAGa i zaczalem obserwowac, jak zachowuja sie obroty silnika, to gdy auto dostawalo drgawek, to zaczely one spadac gdzies na 880 obr/min, zeby pozniej wrocic na te owe ok. 920, gdy silnik nie drgawkowal, obroty nie skakaly i utrzymywaly sie na stalym poziomie...

: wt lut 24, 2009 19:02
autor: antojuja
ciekaw jestem czy koledze JAKUB.ARTUR pomogo podniesienie obrotow, powiem wiecej bylem dzis w ASO VW i spytalem o te drgawki i nic mi nie powiedzieli musieliby pomajstrowac i moze wtedy ale gwarancji nie daja ze cos stwierdza bo nie bylem pierwszy u nich z tym pytaniem

: wt lut 24, 2009 19:26
autor: rafalkdp
Ja też mam ten problem. Zauważyłem, że te drgawki są identyczne jak przy podnoszeniu dawki opornikiem. Mam zamontowany opornik pod kable od pompy, regulowany w zakresie od 0 do 1kOhm. Kiedy zmniejszam oporność samochód wpada w identyczne drgawki jak przy dojeżdżaniu do świateł, więc może to coś z wtryskami, a dokładniej ze sterującym?

: wt lut 24, 2009 20:34
autor: jakub.artur
ja podnioslem dawke na 3.2 i powiem wam ze te drgawki sa mniej wyczuwalne byc moze to bedzie to ale nie daje 100% że to to jutro sprubuje zrobić na 3.0 i oczywiscie sprawdze jak po nocy pali gdy mialem ustawione na 4.0 i obroty 925 to po odpaleniu po nocy mialem te drgawki jak przy dojezdzaniu niby pisza że zakres dawki jest od 3-9 a 3 to duża a 9 to mała wiec ja mam teraz prawie najwieksza

Poniżej 3.0 mg/suw – pompa wtryskowa podaje zbyt dużo paliwa
Powyżej 9 mg/suw – Silnik zbyt zimny, pompa podaje zbyt małe dawki palliwa

Numer kanału 001 – dawka wtryskiwanego paliwa, bieg jałowy
1 Obroty silnika 800...950 rpm
2 Dawka wtryskiwanego paliwa 3...9 mg/suw
3 Napięcie z czujnika położenia regulatora dawki paliwa
Silniki AGR, ALH, AHF, ASV 1.3...2.1 V
Silniki AQM 1.6... 2.1V
4 Temperatura płynu chłodzącego 80...110oC

[ Dodano: 24 Lut 2009 19:37 ]
antojuja pisze:ciekaw jestem czy koledze JAKUB.ARTUR pomogo podniesienie obrotow, powiem wiecej bylem dzis w ASO VW i spytalem o te drgawki i nic mi nie powiedzieli musieliby pomajstrowac i moze wtedy ale gwarancji nie daja ze cos stwierdza bo nie bylem pierwszy u nich z tym pytaniem
Podniesienie obrotów nic nie daje :grrr:

: wt lut 24, 2009 20:46
autor: kompot
rav_tdi pisze:Panowie - trzeba eliminiwać po kolei:
Kolega napisał że wymienił w ASO na nowe - pompe, dwumas i nie pomogło, czyli definitywnie odpada.
Trzeba się raczej skupić na tym, że dlaczego po odłączeniu czujnika prędkości (impulsatora chyba) od skrzyni biegów - akurat to drganie ustaje??!!
Czyli odpada strona mechaniczna (raczej), zostaje elektryka, komp, czujniki, pamiętam, że był wątek o jakiś czujnikach położenia pedału gazu, sprzęgła (coś takiego), ale chyba nie zostało to sprawdzone!!
Dokładnie tak.
Jesli dragnia ustają po manipulacji impulsatorem, to powodem drgawek musi być element sterowany a dwumas do takich nie należy. Sprawa najwyraźniej dotyczy dawki paliwa.

Ktos rzucil temat hamowania silnikiem. Domyslam sie, ze jest jakis czujnik, ktory mowi o tym, ze jedziemy na jakims biegu a nie na luzie. Gdy hamujemy silnikiem dawka jest w ciagu jakiegos tam czasu zmniejszana do zera. Wtedy silnik by nam zgasl, ale dziala rowniez uklad utrzymywania obrotow biegu jałowego. I zatacza sie bledne koło. Jest to moja luźna dywagacja na ten temat, nie poparta dokladna znajomoscia ukladu. Tym zajme sie, jak wreszcie zdobede )TO , czyli w okolicach weekendu.

Sprzglo alternatora raczej to nie bedzie z uwagi na sprawe z impulsatorem.

P.S. Dzisiaj pierwszy raz zauwazylem minimalne drgawki na postoju! Zdarzylo sie to raz na okolo 5 sekund, dziwne. (drgawki w czasie jazdy mam od dawna

: wt lut 24, 2009 22:11
autor: rudger77
Ja natomiast myślę ze to wina pompy vacum-vacum, lub jednego z tych czujników które są podlączone tymi cienkimi przewodami pneumatycznymi.Mam ten sam problem z AHF-em, drgawki ale tylko przy dojeżdżaniu na luzie.Jakiś czas teumu zauważylem że gdy gaszę silnik zatrzymuje się on tak topornie z drganiem, okazalo się że to wina pękniętego przewodu od vacum do serwa.Po wymianie tego "szlaŁfika" wszystko jest ok. Mech powiedzial że te drgawki mogą być powodowane przez to że vacum nie robi podciśnienia wymaganego lub to wina któregoś z tych czujników.Jadąc na 1-ce i rozpędzając się nie wrzucić 2-ki tylko jechać na luzie będą drgawki a najpierw puścić gaz i gdy silnik zacznie hamować wrzucić na luz można toczyć się i nic.Czyli coś wysyla sygnal że samochód będzie przyspieszal ,silnik spodziewa się większej dawki paliwa a tak naprawdę on zwalnia na luzie, wtedy zaczyna się warjacja,.Gdy hamuje się silnikiem sygnal jest wyraźny że zwalnia i jest ok.
To napewno któryś z tych czujników.

: wt lut 24, 2009 22:12
autor: tedibeer
Koledzy ja dzisiaj byłem na vagu mam dawke 2.4 czy to jest dobra dawka paliwa?
Zauwazyłem również dzisiaj ze jak naciskam na pedał hamulca z jednostajną siła
przy zatrzymaniu silnik nie robi drgawek ale jak naciskam nogą z rózną siła to wtedy zaczyną sie drgawaki moze miec to coś wspołnego z naszymi drgawkami

: śr lut 25, 2009 06:12
autor: jakub.artur
tedibeer pisze:Koledzy ja dzisiaj byłem na vagu mam dawke 2.4 czy to jest dobra dawka paliwa?
Zauwazyłem również dzisiaj ze jak naciskam na pedał hamulca z jednostajną siła
przy zatrzymaniu silnik nie robi drgawek ale jak naciskam nogą z rózną siła to wtedy zaczyną sie drgawaki moze miec to coś wspołnego z naszymi drgawkami
Poniżej 3.0 mg/suw – pompa wtryskowa podaje zbyt dużo paliwa
Powyżej 9 mg/suw – Silnik zbyt zimny, pompa podaje zbyt małe dawki palliwa

wedlug tego co pisze producent masz za duża dawka paliwa

: czw lut 26, 2009 01:21
autor: fraczTDI
To widzę że nic nowego ! tylko dochodzi więcej osób poszkodowanych drgającymi AHF- ami To dziwne że nikt nie potrafi wyjaśnić tego zachowania widze tu racjonalne myślenie chłopaków Du mas to nie jest ale co w elektronice i czemu VAG tego nie pokazuje !! POMOCY NIECH JAKIŚ SPECJALISTA NAM POMOŻE ZEBYSMY MOGLI BEZ DRGAWEK DO SWIATEL DOJEŻDŻAĆ ! :p POZDRO SZUKAM DALEJ !!! :chytry:

: czw lut 26, 2009 09:35
autor: leo...
czy własciciele drgających AHF'ów moga podac numery swoich sterowników silnika ??
jak na razie spotkałem 2 takie auta i o dziwo w obu były takie same sterowniki silnika 038906018J - były tez inne sterowniki na których drgający problem nie wystepował 012X

w najblizszym czasie spróbuje przygotowac sterownik z ASV'a - zobaczymy co się zmieni ...

: czw lut 26, 2009 13:17
autor: kompot
U mnie w AGR 12K

: czw lut 26, 2009 14:56
autor: leo...
kompot pisze:U mnie w AGR 12K
i tez masz drgania ??

: czw lut 26, 2009 16:01
autor: Piotroxxx
Witam posiadam Vw Bore 1.9 TDI AHF.Ludzie gdzie tam sa świece żarowe,znalazłem jakieś trzy ale te podgrzewają chyba płyn chłodniczy :blush: a gdzie są te co podgrzewają komore spalania? 8-[

: czw lut 26, 2009 16:08
autor: bercik2
to chyba nie ten temat co kolego ??? nie masz oczu nie widzisz ich w głowicy ? pod wtryskami ? a poza tym to jakie świece podgrzewają paliwo jak już coś to komorę spalania. a szukajka nie gryzie